Gå til innhold

dere østlendinger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

 

Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig ;)

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

 

Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig ;)

 

Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk ;)

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

 

Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig ;)

 

Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk ;)

 

Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=)

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

 

Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig ;)

 

Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk ;)

 

Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=)

 

Syns jeg ser deg :D jeg prøvde selv.. Men ble usikker om du var en sånn Stril (er det noe?) eller sånn som lager "rarere" lyder, derfor ble det en mellomting :P

 

Ikke ment som mobbing, jeg er oppriktig facinert av Bergensere :)

 

 

 

Skrevet

Rare østlendingene. O,o

 

Det heter jo selvfølgelig påmfri og kjips! :D

 

Nei det heter pommfri og potetgull :P men er enig i at østlendinger er rare... :P

 

Potetgull er jo så jålete! :o

 

Så vittig :) jeg synes kjips er jålete.. Og jeg er fra bøggda ;) hihi

 

Jammen jeg sier det jo på skikkelig Bergensk da, så da er det ikke så jålete nemlig ;)

 

Haha! Nå lo jeg faktisk høyt.. Tenkte i mitt stille sinn i sted, at eneste dialekten kjips ikke kunne høres jålete ut måtte være Berchcscgensk ;)

 

Jeg prøvde å uttale Bergensk slik du skrev det. Jeg er glad jeg er alene i kveld. 0=)

 

Syns jeg ser deg :D jeg prøvde selv.. Men ble usikker om du var en sånn Stril (er det noe?) eller sånn som lager "rarere" lyder, derfor ble det en mellomting :P

 

Ikke ment som mobbing, jeg er oppriktig facinert av Bergensere :)

 

Hahaha rarere lyder? :P

 

Skarre på r'en som seg hør og bør. Og det finnes ikke rart! ;)

Skrevet

Skal ikke sitere mer, for da tar vi all oppmerksomheten... Men å skarre på r'en er jo helt normalt.. Men er det ikke noen i Bergen som lager litt "rarere" lyder? Ikke bare skarr.. Men mer sånn med chrsh- lyder.. Herregud, det går jo ikke ann å forklare skriftlig! Hehe.. Føler jeg graer meg et dypere og dypere hull her...

 

Men hvertfall; pommfri!! High five! :D

 

 

 

 

Skrevet

Je sier pottitgull :)

 

Anonym poster: daa851cee2fcba15cbe90b1fb820c200

Skrevet

Jeg sier potetgull. Men min svigerinne, som også er fra Østlandet og fra et "meget møblert hjem" sier chips. Jeg synes det er jålete :D

Skrevet

Potetgull. Chips heter det vi har ketchup på :-)

Skrevet (endret)

Beklager mitt usedvanlige høye engasjement for saken.. Men ble litt nysgjerrig her. Det finnes jo tre måter (fler?) å uttale Chips på..

 

Chips - som lyden i Ski eller skip

Kjips - som i Kjip

Thjips - som i Tja..

 

Hva sier dere?

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

Chips som lyden i ski og skip :-)

Skrevet

Har jeg tolket det riktig om det blir sånn?

 

Chips - østlendinger

Kjips - Bergensere

Thjips- sunnmøringer

 

??? :)

Skrevet

Potetgull. Chips er pomme frittes. Aldri pottis, Gud så harry...

 

Anonym poster: 8c2d903f3ad97c89d1977a021bf108b3

Skrevet

Hvor i landet sier man potetløv da? Jeg sier nemlig både potetgull og potetløv... *Skraper litt i gulvet med foten*

 

Anonym poster: 0840803c16690c3d98b1e7276d3873da

Skrevet

Før sa jeg potetgull men etter å ha lest Nemi ble det pottis. Chips er pommesfrites for meg

Skrevet

Her i huset sier vi vel bare "Sørlands", siden Sørlandschips er det eneste vi eventuelt kjøper.

 

Men som fellesbetegnelse sier jeg potetgull, kanskje pottis i festlig lag ;)

Skrevet

Potetgull (utt. 'potte'gull for å være (u)korrekt) eller pottis

 

Chips = pommes frittes her

 

Anonym poster: 326671cb64723c910be3d43a33f221b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...