Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor fordi jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ren idioti og egoisme, hvertfall.:

" Nyfødte barn er umodne, og har minimal evne til å nedbryte selv små mengder alkohol. Du bør derfor avstå helt til det i alle fall er gått 6 uker etter termin, råder Nylander.

Hvis man vil ta seg en ordentlig fest, bør man vente med å amme til alkoholen er ute av blodet.

– Etter en skikkelig rangel der mor har hatt høy promille, kan brystbarnet

bli alkoholforgiftet og være sløvt og påvirket i flere døgn, fordi spedbarn ikke klarer å bryte ned alkohol slik vi voksne gjør, forteller Nylander.

..

– Når du igjen har lov til å kjøre bil, er det også lov til å amme, sier Nylander."

Så ja, jeg synes du er jævla dum. Det kunne potensielt skadet barnet ditt alvorlig. Og hvem pokker er det som MÅ drikke en hel flaske vin?

Og ja, vi er krasse mot deg, men hallo, du spurte, vi svarer.

Anonym poster: ffb6af87c6d5ae971f21a4bfd0d6586f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spesielt smart gjort, men du angrer og tenker å ikke gjøre det igjen, og det er da noe. Morsmelken har samme promille som blodet, så det er IKKE som å helle vin i tåteflaska, og det går sikkert bra, men er absolutt over grensa for hva man bør gjøre som ammende og ansvarlig mamma. Hvor gammelt er barnet? Synes det er vel så ille at du velger å bli såpass beruset når du skal ta deg av en baby, håper det er noen sammen med dere som er mer edru.

Dårlig mor er du vel først om du velger å gjøre noe lignende igjen. Hadde også vært mye verre hvis du helte i deg vin som gravid. Bare lær av feilene dine.

Anonym poster: 54c6597fc85883b35922216140484404

Skrevet

Ja

Anonym poster: 2fcb50e7f95d97ae37f31579c25323b7

Skrevet

Blir litt sjokkert over holdningene til enkelte her, som at "siden du angrer og ikke skal gjøre det mer, så er det greit".

Å drikke en flaske vin når man vet man skal amme er idioti, enkelt og greit. HVa ellers er greit å gjøre, så lenge man angrer og ikke skal gjøre det igjen?

Kan man slå noen, så lenge man angrer?

Gå fra barn i bilen noen timer?

Skjønner ikke at det er noe å forsvare engang, og enig med deg som reagerte på at hun i det hele tatt måtte spørre om hva vi syntes!

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Det er menneskelig å feile, men dette var en dum feil. Det er ingen god unnskyldning at ungen gråt og at man da valgte å gi bryst "framfor ingen mat fordi barnet ikke ville ta flaske denne dagen". Hva med neste gang da?

Kanskje viser det mest hva en flaske vin kan gjøre med dømmekrafta. Gjort er gjort og spist er spist, hva lærte vi av det da?

Skrevet

Dårlig mor? Ja! Egoistisk? Ja! Du burde skamme deg, hvem gjør noe sånt? Omsorgssvikt kalles det.

Anonym poster: 2543172b55776646ec2cb36093861835

Skrevet

Nå forstår jeg det slik at du hadde planer om flaskemating men at det ikke gikk. Barnet tar nok ikke skade av at dette skjer en gang. Jeg stiller heller spørsmålstegn ved det faktum at du synes det er greit å håndtere en baby etter en flaske vin, spesielt da du ikke har drukket på to år. Jeg har også en baby på firemnd., og siden jeg nesten ikke har rørt alkohol de siste årene så holder jeg meg til 1-2 små glass....og det føles mer enn nok ( jeg er heldig, nr to sover alltid til tidlig neste morgen).

Gjest Gullguttene
Skrevet

Dårlig mor igjen her, Nei var ikke alene men eneste som hadde litt å drikke ja #9 du er helt på trynet!ja jeg vet dette var uansvarlig kan ikke si noe mer enn det ,hadde flaske ville gi men h(n ville ikke ha og da gir jeg bryst istedenfor ikke noe !alt virker helt fint med h)n men har så dårlig samvittighet burde kanskje ikke skrevet her for det har ikke gjørt noe mer enn at jeg føler meg enda mer jævlig!Første å siste gang ja!!!JUST SHOOT ME!!!

Anonym poster: 673be85850713b61d8e1be01eb7a6c2b

Du ber om å bli skutt når du poster noe slikt her. Forhåpentligvis og sannsynligvis går det bra med barnet. Men man drikker ikke alkohol når man skal amme i nærmeste fremtid, og ihvertfall ikke en hel flaske. Etter min mening burde man ikke drikka alkohol samtidig som man har ansvar for barn. Om barnet ikke ville ta flaske kunne du prøvd å mate med kopp. Forkastelig å amme med promille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...