Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Har tidligere gått på lavkarbo og kommer rask ned i vekt, men siden jeg har barn imot vi spiser felles middag, går jeg nå på lavkalori. Teller kalorier med shape up app, holder meg på rundt 1500 om dagen og 2000 i helgen. Tror dere ikke jeg har gått opp i vekt da for f..... OPP:-( har ikke veid så mye som dette siden siste barnet ble født og er nå 10 kg over trivsel. Faen ta:-( Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 da er det jo tydelig at du spiser for mange kalorier i forhold til hva kroppen din trenger. Jeg trenger dessverre ikke mer enn ca 1300 for å holde vekta, så å gå ned i vekt er et helvete for det er vanskelig å spise mindre enn det uten å sulte ihjel. Må heller trene masse.... Anonym poster: 0119eb4ec1e90fd651282045759c4524
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 At du gidder ?? Tren i stede !!! Anonym poster: 472f320ede3517df534ec3087faf6b8e
Audix78 Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Kan hende du får i deg mer enn du tror, eller veier du alt?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Da får vi hive oss på lavkarbo sammen fra og med i morgen, Bli med? Felles middag, sykdom, div bursdager osv har vært mine unnskyldninger i lang tid. Må bare ta meg sammen og bestemme meg! Må lage seperat middag til meg, sånn er det bare. Vil så gjerne gå ned 5-8 kg før sommeren.... Flere som hiver seg med? Jeg og, har hatt grei effekt av lavkarboen... L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c
humlesurr Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Da kan du ikke ha vært nøyaktig nok. Inntar du mindre energi enn du bruker så går du ned i vekt. Hvis ikke, da burde du oppsøke lege. Og hvertfall om du faktisk ligger på 1500 og går opp! Jeg må redusere kraftig på karbene for å få vekten på en tilfredsstillende nedadgående kurve. Utålmodig, og mister motivasjonen av en endring 0-500g i uken. Juni/juli nærmer seg med stormskritt og jeg har ikke tid nok med en slik treg nedgang.
humlesurr Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Da får vi hive oss på lavkarbo sammen fra og med i morgen, Bli med? Felles middag, sykdom, div bursdager osv har vært mine unnskyldninger i lang tid. Må bare ta meg sammen og bestemme meg! Må lage seperat middag til meg, sånn er det bare. Vil så gjerne gå ned 5-8 kg før sommeren.... Flere som hiver seg med? Jeg og, har hatt grei effekt av lavkarboen... L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c Jeg er med, er allerede i gang og det kjennes herlig! Kroppen funger så mye bedre uten sukker. Djevelens fristelse altså! Men hvorfor må du lage egne middager??? Det gjør jeg aldri.... Jeg spiser LCLF. Koker pasta, poteter og ris til allmenheten, men forsyner meg ikke av det selv. Lager varm eller kald-saus/dressing og forsyner meg av den lowcarb/lowfat varianten. Resten av flokken pleier som regel å smake på begge variantene.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Da får vi hive oss på lavkarbo sammen fra og med i morgen, Bli med? Felles middag, sykdom, div bursdager osv har vært mine unnskyldninger i lang tid. Må bare ta meg sammen og bestemme meg! Må lage seperat middag til meg, sånn er det bare. Vil så gjerne gå ned 5-8 kg før sommeren.... Flere som hiver seg med? Jeg og, har hatt grei effekt av lavkarboen... L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c JA, jeg er med :-) Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Det med å lage noe eget til middag var mest tips til Hi, da det virket som om hun syntes det var vanskelig å spise lavk, når resten av familien skulle ha middag. Sist jeg gikk på lavkarbo,, vel det var ketolysekur, ble det knapt m karbo og jeg synes de skal slippe mitt strenge regime på mat. Derfor lager jeg litt andre ting til dem, men er enig med deg at det går an å lage ting som kan kombineres. L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 hvor lenge er det siden du endret fra lavkarbo til lavkalori? Husk at lavkarbo gir lavere vannmengde i kroppen, så når du går over til lavkalori med mer karbohydrater vil kroppen binde mer vann, ca 3-4 kg i starten. Så begynner jobben med å gå nedover igjen... Lykke til uansett hva du velger å gjøre Anonym poster: d3f8978f6791884ad011b2709d3b76f2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 Hva er deres mål? Jeg vil ned 5 kg i første omgang til 17.mai, så bunaden passer, men tar høyde for noen utskeielser til da. Påska og to fester som jeg vet om til da. Hadde vært så deilig med mental støtte, så vi hiver oss rundt damer, så har vi litt press på oss. Gruer meg bare til den første uka, er direkte sukkeravhengig..... L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c
humlesurr Skrevet 10. mars 2013 #12 Skrevet 10. mars 2013 Denne gangen var jeg i ketose på knappe to dager og sukkersuget forsvant dermed like raskt. Jeg har igjen ca 8 i denne omgang, dvs før juni. Jeg trener mye og måler meg en gang i mnd. Motiverende å se hvor slakt målbåndet blir
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #13 Skrevet 10. mars 2013 Ha,ha jeg må veie en gang i uka, så utålmodig er jeg. Så da blir det veiing hver mandag på meg. Gruer meg til å gå på vekta i morgen tidlig. Vet jeg har lagt på noen kg siden jeg sluttet på lavkarboen. Håper på at det er mellom 2-3 kg og ikke mer. De babykiloene jeg ikke ble kvitt med førstemann sitter stuck, kiloene etter nr 2 forsvant greit, men ikke søren om de som satt der fra før forsvinner. ¨Sitter å drikker en deilig latte med ekstra karamel, vel, vel det blir en annen dans fom i morgen. Dritdårlig på treningsfronten, men vet det blir lettere når jeg kommer i siget m mat. Da blir jeg mer motivert. L Anonym poster: e84ecb83a9d95d34272cbd035e50328c
Fae Skrevet 10. mars 2013 #14 Skrevet 10. mars 2013 Man kan fint lage middag til familien og kutte ned på karbohydrater til seg selv. F.eks laks med grønnsaker og poteter. Du dropper bare poteten men har samme middag. Når vi har taco f.eks dropper jeg wraps eller tacoshell og spiser bare salat ost og kjøtt. Smaker jo like godt fordi wraps og poteter etc er jo smakløst magefyll.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #15 Skrevet 10. mars 2013 1500 i ukedagene og 2000 i helgene sier da ingen ting om kostholdet ditt er sunt først må du finne ut hvor mange kalorier du faktisk trenger for å opprettholde normal vekt, slik at fu kan kutte et visst anntall kalorier slik at du går ned i vekt. Kanskje du skal ligge på 1300 kalorier om dagen, og i så fall får du jo i deg en del for mye i løpet av uka. Derav vektoppgang. Du kan ikke "leke" at du går på lavkalori Dessuten må du få med ALT. Bare du tar en smørklatt i stekepanna så er det masse kalorier, det samme gjelder olje, dressinger, saus, alt du drikker (juice, melk osv). Enten må du ta deg sammen og gjøre det riktig, eller så må du begynne på lavkarbo igjen. Null problem å spise samme middag som barna selv om du ikke spiser karbohydrater ! Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #16 Skrevet 10. mars 2013 Blir også med på lavkarbo! Nå er jeg lei og vil ned i vekt! Lavkalori funker ikke for meg, går for tregt og mister motivasjonen! Anonym poster: d7ae1a3fe424706cd3239b7ebc6d4ee9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #17 Skrevet 10. mars 2013 1500 i ukedagene og 2000 i helgene sier da ingen ting om kostholdet ditt er sunt først må du finne ut hvor mange kalorier du faktisk trenger for å opprettholde normal vekt, slik at fu kan kutte et visst anntall kalorier slik at du går ned i vekt. Kanskje du skal ligge på 1300 kalorier om dagen, og i så fall får du jo i deg en del for mye i løpet av uka. Derav vektoppgang. Du kan ikke "leke" at du går på lavkalori Dessuten må du få med ALT. Bare du tar en smørklatt i stekepanna så er det masse kalorier, det samme gjelder olje, dressinger, saus, alt du drikker (juice, melk osv). Enten må du ta deg sammen og gjøre det riktig, eller så må du begynne på lavkarbo igjen. Null problem å spise samme middag som barna selv om du ikke spiser karbohydrater ! Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585 Kaller det sunt siden jeg ikke spiser godteri, byttet ut brød med rugsprø, spiser kun mat fra bunn, ikke halvfabrikata. Må vel bare innse at jeg har en elendig forbrenning og har mye bedre respons på lavkarbo. Jeg har forsøkt, registrerer hver minste ting, som smør jeg bruker til steking etc. Har kontorjobb, så selv om jeg trener, blir det allikevel begrenset aktivitet. Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #18 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har skjerpet kostholdet med sunn fornuft og gått ned 12,4 kg og 62 cm totalt. Men det er siden August, hvis du bare skal bruke kosthold så tar det lenger tid. Nå når jeg trener i tillegg har jeg gått ned 14 cm på under 1 mnd. Her er det jeg har gjort. Brus (kun 1 gang pr uke- max) Godis (Kun 1 gang pr uke- max + begrenset mengde) Minst mulig sukker i hverdagen. Frukt fremfor annet søtt. Mest mulig grønt. Naturris, fullkornsprodukter, mye kylling men vanlige middager (Ettersom jeg har ei på 2). Spiser når jeg er sulten. Spiser på en måte LCHQ (Som er low carb high quality) Jeg spiser fortsatt ekte fett. Smør fremfor margarin osv. i maten, men jeg spiser også fullkornspasta. Spiser ikke brød lenger(!) Spiser enten grovt knekkebrød eller spiser fullkorns frokostblanding. Nå til uka skal jeg bytte ut 1-2 måltider helt og bruke herballife (som er den beste shaken) en periode, for å få ned volumet i magesekken, så man orker mindre porsjoner og automatisk spiser mindre. Når man kommer over sukkeravhengigheten er det lett å holde seg unna godis. Men jeg tror mange reagerer med å gå opp på ulike ting. Tror man like gjerne kan gå opp hvis man spiser brød/hvete f.eks som ved sukker. Anonym poster: f377cd8c50ce0ecd27bbb4a957c96d6f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #19 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har skjerpet kostholdet med sunn fornuft og gått ned 12,4 kg og 62 cm totalt. Men det er siden August, hvis du bare skal bruke kosthold så tar det lenger tid. Nå når jeg trener i tillegg har jeg gått ned 14 cm på under 1 mnd. Her er det jeg har gjort. Brus (kun 1 gang pr uke- max) Godis (Kun 1 gang pr uke- max + begrenset mengde) Minst mulig sukker i hverdagen. Frukt fremfor annet søtt. Mest mulig grønt. Naturris, fullkornsprodukter, mye kylling men vanlige middager (Ettersom jeg har ei på 2). Spiser når jeg er sulten. Spiser på en måte LCHQ (Som er low carb high quality) Jeg spiser fortsatt ekte fett. Smør fremfor margarin osv. i maten, men jeg spiser også fullkornspasta. Spiser ikke brød lenger(!) Spiser enten grovt knekkebrød eller spiser fullkorns frokostblanding. Nå til uka skal jeg bytte ut 1-2 måltider helt og bruke herballife (som er den beste shaken) en periode, for å få ned volumet i magesekken, så man orker mindre porsjoner og automatisk spiser mindre. Når man kommer over sukkeravhengigheten er det lett å holde seg unna godis. Men jeg tror mange reagerer med å gå opp på ulike ting. Tror man like gjerne kan gå opp hvis man spiser brød/hvete f.eks som ved sukker. Anonym poster: f377cd8c50ce0ecd27bbb4a957c96d6f Det er jo dette jeg har gjort hele veien, skjønner ikke en dritt. Ut fra kalkulatoren burde jeg vært syltynn, har holdt på i 3 mnd, burde gått ned, ikke opp! Kanskje bare å innse at PCO kroppen her har det bedre på lavkarbo. Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #20 Skrevet 10. mars 2013 1500 i ukedagene og 2000 i helgene sier da ingen ting om kostholdet ditt er sunt først må du finne ut hvor mange kalorier du faktisk trenger for å opprettholde normal vekt, slik at fu kan kutte et visst anntall kalorier slik at du går ned i vekt. Kanskje du skal ligge på 1300 kalorier om dagen, og i så fall får du jo i deg en del for mye i løpet av uka. Derav vektoppgang. Du kan ikke "leke" at du går på lavkalori Dessuten må du få med ALT. Bare du tar en smørklatt i stekepanna så er det masse kalorier, det samme gjelder olje, dressinger, saus, alt du drikker (juice, melk osv). Enten må du ta deg sammen og gjøre det riktig, eller så må du begynne på lavkarbo igjen. Null problem å spise samme middag som barna selv om du ikke spiser karbohydrater ! Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585 Kaller det sunt siden jeg ikke spiser godteri, byttet ut brød med rugsprø, spiser kun mat fra bunn, ikke halvfabrikata. Må vel bare innse at jeg har en elendig forbrenning og har mye bedre respons på lavkarbo. Jeg har forsøkt, registrerer hver minste ting, som smør jeg bruker til steking etc. Har kontorjobb, så selv om jeg trener, blir det allikevel begrenset aktivitet. Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f Da ville jeg absolutt gått tilbake til det som funker ja. Mtp middag så lager du jo bare mer grønnsaker, men evt mann og barn kan spise poteter i tillegg. Om du spiser knekkebrød og ungene spiser brød er ingen krise det viktigste er at ungene har et normalt forhold til mat, og ikke blir påvirket av din slanking Selv har jeg et "vanlig" kosthold siden jeg er gravid. Spiser ikke så mye potet til vanlig, og spiser heller knekkebrød enn brød (aldri gått på noe lavkarbo). Men til middag spiser jeg kjøtt/fisk, en halv evt en liten potet, og mengder av grønnsaker. Litt potet skal man vel kunne spise? (Regner med det er forskjell på lavkarbo og "null karbo"?) Med en inaktiv jobb trenger du færre kalorier, og dermed blir det verre med lavkalori. En gang la jeg inn frokosten min på greteroede.no bare for nysgjerrighetens skyld. Helgefrokost med 2 brødskiver med smør, eggerøre stekt i smør, bacon, 1 glass melk, 2 glass juice, ost, skinke, agurk, paprika. Mulig jeg har glemt noe, men frokosten endte opp på like under 650 kalorier. Ikke mye igjen på kalorikvoten da gitt Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #21 Skrevet 10. mars 2013 Et spørsmål ang lavkarbo vs lavkalori. Har forstått at med lite karbo så er det viktig med fett. Rømme osv er ok. Men, lavkarbo er vel ikke det samme som ubegrenset inntak av kalorier? Dere som går på lavkarbo, kan dere spise 4000 kalorier om dagen uten å gå opp i vekt, fordi dere ikke spiser karbo? Ja, sikkert et utrolig dumt spørsmål, men har aldri lest om eller prøvd dette. Lavkalori har funket på meg tidligere. Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #22 Skrevet 10. mars 2013 Det er jo dette jeg har gjort hele veien, skjønner ikke en dritt. Ut fra kalkulatoren burde jeg vært syltynn, har holdt på i 3 mnd, burde gått ned, ikke opp! Kanskje bare å innse at PCO kroppen her har det bedre på lavkarbo. Anonym poster: dbf1614ba03fbee587ba5227b57b9c5f PCOS indikerer absolutt lavkarbo, hvis du har en del fett rundt magen er det et tegn på insulinresistens, som gjerne henger sammen med den samme pcos'en... Lavkarbo med høy kvalitet høres bra ut! Anonym poster: d3f8978f6791884ad011b2709d3b76f2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #23 Skrevet 10. mars 2013 Et spørsmål ang lavkarbo vs lavkalori. Har forstått at med lite karbo så er det viktig med fett. Rømme osv er ok. Men, lavkarbo er vel ikke det samme som ubegrenset inntak av kalorier? Dere som går på lavkarbo, kan dere spise 4000 kalorier om dagen uten å gå opp i vekt, fordi dere ikke spiser karbo? Ja, sikkert et utrolig dumt spørsmål, men har aldri lest om eller prøvd dette. Lavkalori har funket på meg tidligere. Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585 Du har rett - du kan ikke spise ubegrensede mengder på lavkarbo heller, men forskjellen (iallfall for meg) er at jeg blir METT på langt mindre porsjoner. Så jeg spiser meg mett på langt færre kalorier pga at maten gjør meg fortere mett. Anonym poster: d3f8978f6791884ad011b2709d3b76f2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #24 Skrevet 10. mars 2013 Et spørsmål ang lavkarbo vs lavkalori. Har forstått at med lite karbo så er det viktig med fett. Rømme osv er ok. Men, lavkarbo er vel ikke det samme som ubegrenset inntak av kalorier? Dere som går på lavkarbo, kan dere spise 4000 kalorier om dagen uten å gå opp i vekt, fordi dere ikke spiser karbo? Ja, sikkert et utrolig dumt spørsmål, men har aldri lest om eller prøvd dette. Lavkalori har funket på meg tidligere. Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585 Du har rett - du kan ikke spise ubegrensede mengder på lavkarbo heller, men forskjellen (iallfall for meg) er at jeg blir METT på langt mindre porsjoner. Så jeg spiser meg mett på langt færre kalorier pga at maten gjør meg fortere mett. Anonym poster: d3f8978f6791884ad011b2709d3b76f2 Da skjønner jeg Anonym poster: 8e65f30f6ee8ea24e5d3e514a2e3e585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå