Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat på felleskatalogen.no at man ikke skal bruke otrivin under graviditet. Da ble jeg litt stressa.... Har blitt snylta tett og jeg "overlever" ikke når jeg ikke kan puste med nesa.

Noen andre som har fått beskjed om å ikke bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Otrivin, og i pakningsvedlegget stod det at det kunne brukes sv gravide...

Skrevet

Det er ikke mer farlig enn når man ikke er gravid. Det går ikke ut over baby. :) Saltvann funker ikke her, og jeg har fått beskjed fra legen om å heller bruke nesespray enn å ikke sove om natten..

Skrevet

Det står at man kan bruke det i terapeutiske doser, altså etter anbefaling på pakken.

Skrevet

Leste på otrivin mentol, og der stod dette. Så kanskje det bare gjelder den

med mentol da

Overgang i placenta: Pga. potensiell systemisk vasokonstriktoreffekt skal preparatet ikke brukes under graviditet.

Skrevet

er 12 uker. Bruket de kanskje 5 ganger tilsammen pga fikk nesten ikke puste pga tetthet i nesen. Stresser ikkje med det i grunn. Bedre at eg får 02 gjennom nesen til den lille:P

Skrevet

På vanlig Otrivin står det at den kan brukes av gravide. Nå bruker jeg den som er beregnet for barn og kun på kvelden for å få sove. Saltvannsspray fungerer overhode ikke på meg.

Skrevet

Shoot me, men nesa mi tåler ikke å gå gravid. Hovner opp i slimhinnene så det går helt tett. Jeg kommet sansynligvis, nå som de to foregående gangene, bruke nesespray omtrent daglig. Nei, saltvann virker ikke!

Skrevet

Shoot me, men nesa mi tåler ikke å gå gravid. Hovner opp i slimhinnene så det går helt tett. Jeg kommet sansynligvis, nå som de to foregående gangene, bruke nesespray omtrent daglig. Nei, saltvann virker ikke!

Jeg gjør det samme.. Så da får dere skyte meg også ;)
Skrevet

Jeg hadde samme problem i begynnelsen av svangerskapet (fra uke 12-17 ca), fikk ikke puste gjennom nesa - ett hundre prosent potte tett!!! Saltvann funka ikke. Men; både apotek, jordmor og lege sa NEI til otrivin. :-/

Det jeg fant, som (den gravide dama som jobbet på) apoteket anbefalte, var en nesespray som er saltvann med mere salt, beregnet på gravide tette neser, den funka faktisk bittelitt - nok til at jeg sovna på kvelden iallefall. Nå husker jeg jo selvsagt ikke navnet på den, men det er samme merke som den klassiske saltvannssprayen som er blå, bare at denne har rød etikett. Spør på apoteket.

Skrevet

Tror jeg vet hvilken du mener, men den hadde null effekt på meg :(

Skrevet

Jeg har forresten gått over til Rhinox. Den er like bra, også er den godkjent under graviditet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...