Gå til innhold

Hjelp oss redde sofaen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag tisset vår datter i sofaen. Det kom såpass mye at vi fant ut at vi måtte skylle puta skikkelig i badekaret. Tok av trekket og dynket det som viser seg å være skumgummi i badekaret. Nå til problemet: Den tørker ikke igjen! Nå er det lørdag og den er fortsatt kjempetung. Vi får ikke presset ut mer vann, men den holder helt klart på vann allikevel. Så hva gjør vi nå? Er sofaen bare å kaste? Eller er det mulig å få tørket opp puta? Jeg er redd det skal begynne å mugne/råtne inni den også hvis den ligger for lenge. Sofaen er 3 år gammel og har ingen planer om å bytte den ut på mange år enda:(

Hjelp!!!!

Anonym poster: 418f67d44ae39d081ed935f95dea2bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tirsdag tisset vår datter i sofaen. Det kom såpass mye at vi fant ut at vi måtte skylle puta skikkelig i badekaret. Tok av trekket og dynket det som viser seg å være skumgummi i badekaret. Nå til problemet: Den tørker ikke igjen! Nå er det lørdag og den er fortsatt kjempetung. Vi får ikke presset ut mer vann, men den holder helt klart på vann allikevel. Så hva gjør vi nå? Er sofaen bare å kaste? Eller er det mulig å få tørket opp puta? Jeg er redd det skal begynne å mugne/råtne inni den også hvis den ligger for lenge. Sofaen er 3 år gammel og har ingen planer om å bytte den ut på mange år enda:(

Hjelp!!!!

Vet du hvilken leverandør det er og hva den heter? Det skal i og for seg være nok å henge den opp og la den dryppe av seg, feks på badet. Om det fortsatt ikke hjelper, så ville jeg tatt kontakt med butikken dere kjøpte den og spurt om råd.

Skrevet

Legge den på en ovn med svak varme på over natten? Tørke den med hårføner?

Anonym poster: 61fccc419bcf2285d008e0859058caa7

Skrevet

Som regel lar det seg gjøre å kjøpe nye innlegg til putene, om ikke modellen er utgått. Om den skulle være det, kan butikken ta en telefon til leverandør og høre om den er tilsvarende noen modeller som finnes i dag, så hele sofaen må ikke nødvendigvis hives selv om en pute blir ødelagt. :)

Skrevet

Har dere sittet på den med håndduk over og under? Still den opp slik at den får dryppe? Evt på skrå over dusjen?

Skrevet

Har dere sittet på den med håndduk over og under? Still den opp slik at den får dryppe? Evt på skrå over dusjen?

Den har stått på skrå i badekaret i dagesvis. Jeg har også forsøkt å sette den ut i sola. Ingenting hjelper. Merker ikke forskjell de siste dagene.

Takk for tips om å kontakte forhandler. Kanskje det er mulig å få tak ny pute.

Skrevet

Den har stått på skrå i badekaret i dagesvis. Jeg har også forsøkt å sette den ut i sola. Ingenting hjelper. Merker ikke forskjell de siste dagene.

Så rart, det har jeg aldri vært borti. Vet du om den er laget av kaldskum eller latex? Støpt kaldskum skal gi slipp på vannet etter hvert. Høres nesten ut som at det er en kjerne inne i puta.

Dere har uansett 5 års reklamasjonsrett om den ikke tilsvarer det man kan forvente av bruk etter rimelig tid. Det er alltid best å kontakte forhandler. :) Lykke til.

Skrevet

Har dere prøvd å legge puta på gulvet med hånduker over og under puta og hoppet på den? Så de gjorde det på ekstrem rengjøring en gang. Da presser du ut mye av vannet.

Skrevet

Har dere prøvd å legge puta på gulvet med hånduker over og under puta og hoppet på den? Så de gjorde det på ekstrem rengjøring en gang. Da presser du ut mye av vannet.

Det skal prøves! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med sofaputa? Fikk dere tørket den?

Skrevet

Ok

Anonym poster: 493a466d7438a83c51c28a10b85e7e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...