Gå til innhold

Elever som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lærer på 10.trinn og har mange utrolig flotte elever. Nå er det ikke lenge til de forsvinner ut av min verden og videre til videregående skole og er da heller ikke mine elever lenger.

Så har det seg slik at to av elevene mine gav meg en ide for en ukes tid siden som jeg ikke helt klarer å slippe.

De vet at jeg har barn og spurte om jeg trengte barnevakt. Jeg har hatt med barna på skolen en gang fordi det var streik i barnehagen og de synes de var så søte og vil gjerne passe dem. Dette er to veldig ordentlig jenter som jeg stoler helt på, men jeg vet ikke helt om det vil bli rart å benytte meg av tilbudet og om det egentlig er ok å gjøre sånt.

Uansett så blir det ikke før etter at de har gått ut av skolen slik at de ikke lenger er mine elever. Hva tenker dere om dette? Vi har veldig lite tilgang til barnevakter, mye fordi jeg synes det er vanskelig å overlate barna til noen jeg ikke kjenner og stoler på. Disse jentene stoler jeg jo på. Hmmm...

Anonym poster: b7ddb45b88e0c597f5b6950597ac4c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg er helt greit.

Du trenger heller ikke vente til de er ferdige på skolen.

Skrevet

jeg begynte som trille pike da jeg var 10, passet barn gjevnt fra den alderen.

om du er usikker så kontakt foreldrene og spør de?

godt muig de synest det er et flott tilbud til jentene sine ;)

Skrevet

Jeg passet barna til 3 forskjellige lærere når jeg gikk på skolen, gikk helt greit å skille mellom det og meg som elev.

Så ser overhode ikke problemet og jeg var yngre en de disse jentene er

Anonym poster: 512611c2361f65044b95d4f164b85d8b

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger dere. Har veldig lyst til å ta dem på ordet, for vi trenger virkelig noen pålitelige barnevakter!

HI

Anonym poster: b7ddb45b88e0c597f5b6950597ac4c14

Skrevet

Satt også bvakt for samfunfag læreren min sine barn gjennom hele ungdomskulen men di var også vår naboer då ;)

Anonym poster: 371b0f84794bf1206403ceec512883c2

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville ventet til de ikke var dine elever lenger!

Skrevet

Jeg var barnevakt for barna til min barneskolelærer. Uproblematisk.

Anonym poster: 7ca293183c74b8b7db3ca00c85f23eb6

Skrevet

Her på bygda er det veldig vanligt. Ingen som har noe problem med det. Selv om dei enda er elevene til læreren. Trenge ikke vente til dei begynner på vgs.

Anonym poster: c1bb797ed705b72d86e6fa49acb8e932

Skrevet

Jeg ville ha forhørt meg med rektor for sikkerhets skyld. Da har du ryggen fri, om noen av en eller annen grunn skulle mene dette er negativt.

Selv ville jeg ha ventet til de ikke lenger var mine elever, men det er meg ;)

Anonym poster: 6681ed4bdc77ad637feb5c8f7a3f0972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...