Gå til innhold

Punkterte vinduer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med fukt i eldre hus?

Vi skal flytte i nykjøpt leilighet etter 6 år i leid bolig. Det er en eldre bygård.

To av vinduene i stuen var punktert (kondens på innsiden når jeg flyttet inn), men i vinter er alle tre pluss det ene soverommet også blitt i samme stand.

Det har også blitt noe som ligner på råte i karmen. Vi har gjort det vi kan, trørket vekk fukt, luftet, tøket klær på eget rom med ekstra varme og lufting. Men dette er blitt ganske stygt selvfølgelig.

Vinduene er fra 1989. Det er ikke satt inn avtrekksvifte på badet eller opplegg for tørketrommel.

Jeg begynner å bli litt desperat fordi vi skal flytte om 3 uker og jeg vil ikke at dette skal gå ut over depositumet.

Jeg mener å ha lest på div forumer at når vinduet er punktert gir det stor grobunn for råte, så egentlig har vi ikke hatt noen mulighet til å holde det vekk fra starten?

Anonym poster: e8a692d5f4067b30f25a32e6368d99a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er ikke dere som leietakere sitt ansvar. Huseiers.

Anonym poster: e910a337a68c0606deb2d692c9bead1a

Skrevet

Hvorfor varslet du ikke utleier? Siden du har visst om det så lenge, tror jeg nok dere må ta en del av ansvaret. Det å bytte vinduer er dyrt.

Anonym poster: cdd5f073a7941ade47a1e153741b6fcb

Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal gå utover depositumet deres? Punkterte vinduer osv må da gå under normal slitasje, og er ikke noe dere har ødelagt og må betale for... Ellers: lykke til med ny leilighet og håper dere ikke har punkterte vinduer der også...! :)

Anonym poster: ca62a40f06f8c72662dec5089f93aa37

Skrevet

9.13: Selvfølgelig har vi nevnt det for huseier.

På samme måte som vi har nevnt at porttelefonen ikke fungerer. Det var to år siden og den virker fortsatt ikke.

Han viste også om det ene vinduet når vi flyttet inn, men sa ingenting da.

Anonym poster: e8a692d5f4067b30f25a32e6368d99a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...