Gå til innhold

Dere med lite søvn - er dere også ofte kvalm og svimmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei som gjør at det blir forsåvidt nok søvn, bare helt elendig søvnkvalitet. Jeg blir ofte kvalm og uvel utover dagen, tåler ikke snu meg fort osv. da svimler det litt og jeg føler meg kvalm. Føler meg selvfølgelig også veldig sliten til tider og er i en zombietilstand. Regner med at dette kommer av dårlig søvn, men tenkte å høre om det var andre som også ble slik.

Anonym poster: 2a0caab9d6ff02e8046561d0904859e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, og haupine!!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Nei, er veldig distre, men ikke svimmel og kvalm. Sover fra 2230- 2300 til mellom 04 og 0530 med 2-4 oppvåkninger imellom. Så drar jeg på jobb etterpå. Jeg kan bruke lang tid på oppgaver jeg egentlig kan feks, så ikke så veldig effektiv :P Stup trøtt blir jeg de få gangene jeg sover over 6 timer uten oppvåkninger... Gleder meg til jeg får 8 timer igjen ;)

Er veldig sliten, men trener hardt så ofte jeg kan. Prioriterer dette framfor middagshvil, og tror dette bidrar til at jeg takler søvnmangelen bedre. Mannen min blir helt fullstendig zombie derimot. Dersom han en gang i blant må opp om natta og opp tidlig, blir han uvel, slapp, hodepine etc.

Tror vi reagerer forskjellig, men det er tøffe tider ja.... Det blir bedre selv om det er en mager trøst ;)

Skrevet

Ja her og. Følt meg som en zombie i 1 år nå! 1 helt år med uavbrutt søvn!

Anonym poster: dcc2652d83dda50cc732c26ef7a0dc84

Skrevet

Jeg holdt på å tryne ned trappa to ganger rett etter hverandre... dunker borti ting og tang fordi hodet ikke er helt med...

Anonym poster: dcc2652d83dda50cc732c26ef7a0dc84

Skrevet

Ja. Kan ikke reise meg fort, og på de værste dagene frykter jeg at dete er svangerskapskvalme jeg har ( noe som er meget usannsynlig, da vi nærmest lever i sølibat på grunn av det du nevner i overskriften).

Skrevet

He he, ja det er mye annet som er nevnt her jeg også lider av ja :) tok litt tid før jeg skjønte sammenhengen, kan ikke huske at jeg var slik sist (vel, ikke sikkert jeg var det heller). Skulle helst avvent puppen nå også, men jeg er så trøtt på natta at jeg gjør praktisk talt alt i søvne, så vet ikke hvordan jeg skal få til å avvenne...våkner jo opp om morran med snuppa i senga og kan vagt huske at jeg hentet henne. Snart er det tilbake på jobb og jeg gruer meg kjenner jeg.

hi

Skrevet

Hm, jeg lurer rett og slett på om jeg har startet dette innlegget i søvnet? Skremmende likt sånn jeg har det :)

Skrevet

He he, helt klart at det er flere av oss :) følte meg aldri så "opptygd og spytta ut" med førstemann som jeg gjør nå. ALT er slitsomt, jeg ser utrolig sliten ut med flotte ringer under øynene, mistet mye hår som driver å vokser ut igjen - ser jo ut som om jeg har barbert hårfestet mitt - LEKKERT! kiloene som skulle rase av under amming klamrer seg fast og jeg har ei bukse jeg får på meg (hvor jeg kan puste nesten normalt ihvertfal) og all energien til å kunne gjøre noe med alt dette er helt borte...

hi

Skrevet

Føler meg rett og slett bakfull på morgenen når natten har vært oppstykket, kort og preget av dårlig søvn pga minstemor :/

Anonym poster: 2b8961983fda9435ef4f779e52385500

Skrevet

Tålmodighet og lunte som en sulten løve og ....

Skrevet

Å ja.

Kvalm, svimmel, hodepine hele dagen, nakkesmerter, deprimert, irritert, kort lunte... m.m.

Så jeg håper minstemann har tenkt å sove litt mer/bedre snart!

Skrevet

Bakfull ja, der sa du det! Akkuratt den følelsen jeg har når jeg må stå opp etter en meget oppstykket natt.... Kjenner jeg nesten blir irritert over at folk klager over at de er trøtte når de faktisk kan bestemme selv når de vil legge seg for så å faktisk sove hele natten!

hi

Skrevet

Hehe:) dere får sagt det :) kjenner meg igjen i mye av det som skrives her:)

Skrevet

Godt å høre at det er flere :) Tror det jeg har alle disse "symptomene".

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Oooog, hvorfor går ikke DERE og legger dere? ;)

Skrevet

Fordi hun våknet X antall ganger gjennom hele kvelden var det ikke noe vits rett og slett.... Fikk ikke sammenhengende søvn før ca midnatt uansett.

Anonym poster: 2b8961983fda9435ef4f779e52385500

Skrevet

Ha ha, Vicky tenkte faktisk akkurat på den når jeg postet det siste der... :D

La meg kl åtte i går, ikke det at jeg har kjent noe forskjell i dag, men kanskje om jeg gjorde det ei uke i strekk? men så er det de fantastisk herlige timene med ro og fred i huset...det er litt godt å bare være seg selv i noen timer.

hi

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Gudameg...jeg har noe i vente... Følte meg slik med første, som en brukt tyggis, oppbrukt oppvaskklut, ja you name it... Bakfull zombie, fare i trafikken, hodet hang ikke med og alt var tidkrevende og energistjelende...og her starter vi snart på nytt igjen juhuu...og nå kommer vi til å ha to! :o

Skrevet

Svimmel, kvalm, mageproblemer generelt,(stressmage, kunne minne om magesår), hodepine, mye tung i hodet, kroppsverk.

Distre, glemsk, ukonsentrert, uoppmerksom(f eks under bilkjøring), generelt rar i hodet.

Humørsyk, kort lunte

Antydning til deprimert (kan også skyldes det nederlaget jeg har følt på i forhold til å få to barn med lakenskrekk)

Søvnmangel gjennom 4 år fordelt på 2 barn. Har nå endt opp med lavt stoffskifte, jernmangel/anemi og B12 mangel. De siste månedene har nok noen av plagene skyldtes dette også.

Anonym poster: 7080b4f366faa4a240eff6bf7180cc3b

Skrevet

Ja, det er bare å glede seg undrende ullteppe ;) her er vi på nr to og jeg synes nok det er litt mer slitsomt nå, en treåring krever sitt av oppmerksomhet så man kan ikke bestemme seg for å ha helt rolige dager - når eldste kommer hjem fra bhg så er det full rulle til kvelden, he he. I skrivende øyeblikk så føler jeg meg nesten beruset, litt treg i oppfattelsen og svimlete...tror det er sengen neste nå ;)

hi

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, det er bare å glede seg undrende ullteppe ;) her er vi på nr to og jeg synes nok det er litt mer slitsomt nå, en treåring krever sitt av oppmerksomhet så man kan ikke bestemme seg for å ha helt rolige dager - når eldste kommer hjem fra bhg så er det full rulle til kvelden, he he. I skrivende øyeblikk så føler jeg meg nesten beruset, litt treg i oppfattelsen og svimlete...tror det er sengen neste nå ;)

hi

Men det er jo godt å vite at man ikke er alene. En mager trøst men likevel ;) Regner med mange er oppe for lenge siden? Her har det vært en urolig natt med mye våkentid og oppvåkninger. Derfor Stod vi ikke opp før 5.30 i dag. Nå er begge parkert foran tven og jeg har 5 min før frokosten skal lages.

Jeg kom meg ikke i seng før 2230- 23 i går heller, og etter ti min i senga begynte minste og holdt det gående med delvis søvn og uroligheter fram til 4- tiden når han omsider kæbba. Håper mannen min får seg ny jobb med 1 uke arb og to fri i stedet for 1/1 ordning...

Men de er jo deilige også da, og absolutt verdt det.

Skrevet

Vi stod opp 6.15, og jeg har vært våken to ganger med minstemann. Så det har vært en av de beste nettene de ti månedene han har vært utenfor magen! Dumt av meg at jeg ikke sovnet før ca 22.30 (men litt bra var det likevel ;).

Skrevet

Kan være litt svimmel, men det værste er vel hodepine og slapphet. Kløner jo mer når jeg er trøtt og. I tillegg blir jo lunten så kort som den kan få bli, både hos meg og hos ungen.

Jeg skulle fått betalt for å låne ut ungen til tenåringer som vil bli mødre alt for tidlig, funker yppelig som prevensjon :)

Skrevet (endret)

Dobbel post..

Endret av Nettie+jentungen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...