81-Mamma<3<3 Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Lurer altså på når det er vanlig med overtidskontroll og igangsetting nå for tiden?
reisetulla Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 I følge de nasjonale retningslinjene fra Helsedirektoratet, skal man ha overtidskontroll senest dag 7 og man skal få igangsettelse senest på dag 11. Er selv 8 dager på overtid, og har fått tid til igangsettelse på dag 11.
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2013 Å ja, trodde det var forskjellige regler fra sted til sted? I 2011 hadde iallefall Bergen lengre overtid enn mange andre steder. Er det blitt felles for alle nå da?
reisetulla Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Tror det, skal jo være nasjonale retningslinjer, men det er kanskje opp til hvert enkelt sykehus om de vil følge dem ? Når det kun er retningslinjer er det jo ikke absolutte krav tenker jeg, men jeg tenker også at det skal mye til for et sykehus å argumentere mot hvis mor ønsker igangsetting på dag 11
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Tror det, skal jo være nasjonale retningslinjer, men det er kanskje opp til hvert enkelt sykehus om de vil følge dem ? Når det kun er retningslinjer er det jo ikke absolutte krav tenker jeg, men jeg tenker også at det skal mye til for et sykehus å argumentere mot hvis mor ønsker igangsetting på dag 11 Det er ikke overalt. Flere sykehus praktiserer enda 14 dager over, blant annet sykehuset som jeg tilhører.
Charlotte1988 Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Var det jeg trodde også, tror ikke sykehuset mitt praktiserer annet enn 14 dager:-(
reisetulla Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Så kjedelig. Helt pyton å vente så lenge, gleder meg til å bli satt i gang i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå