Gå til innhold

Kan noen fortelle meg en ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar utdannelse innen helsevesenet og har hatt endel eksamener som omhandlet kjemi. Mange vanskelige reaksjoner i kroppen, mange vanskelige ord og ting å lære seg. Men jeg får bra karakterer og får med meg en del.

Men så tenker jeg, nå to måneder etter siste eksamen. Jeg husker jo ikke alt...ting forsvinner jo fra hodet mitt. Hvorfor lærer vi det så innmari detaljert, jeg kommer jo ikke til å huske alt dette ved endt utdannelse?

Og så gruer jeg meg til å søke jobber, for da tenker jeg at de kommer jo til å lure på hvordan jeg kom meg gjennom den utdannelsen, jeg som ikke husker noen ting (les: ikke kan noen ting).

Hvordan er dette for dere? Er det helt normalt å glemme masse i løpet av utdannelsen, dvs. at når man starter i en jobb så kan man ikke alt/husker ikke alt osv?

Føler at jeg glemmer så altfor fort masse detaljer :(

Anonym poster: 6627f9d8af0149856c4401d872c57e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er helt normal. Du vil lære eller huske igjen det du trenger i din jobb i første 3 måneder. Og det er langt ifra ALT fra din utdanning som du kommer til å trenge. Det viktigste er å vite hvor du kan finne ut av ting du lurer på. Lykke til :)

Anonym poster: 8055a5fefc788cbb2a46f8f8db558062

Skrevet

HI

Takk....kjenner jeg frykter ting jeg ikke trenger å frykte.

Har tidligere hatt dårlig erfaring i en annen jobb, hvor jeg fikk høre hvor udugelig jeg var, og jeg merker at det sitter igjen. Vil ikke høre det på nytt :(

Anonym poster: 6627f9d8af0149856c4401d872c57e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...