Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Fødte for 16 mndr siden og vi har såvidt begynt å tenke på nr to. Fødsel gikk veldig bra helt til morkaka skulle ut. Den løsnet ikke, enden på visa ble stort blodtap, morkake som måtte løsnes av lege og hasteoperasjon. Er det noen som vet om det vil være stor sannsynlighet for lignende ved en evt neste fødsel? Vil den regnes som risikofødsel? Anonym poster: a2ef77b430415f492bae06aa76638ff2
BellaSuz Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Jeg hadde det slik sist fødsel, og nå er jeg gravid igjen. Jordmor sa at det er tilfeldig om det skjer igjen, så jeg er helt uvitende til hva som vil skje om 2 uker. Det er notert på helsekortet mitt da. Det er ikke sagt noe om at det var en risikofødsel sist, men hvis jeg f.eks ville ha hatt hjemmefødsel så tviler jeg på at jeg hadde fått det. Ellers hadde jeg en veldig fin og normal fødsel:-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Hadde det samme, mistet 6 liter blod og det var veldig alvorlig. Vet ikke om jeg tør få fler. Anonym poster: 9ae9353266ca85c56bead51918751b40
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Min mor opplevde det med to av fire barn. Ganske tilfeldig, tror jeg, men sykehuset vil nok være ekstra ops på det, om du forteller om dine bekymringer. Anonym poster: 4b1351900e873dc5653c4bf87ae98b91
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Min første fødsel var som din, det ble skrevet ned i helsekortet og det ble tatt forhåndsprosedyre ved fødsel nr2. Medisin som skulle få livmor til å trekke seg sammen kjappere for å unngå stort blodtap og for å hjelpe til med sammentrekninger så morkake skulle lettere støtes ut. Det er vel en liiiiten større sjans for å oppleve det en gang till når det først er skjedd en gang, men den er liten. Hos meg gikk fødsel nr 2 som en drøm. Tror ikke det er et risikosvangerskap, men de passer litt ekstra på ved fødsel. Anonym poster: 03a09de03d42c3227ba85a42fe92cd5a
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Min morkake satt også fast under første fødsel og jeg mistet masse blod. Det skjedde ikke under andre fødsel.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Takk for svar dere. Lurer pga jeg har litt lyst til å søke ABC. Har hørt så mye fint om avdelingen. Men ettersom jeg har skjønt må alt være normalt og man kan ikke ha risikosvangerskap eller noe, så er redd jeg ikke vil få plass der pga forrige fødsel. Får ringe og høre med de. Anonym poster: a2ef77b430415f492bae06aa76638ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå