Gå til innhold

hvordan kan jeg argumentere mot far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ligger veldig mye bak som jeg ikke kommer til å få frem her, men har et barn fra tidligere forhold, snart 8, som sliter vannvittig.

som mor opplever jeg at oppførselen blir MYE verre etter samvær med far.

det gjennspeiler seg hjemme og på skolen.

virker som hun endrer oppførsel når hun kommer til han, eks: blir knapp (bruker vanligvis fortelle oss mye) mye sinne, vil ikke be far om ting eller fortelle hva hun ønsker.

ellers på skolen så sliter vi med de sosiale kodene, holde på venner, lære, mm. både hjemme og på skolen ser vi oppførsel som er ille nok når barnet er 3-4, og totalt uakseptabelt når det er 6-8

nå vil far 50/ 50 deling på barnet

kritiserer meg stadig fordi han mener jeg ikke følger godt nok opp, alt fra klær til lekser

holder tilbake barnebidrag

gennerelt veldig selvrettferdig og nedlatendes ovenfor meg.

skal legge til at far knapt såg henne frem til hun var 3 år, jeg og ny mann som oppfordret han til samvær og tilrettela.

han har flere ganger reist bort med jobb (6 mnd) uten å kontakte barnet overhode. når han plutselig var der forventet han at vi skulle tilrettelegge slik at han fikk samvær når og slik han ville.

kunne skrevet uendelig mye om hans oppførsel ovenfor oss og hvordan det har vert "sammarbeide" med han alle disse årene.

men det blir for mye, og har heller ikke intensjon om å rake ned på han.

kan noen av dere hjelpe meg med linker til undersøkelser som viser at delt bosted ikke er bra for barna?

event komme med andre tips og råd om hva jeg kan gjøre for å styrke min sak?

dette er hva jeg skal ordne med:

-få barnet inn på bup - har ppt og skole i ryggen

-snakke mer med skolen spørre om de kan hjelpe meg på noe vis

-prøve få saksbehandler på familieverns kontoret til å snakke med barnet slik at hun skal få si sin mening uten å være redd for å såre/ skuffe den ene eller den andre.

- ordne bidrag via nav

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger være redd for han får henne 50%, for da må dere kunne sammarbeide og så lenge han stikker når det passer ham så har han ikke så mye og stille opp med.

Få ordnet bidraget gjennom nav, og ikke gjør alt så lett for ham. Hvis han ikke kan ha sine helger så selvfølgelig kan du ha jenta hjemme, men ikke la ham ta noen av dine helger.

Anonym poster: 1630377cc9903181ed5a079590c84ffe

Skrevet

så lenge han er i et forhold (de to siste årene) så er samværet stabilt.

vi misstenker at stemor har henne mye alene, og også etter press fra hans familie. som mener han er en super pappa.

samarbeide gjør vi ikke, dvs han syns vi sammarbeider når han får viljen sin!

jeg ønsker å redusere det samværet som er, og ønsker å flytte ut av byen. redusere samværet fordi jenta selv har ytret ønske om det og flytte pga billigere bolig og tilbud om jobb.

er redd det kan bli et rabalder uten like av det...

så mye mer som ligger i og bak situasjonen som jeg ikke får frem :) det irriterer meg!

Skrevet

Her er det bare å nekte. Han kommer ingen vei og du trenger ikke forklare hvorfor.

Anonym poster: 42e6024873e846b8352b459c68c2e8ad

Skrevet

da skal jeg nekte på alt innenfor rimlighetens grenser :)

og fortsette sammarbeid med skole, ppt og bup

tusen takk for svar!

Skrevet

Husk å søke om bidraget gjennom NAV da får du det du skal ha til rett tid.

Anonym poster: 640f9cc6f2bd223eda8b939aca738b1c

Skrevet

sender mail til nav nå ;)

nok er nok

Anonym poster: 9bb534bfe05a0487198766d74c610774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...