Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 så vasker man med salmiakk først, har jeg hørt (og det har jeg gjort). Men må man "skylle" av salmiakken igjen med ny vask med bare vann? Eller kan jeg nå male rett på? Tenkte også å pusse lett med sandpapir over, men kanskje ikke på alt. Vet ikke om det har noe å si. Anonym poster: 04b117af5fa879be4e5d5cd521993e71
Annikenb Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Vask med sterk såpe, så med bare vann, og bruk sandpapir! Malingen sitter bedre, og du får et penere resultat:) om det er et møbel som blir bye brukt anbefaler jeg et lag klar lakk etter maling. Da holder det seg pent mye lenger! lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Vask med sterk såpe, så med bare vann, og bruk sandpapir! Malingen sitter bedre, og du får et penere resultat:) om det er et møbel som blir bye brukt anbefaler jeg et lag klar lakk etter maling. Da holder det seg pent mye lenger! lykke til. Men er det virkelig nødvendig å "skylle" over igjen med vann etter salmiakkvasken da? Etterlater salmiakken seg en film? Jeg gjør det hvis resultatet blir bedre, men om det ikke har noe å si, så orker jeg ikke dobbeltarbeidet Det er dører, lister og vegger som skal males Anonym poster: 04b117af5fa879be4e5d5cd521993e71
Light of my life Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Tror ikke du trenger "skylle vekk" salmiakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå