Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Min blir snart fire. Han leker lite med lekene sine for tiden. Han leker stort sett rolleleker eller han studerer og fikler med forskjellige dupeditter, hører på musikk og slikt. Han leker lege og er mest opptatt av å spille ut det at han banker på døren, kommer inn til legen, forteller at han har blitt syk isv. Selve undersøkelsen er ikke så interessant. Det virker som det er det sosiale spillet han utforsker. Hvis han en sjelden gang feks leker med togbanen sin så handler leken om at noen står og venter på toget og de har dårlig tid osv... han leker feks aldri bare med en bil og brummer rundt eller en ball e.l. Men dette er normalt, er det ikke? En venninne av meg som var innom forleden (hun har både jenter og gutter selv) kommenterte at han leker som en jente.... :/ Anonym poster: 5ac9bd9cefb0a770e2912892482ac407
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Min blir snart fire. Han leker lite med lekene sine for tiden. Han leker stort sett rolleleker eller han studerer og fikler med forskjellige dupeditter, hører på musikk og slikt. Han leker lege og er mest opptatt av å spille ut det at han banker på døren, kommer inn til legen, forteller at han har blitt syk isv. Selve undersøkelsen er ikke så interessant. Det virker som det er det sosiale spillet han utforsker. Hvis han en sjelden gang feks leker med togbanen sin så handler leken om at noen står og venter på toget og de har dårlig tid osv... han leker feks aldri bare med en bil og brummer rundt eller en ball e.l. Men dette er normalt, er det ikke? En venninne av meg som var innom forleden (hun har både jenter og gutter selv) kommenterte at han leker som en jente.... :/ Anonym poster: 5ac9bd9cefb0a770e2912892482ac407 Høres ut som min på snart fire Og han leker slik både hjemme alene og sammen med både gutter og jenter i barnehagen., Er ikke så mye lege her, men bestefar og bestemor;) Og de greiene med en liten duppedings... Jeg forstår nesten ikke den leken, og han er i en egen verden da .. Anonym poster: 67a482e82f8f7e3645f752587ad558fb
Kjærepære Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har ikke mye erfaring med fireåringer, men det som slår meg med en gang er at han har stor sjanse for å få svært gode sosiale ferdigheter Det er da ikke akkurat å forakte
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Her leker gutta krig, lekesloss, bygger store bilbaner og togbaner, konstruerer og står i. Jenta leker mer som gutten din. Anonym poster: bc7a4ac0063637631a0a24da3206b62d
smurfis Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Gutten min er en rolig liten kar og han leker som gutten din.Bortsett fra at han er tiger en gang i blant da:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Enig med Kjærepære! Dette skal du bare være glad for, HI! Høres ut som en fin gutt! Anonym poster: a55181d7983d16e994f68dc475672b61
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Takk for hyggelige svar. Jeg har egentlig bare vært stolt av gutten min jeg, men kommentaren fra min venninne gnager meg uforståelig mye. Jeg blir lei meg av å tenke på at han kanskje faller utenfor fordi han ikke leker som de andre gutta. Når jeg henter i bhg legger jeg ofte merke til at han sitter og hører på musikk - nyter musikken! - mens de andre guttene danser og herjer. En ansatt i bhg har gitt uttrykk for at han aldri før har opplevd en fireåring som så genuint nyter musikk... og det er ji vel og bra og gir han helt sikkert en flott opplevelse, bare han ikke havner utenfor av dette! Jeg ser liksom disse andre tingene i et annet lys etter kommentaren fra venninnen min, og selv om det er pinlig at jeg er så var for "kritikk" på min sønns vegne så plager det meg altså... Anonym poster: 5ac9bd9cefb0a770e2912892482ac407
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Flere som har tanker om dette? eller som evt har/har hatt rolige, tankefulle gutter, men som har fungert godt sosialt sammen med andre gutter?.. Anonym poster: 5ac9bd9cefb0a770e2912892482ac407
Gjest yrild Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Togbanen er helt ut, det samme er Lynet og vennene hans i småbilform. In er smålego, dinosaurer, høre på musikk og hørespill og rooooote ;-) herre gud som han plutselig lager kaos rundt seg. Han setter på hakkebakkeskogen og så leker han et eller annet der alt i rommet omvandles til kulisser. Hyssing blir viklet rundt noe og er garn fra en hvalfangerskute vuuuuusj ;-) Mye action og lite hørsel (den er ihvertfall særs selektiv!). Når vi går til barnehagen, eller går tur så skravler han i ett sett....forteller de villeste historier :-)
Gjest yrild Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Apropo jentelek og guttelek så. Vel det individuelt som alt annet, men jenter rundt oss leker er rollespill ja og søker oftere voksenkontakt iløpet av leken.
Gjest yrild Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 Vi kommer forresten alle til å bekymre oss for barna våre tror jeg. Min er guttete i det han liker, men en pingle (he he) så jeg bekymrer meg litt for at han skal bli ertet for det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå