Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Min datter på 6 år fortalte meg i går at hun av og til hører lyder i hodet sitt, slik at hun tror at noen sier noe til henne. Spurte hva hun hørte i hodet, da sa hun at det på en måte var lyder og så trodde hun at noen sa hei til henne eller slike ting. Så av og til kunne hun svare på ting, men så var det ingen som hadde sagt noe. Spurte om det var stemmer hun hørte, men hun sa at det ikke var helt det heller, men lyder. Hun sa at det var en stund siden sist det hadde skjedd, men at det hadde skjedd mange ganger. Hva er dette? Er det normalt? Anonym poster: 81cebe7a687094724116c139159d48b3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Både og, kan være veldig god fantasi:) Anonym poster: 9a04766438876e9c2f0008b9d9fadceb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Tusen takk for svar:) Syntes det var litt "ekkelt" når hun sa det. Men det kan jo som du sier faktisk vere god fantasi også. H.i Anonym poster: 81cebe7a687094724116c139159d48b3
Gjest Trulte med to små Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Tror nok det er viktig å ikke bare stemple barn som unormale hvis de opplever noe annerledes eller rart i våre øyne, men heller prat med barnet slik du gjorde og prøv å være åpen og lytt til henne. Jeg har litt erfaring med barn med evner som ikke alle tror på, hvor de kan se ting vi andre ikke nødvendigvis ser. Det er ikke lett for foreldrene å takle dette alltid, men det er viktig da å få veiledning og hjelp av noen som kan noe om disse tingene. Selvfølgelig kan det være helt naturlige årsaker, men jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at hun også kanskje kan ha psykiske evner og da er det viktig å ikke le av henne eller bare si at hun innbiller seg ting. Hvordan ta tak i dette om dette er tilfelle går jeg ikke inn på nå for det blir et lang innlegg, men jeg håper dere finner ut av det på en fin måte. Lykke til!
Tarssan Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Å se syner har vel alle erfart eller hørt om. Å høre syner ( om man kan kalle det det) tenker jeg er like normalt og opplever det innimellom selv på den måten datteren din beskriver det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Alle hører jo stemmer inni hodet. Det er jo tankene våre. Noen annet hadde jo vært unormalt. Hvis det var helt stille inni der mener jeg Anonym poster: 6a6b0055df546b6226797c3039e82477
DaTuMa Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Det er kanskje en fantasivenn? Jeg hadde ikke tenkt noe mer over det så lenge det ikke skremmer henne eller sier slemme ting
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Det kan naturligvis være grunn til bekymring, men det kan også fint ikke det være det! Så liten som hun er så er det vanskelig å si.... Men høres det ut som om noen fremmede snakker til henne inne i hodet, eller hører hun det utenfor henne? I det første tilfellet ville jeg nok ha fulgt litt med, og spurt henne hva stemmene sier. Anonym poster: 06d5d9363db019d8265699247a26c6ba
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Hun sier at det høres ut som at de hun er sammen med har sagt noe til henne, men når hun svarer de, så har de ikke snakket til henne. Hun sa ikke at det var skummelt, men hun sa det var litt flaut når hun skjønner at de ikke har sagt noe. Jeg tenkte meg jo redd på om at du virkelig hadde stemmer i hodet. Og jeg spurte om stemmen ba henne gjøre ting. Men det var ikke slik sa hun. Må innrømme at jeg tenkte psykiskeproblemer først. Men får ikke det til å stemme heller, heldigvis. H.i Anonym poster: 81cebe7a687094724116c139159d48b3
Underveis --> Skrevet 9. mars 2013 #10 Skrevet 9. mars 2013 Så lenge hun ikke blir engstelig av det, så ville jeg hatt et avslappet forhold til det. Spiller jo ingen rolle så lenge hun ikke plages av det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå