Gå til innhold

Hvor lenge må man gå på overtid i trh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer altså på når det er vanlig med overtidskontroll og igangsetting nå for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge de nasjonale retningslinjene fra Helsedirektoratet, skal man ha overtidskontroll senest dag 7 og man skal få igangsettelse senest på dag 11. Er selv 8 dager på overtid, og har fått tid til igangsettelse på dag 11.

Skrevet

Å ja, trodde det var forskjellige regler fra sted til sted? I 2011 hadde iallefall Bergen lengre overtid enn mange andre steder. Er det blitt felles for alle nå da?

Skrevet

Tror det, skal jo være nasjonale retningslinjer, men det er kanskje opp til hvert enkelt sykehus om de vil følge dem ? Når det kun er retningslinjer er det jo ikke absolutte krav tenker jeg, men jeg tenker også at det skal mye til for et sykehus å argumentere mot hvis mor ønsker igangsetting på dag 11

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Tror det, skal jo være nasjonale retningslinjer, men det er kanskje opp til hvert enkelt sykehus om de vil følge dem ? Når det kun er retningslinjer er det jo ikke absolutte krav tenker jeg, men jeg tenker også at det skal mye til for et sykehus å argumentere mot hvis mor ønsker igangsetting på dag 11

Det er ikke overalt. Flere sykehus praktiserer enda 14 dager over, blant annet sykehuset som jeg tilhører. :(

Skrevet

Var det jeg trodde også, tror ikke sykehuset mitt praktiserer annet enn 14 dager:-(

Skrevet

Så kjedelig. Helt pyton å vente så lenge, gleder meg til å bli satt i gang i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...