Gå til innhold

Dere med barn som må dele rom, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når la dere minstemann inn på rommet?

Nå er ene tre år og den andre noen mnd. Ser ikke for meg å flytte minste inn der på lenge, da blir det travelt med legging siden eldste i perioder tuller en del når han skal sove.

Anonym poster: 7f85c1e49272a06540b9808f06ac304c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler ikke fordi barna ikke har hvert sitt rom, men fordi ungene verne vil sove sammen. Det går problemfritt. De legger seg stille og rolig, yngste sovner på to minutter, og eldste bråker ikke om han trenger litt lengre tid på å sovne:-)

Anonym poster: 656f3b9b32d993718a07c628f7b71cc2

Skrevet

De begynte å dele rom fra de var 1,5 og 3,5 år gamle. Har fungert bra. Det er perioder hvor legging er vanskelig, men det tror jeg er uavhengig av at de deler rom, det er mer faser de er gjennom.

Skrevet

Hvor gamle er de? vi har ikke noe valg så lenge, men har hørt om mange som trives godt på samme rom og som dine, ønsker å sove på samme rom.

hi

Skrevet

Her deler jentene på 4,5 år og 9 mnd rom :) Baby flyttet inn til storesøster for en mnd siden og det går overraskende bra!

Anonym poster: 09804aa20a6484cf5d47e80ed81ed5f5

Skrevet

Det er jo ikke aktuelt å legge minste inn der før hun er nærmere året tror jeg, men kjenner det blir godt å få vårt soverom for oss selv, samtidig som at jeg gruer meg litt til hvordan legging vil bli. Ellers tror jeg nok de vil trives sammen, det er et stort soverom med mye plass :)

hi

Skrevet

Her deler jentene på 3,5 rom, dvs de har offisielt eget rom men alle sover hos meg:) Og gutten på fem sover også hos meg. Vi har ikke nok soverom til at alle har eget sånn på sikt, så jentene må nok dele. Tenker at i gamle dager ble det folk av dem likevel, om de må dele. Tror de syns det er kjempekoselig å sove sammen, det kommer naturlig etterhvert hvis de vil ha eget. Men det har vi ikke råd til:) Så her er det fryd og gammen enn så lenge. Ingen vil sove aleine:)

Anonym poster: 14addbf1fffc0224875cdbc8e642df18

Skrevet

Jente på 6,5 og gutt på snart 4 deler rom hos oss. Ikke noe problem i det hele tatt. Husker ikke helt når lillebror flyttet inn til storesøster, men tipper han var rundt året. Vi har hele tiden hatt rutine på å legge minstemann først, så starter vi legging av storesøster med lesestund på stua før hun går inn og legger seg. Da har lillebror sovnet, og det er ikke noe problem at hun kommer inn og klatrer opp i overkøya i køyesenga.

Tror de ville føle seg utrygge dersom de skulle sove alene nå når de er så vant til å dele rom.

Anonym poster: 699f6ee16ff6bff03f36ff09e1f59e73

Skrevet

Oi, så tidlig ja - da er det kanskje håp for at vi kan gjøre det fortere enn jeg hadde tenkt da :) hvordan forløper nettene i forhold til tidligere anonym nr 5? Har et håp om at ungene har trygghet i hverandre slik at de ikke kommer inn til oss - har vært koselig med eldste, men vi har ikke så stor seng, så ser for oss at det blir trangt om begge skal komme, he he.

hi

Skrevet

Oi, så tidlig ja - da er det kanskje håp for at vi kan gjøre det fortere enn jeg hadde tenkt da :) hvordan forløper nettene i forhold til tidligere anonym nr 5? Har et håp om at ungene har trygghet i hverandre slik at de ikke kommer inn til oss - har vært koselig med eldste, men vi har ikke så stor seng, så ser for oss at det blir trangt om begge skal komme, he he.

hi

Lillesøster sover faktisk mye bedre på rommet til storesøster enn på vårt soverom:) Tror hun ble mye mer forstyrret av oss (fars snorking bl.a...). Våkner fortsatt en gang for å spise + noen ganger for smokk, men eldste våkner aldri av det. Vi legger alltid lillesøster først, og leser bok for eldste på soverommet vårt. Så lister vi oss bare inn i sengen når storesøster skal legge seg. Fungerer veldig fint her :) I tillegg er det utrolig deilig å ha soverommet for oss selv igjen!

Anonym poster: 09804aa20a6484cf5d47e80ed81ed5f5

Skrevet

Det høres bra ut :) eneste problem for oss er at vi har allerede en juniorseng til henne der og ingen plass til sprinkelsengen, så føler at det kanskje blir vel tidlig å legge henne i den ;) ellers kunne jeg gjerne tenkt meg å flyttet henne snart. Ser at måten dere legger på kunne fungert bra her også. Tror også at storebror her vil sove seg gjennom litt gråting på natta, så tror det vil gå bra. De ligger uansett vegg i vegg nå og det er ganske lytt og han våkner aldri nå.

Skrevet

Vi byttet rom med storesøster og lot lillebror være igjen når han var rundt 9-10 mnd tror jeg? Storesøster var da akkurat fylt 3. Gikk i allefall veldig bra...! :) Når lillebror var 2 år kjøpte vi oss hus, og de fikk hvert sitt rom og trivdes med det, men nå sover de stort sett sammen i storesøster sin seng. (3,5 og snart 6 år) Storesøster sovner etter noen minutter, mens lillebror kan styre litt mer... Men går stort sett greit..! ;)

Skrevet

Har to tette, før måtte de dele, nå velger de å dele. Ikke legg baby inn for tidlig. Vet aldri når søsken sjalusien slår inn i en liten, og impulsen blir å skade babyen. Trenger ikke være jlui, kan være t de vil finne på koe morsomt me lille.

Anonym poster: 288a149d0e83ffec1cb071e4ddae733b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...