Gå til innhold

Arb.ledighetstrygd eller sykemelding?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid uke 9 og arb.ledig etter endt mnd. Sliter med kvalme og bekkenløsning så har ikke hatt noen mulighet for å søke nye jobber da jeg har vært sengeliggende mesteparten av tiden.

Men hvordan blir det når vikariatet mitt går ut i slutten av mnd? Skal jeg søke arb.ledighetstrygd eller bør jeg være sykemeldt når jeg ikke er frisk?

 

Anonym poster: e1c6569eb759f5894ee2bc5ebe17fe66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke ordentlig sykmelding som arbeidsledig?

 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du fyller jo ikke kriteriene for arbeidsledighetstrygd når du er for syk til å jobbe?

Skrevet

Er du syk så får du sykemelding. Er du ikke syk og er du aktiv arbeidssøkende så melder du deg arbeidsledig.

 

Anonym poster: 18ea7d403c0cdfae894201dfcccb1c35

Skrevet

Jeg fikk sykemelding pga at jeg fikk fractur i håndleddet. Dette skjedde 1 uke før kontrakten gikk ut. Jeg var sykemeldt i 2 mnd pga at de knakk skjevt tilbake første gang. Og jeg måtte operere.

 

Fikk full betaling fra nav.

 

Dersom man taper inntekt pga sykdom har man rett på sykemelding.

 

Anonym poster: 78dae81a8c109a6fc0628a1457ece764

Skrevet

Så lenge jeg er sykmeldt i jobben jeg ennå har nå så har jeg rett på sykepenger videre når jeg blir arb.ledig,hvis jeg ennå er syk. Problemet er jo at jeg er syk,men er jeg "nok" syk. Jeg kan ikke påta meg en hvilken som helst jobb (som de krever på nav for å ha rett til dagpenger).

 

Anonym poster: e1c6569eb759f5894ee2bc5ebe17fe66

Skrevet

Siste var HI

 

Anonym poster: e1c6569eb759f5894ee2bc5ebe17fe66

Skrevet

Gravid uke 9 og arb.ledig etter endt mnd. Sliter med kvalme og bekkenløsning så har ikke hatt noen mulighet for å søke nye jobber da jeg har vært sengeliggende mesteparten av tiden.

Men hvordan blir det når vikariatet mitt går ut i slutten av mnd? Skal jeg søke arb.ledighetstrygd eller bør jeg være sykemeldt når jeg ikke er frisk?

 

Anonym poster: e1c6569eb759f5894ee2bc5ebe17fe66

 

Dette er lovlig men på kanten. Likevel det smarteste du kan gjøre:

Snakk med legen din, få deg sykemelding nå før vikariatet ditt går ut, og sørg for å bli sykemeldt resten av svangerskapet frem til permisjonsstart.

Det er den eneste måten du kan sikre inntekten din gjennom svangerskapet og permisjonstiden.

Hvis ikke blir grunnlaget for foreldrepenger 66 % av inntekten din fra vikariatet som arbeidsledig.

Håp på at du ikke blir friskmeldt i løpet av svangerskapet.

Lykke til!

 

Anonym poster: 955296a2ab655fe340b97b75b4ccd735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...