Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Kan jeg legge opp fat til koldtbord i kveld? Eller bør jeg gjøre det rett før servering? Hvis de dekkes av plast og settes i kjøleskap blir det vel ikke tørt eller "misfarget" slik pålegg kan bli? Noen som har erfaring? Eggerøre kan jeg vel lage i kveld ? Tenkte gjøre slt klart, men legge på pynt i morgen. Anonym poster: eb43c21d2fe619b1b04d7ad8682342b2
verdens heldigste mamma Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville ikke ha lagt opp før i morgen, bortsett fra spekemat, kanskje. Ellers syntes jeg fort det blir litt kjipt til i morgen. Og for å være vanskelig syntes jeg også at eggerøren må være nylaget, og helst litt lun. Og dette er en av grunnene til at jeg nesten aldri serverer koldtbord
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Jeg legger opp dagen i forveien når jeg lager koldtbord og det er det ingen som merker. Dvs at jeg venter med pynten til samme dag da, siden salat og annet lett ser litt halvvissent ut, men kjøtt o.l. holder seg da like godt på plastdekkede fat som i pakningene? Eggerøre kan også lages på forhånd. Så lenge det er et koldtbord man skal forsyne seg av flere ganger, klarer man uansett ikke å holde den lun fra begynnelse til slutt så da kan den like gjerne være kald hele tiden
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Du kan fint lage det klart i dag, så lenge det dekkes godt til og står i kjøl. Det er det de profesjonelle som leverer koldtbord gjør også, ingen (veldig få ihvertfall) som står på søndagen å lager. Anonym poster: f9832b530b79cdb35c69a92f32749dbb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Takk for hjelpen Da legger jeg opp fat i kveld og venter med pynten. Synes det er best med kald eggerøre, er det jeg forbinder med koldtbord tenkte å vente med rekene bare, slik at de blir åpnet samme dag. Synes det er nok å tenke på i morgen om jeg ikke skal legge opp maten da. Dere som har leid lokale med kjøkken, dere ordner vel alt av mat og kaker i lokalet? Tenkte lage kakebunnene hjemme, men pynte de i kveld på lokalet. Da slipper jeg å frakte ferdigpyntede kaker i bilen, krem som sklir av evt så kan de stå klare på kjøling til i morgen Anonym poster: eb43c21d2fe619b1b04d7ad8682342b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå