PintSizedDictator Skrevet 9. mars 2013 #26 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #27 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi
PintSizedDictator Skrevet 9. mars 2013 #28 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #29 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk
PintSizedDictator Skrevet 9. mars 2013 #30 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #31 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=) Syns jeg ser deg jeg prøvde selv.. Men ble usikker om du var en sånn Stril (er det noe?) eller sånn som lager "rarere" lyder, derfor ble det en mellomting Ikke ment som mobbing, jeg er oppriktig facinert av Bergensere
PintSizedDictator Skrevet 9. mars 2013 #32 Skrevet 9. mars 2013 Rare østlendingene. O,o Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! Nei det heter pommfri og potetgull men er enig i at østlendinger er rare... Potetgull er jo så jålete! Så vittig jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda hihi Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=) Syns jeg ser deg jeg prøvde selv.. Men ble usikker om du var en sånn Stril (er det noe?) eller sånn som lager "rarere" lyder, derfor ble det en mellomting Ikke ment som mobbing, jeg er oppriktig facinert av Bergensere Hahaha rarere lyder? Skarre på r'en som seg hør og bør. Og det finnes ikke rart!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #33 Skrevet 9. mars 2013 Skal ikke sitere mer, for da tar vi all oppmerksomheten... Men å skarre på r'en er jo helt normalt.. Men er det ikke noen i Bergen som lager litt "rarere" lyder? Ikke bare skarr.. Men mer sånn med chrsh- lyder.. Herregud, det går jo ikke ann å forklare skriftlig! Hehe.. Føler jeg graer meg et dypere og dypere hull her... Men hvertfall; pommfri!! High five!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #34 Skrevet 9. mars 2013 Je sier pottitgull Anonym poster: daa851cee2fcba15cbe90b1fb820c200
Nikamo Skrevet 9. mars 2013 #35 Skrevet 9. mars 2013 Jeg sier potetgull. Men min svigerinne, som også er fra Østlandet og fra et "meget møblert hjem" sier chips. Jeg synes det er jålete
♥Madam Mim♥ Skrevet 9. mars 2013 #36 Skrevet 9. mars 2013 Potetgull. Chips heter det vi har ketchup på :-)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #37 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Beklager mitt usedvanlige høye engasjement for saken.. Men ble litt nysgjerrig her. Det finnes jo tre måter (fler?) å uttale Chips på.. Chips - som lyden i Ski eller skip Kjips - som i Kjip Thjips - som i Tja.. Hva sier dere? Endret 10. mars 2013 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. mars 2013 #39 Skrevet 10. mars 2013 Har jeg tolket det riktig om det blir sånn? Chips - østlendinger Kjips - Bergensere Thjips- sunnmøringer ???
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #40 Skrevet 10. mars 2013 Potetgull. Chips er pomme frittes. Aldri pottis, Gud så harry... Anonym poster: 8c2d903f3ad97c89d1977a021bf108b3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #41 Skrevet 10. mars 2013 Hvor i landet sier man potetløv da? Jeg sier nemlig både potetgull og potetløv... *Skraper litt i gulvet med foten* Anonym poster: 0840803c16690c3d98b1e7276d3873da
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 10. mars 2013 #42 Skrevet 10. mars 2013 Før sa jeg potetgull men etter å ha lest Nemi ble det pottis. Chips er pommesfrites for meg
verdens heldigste mamma Skrevet 10. mars 2013 #43 Skrevet 10. mars 2013 Her i huset sier vi vel bare "Sørlands", siden Sørlandschips er det eneste vi eventuelt kjøper. Men som fellesbetegnelse sier jeg potetgull, kanskje pottis i festlig lag
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #44 Skrevet 10. mars 2013 Potetgull (utt. 'potte'gull for å være (u)korrekt) eller pottis Chips = pommes frittes her Anonym poster: 326671cb64723c910be3d43a33f221b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå