Gå til innhold

Hvor mange har barn som deler rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen har vokst opp som enebarn, så dette er ikke noe vi er vant med... Men her vi bor er det dyrt å bo, og om ungene skal kunne bo i nærheten av venner osv, så har vi råd til hus/leilighet med maks tre soverom. Dvs at om vi skal ha flere (vi har ingen sammen, en hver fra tidligere forhold), så må noen dele....

Hvor vanlig er det at barn deler rom? Og hvordan går det hos de av dere som har barn som deler? :)

Anonym poster: 3798f2ad6a0804ab460aa53914262b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her deler de rom mens vi venter på å få pusset opp det andre barnerommet. De er 3 år og 8 mnd. Går helt fint foreløpig :)

Skrevet

Mine deler rom. Jeg eier en liten leilighet med 2 soverom. Det går selvfølgelig helt fin! Når jeg vinner i Lotto eller arver kan vi kjøpe oss noe større.

Anonym poster: efd34bfefd522d61c67ecf000b6b1bef

Skrevet

Ok, så det er ikke krise? Jeg drømmer egentlig om to til, men det forutsetter at to og to deler rom.... Vi tjener bra, men det vil ta mange år før vi kan kjøpe stort nok til at alle får eget rom... Da er nok de største uansett flyttet ut ;)

HI

Anonym poster: 3798f2ad6a0804ab460aa53914262b11

Skrevet

Her deler to av ungene rom. Tidligere delte de to eldste, nå har eldste rom alene, og de to yngste deler rom. Går veldig greit å dele rom, og enn så lenge er det ingen konflikter vedr det at de ikke har eget rom.

Selv delte jeg rom med min søster til jeg var 14, og min mann delte rom til han var 16. (De var mange barn, så der delte to og to rom, ingen hadde egne rom frem til de første flyttet ut, og han var eldst;) ) Det var aldri noe problem for meg og min søster å dele rom, vi hadde stilltiende avtale om at dersom en av oss hadde besøk av venninner, så sto de fritt til å bruke rommet, og den andre fant på noe annet. Hadde begge besøk samtidig, ordnet det seg alltid likevel.

Anonym poster: 7ba0022c79e24e9765303d959d53de02

Skrevet

Tror ikke det er så veldig vanlig... Mine har hver sitt rom, noe annet hadde vært uaktuelt. Men jeg har ei venninne som absolutt skulle bo mest mulig sentralt. Da ble det en ganske liten leilighet på henne og mannen, så de to ungene på fire og seks måtte dele rom. Hun sier det gikk veldig bra til å begynne med, når det var nytt og spennende for ungene. Men etter hvert ble det et mareritt. Ungene holdt hverandre våkne, og kranglet mye.

Anonym poster: 44177eb0ff719060f9d2394e5f061bd2

Skrevet

Våre deler et lite soverom, de er 6 år og 1 år. Her sover de kun. Vi har et stort lekerom i kjelleren. De kommer til en dele en god stund til. Vi har mye plass, men dårlig planløsning, så kun 2 soverom i 2.etasje. Når ungene trenger eget rom må enten vi eller en av dem få rom i kjelleretasjen.

Skrevet

Her deler de 2 eldste rom. De er 3 og 5 år. De elsker å dele rom og har gjort det i snart 2 år :) lurer litt på hvordan det går når eldste begynner på skolen til høsten. Blir ikke mulig å kjøpe noe større før om minst 2 år.

Skrevet

Jeg har delt rom med mine søsken. Mine må også dele rom. Men rommene er store. Barnerommene er 20 og 30 Kvam. :)

Skrevet

Kvam skulle være kvm

Skrevet

Her har eldste på 11 eget rom, mens de yngste på 8 og 4 deler rom. Ikke kurant, og 8 åringen er ikke helt glad for det. Ikke er rommet deres pent heller :(. Men det må nesten bare være sånn, når jeg er alenemor. Delte selv rom med søstera mi som var to år eldre. Noen konflikter var det, men gikk da stort sett greit for det :)

Anonym poster: 399d741208be6f8c47fd5c45d603a6ac

Skrevet

Vi har egentlig nok soverom til at de kan ha et hver, men jeg tenker allikavel at de kan få dele rom. :) Rett å slett for kosen og tryggheten nå som begge er små. (1 og 3). Tenkte at de kunne dele rom til eldste begynner på skolen om det går greit.

Anonym poster: b905c8ec30cb86fb12406f581e519c70

Skrevet

Våre har delt rom til nylig. Jente på 9 og gutt på 6. Vi hadde bare to soverom. Men nå som det snart kommer en til, har vi brukt de siste ukene på å dele rommet i to slik at de store nå har hvert sitt:-)

Skrevet

Mine gutter på 4 og 7 deler rom, og det går helt fint:) Blir vel verre når de blir eldre og vil ha privatliv.

Anonym poster: 882e0cad8679d97a09daa29034dd2da7

Skrevet

Her skal barna dele rom de første årene - vi skal bygge på etter hvert, så når eldste er ca. 8 år så blir det eget rom. De har et stort rom på deling og tror ikke det blir noe problem. Synes det er bedre slik enn at vi hadde delt av rommet - da hadde de bare fått to små knøttrom istede uten plass til noe annet enn senga....

Anonym poster: 83566a76b6a51d3234c05a0446524e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...