Gå til innhold

Hvor store bekkenproblemer er "for store"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det så ille at man bør ta det opp med legen - og er det i det hele tatt noen vits å ta det opp?

 

Aldri opplevd dette før (3. svangerskap nå) og føler meg sytete om jeg tar det opp med legen. Jeg kommer meg jo rundt, kommer meg på jobb, men har utrolig mye smerter og på ettermiddagene er det så ille at jeg må ha hjelp til å reise meg fra sofaen for eksempel, hender tårene presser på fordi det gjør så vondt..

 

Anonym poster: dfb95faa612fd9724d81fec01bd480fd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når man må ha hjelp til å komme seg opp da er det nok... Hilsen ei som ligger på sofaen og snart må ha hjelp selv fordi jeg må tisse...

Skrevet

Legen kan ikke gjøre all verdens, utover å sykmelde og henvise til fysikalsk behandling. Men det monner jo, det.

 

Det er ellers ganske tåpelig om du driver og presser deg selv hardt med bekkenløsning. Du øker sjansene for at det blir kronisk ganske betydelig. Om noe gjør vondt: Ikke gjør det.

 

Anonym poster: 6627194a726e41a66a0d15e035eb60fe

Skrevet

Hva kan fysio gjøre da?

Tidligere i svangerskapet var det mer i hofteområdet og litt bak i setet, nå har det flyttet seg til foran, lurer på om det er symfysen? Etter at det flyttet seg dit at det ble skikkelig ille.

 

Jeg kan sykemelde meg fra jobb, men er også student og har obligatorisk undervisning, så jeg kan ikke trappe helt ned.

Sliter med å sitte, såd et er litt upraktisk mtp forelesninger :/

 

Anonym poster: cbe60275ed398df9c97b5fe50b22b510

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er symfysen her og. Det er så vondt at man kan jo kaste opp av mindre....

Jeg går til bassengtrening, fysioterapeut og kiropraktor. Blir og teipet over hoftene for å stabilisere.

Mitt råd er, ikke gjør noe. Ligg i sofaen når du kan, ikke stress og ikke gjør ting som gjør vondt....

Du kan vel bli sykemeldt fra studier og?

Skrevet

Det er symfysen her og. Det er så vondt at man kan jo kaste opp av mindre....

Jeg går til bassengtrening, fysioterapeut og kiropraktor. Blir og teipet over hoftene for å stabilisere.

Mitt råd er, ikke gjør noe. Ligg i sofaen når du kan, ikke stress og ikke gjør ting som gjør vondt....

Du kan vel bli sykemeldt fra studier og?

 

Ja det kan jeg, men det er bare to måneder til eksamen og det er så utrolig surt om jeg ikke får fullført, jeg går siste året :(

 

Jeg får ringe legen over helgen og be om henvisning til fysio, så tar jeg det derfra. Takk for tips :)

 

Anonym poster: cbe60275ed398df9c97b5fe50b22b510

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er symfysen her og. Det er så vondt at man kan jo kaste opp av mindre....

Jeg går til bassengtrening, fysioterapeut og kiropraktor. Blir og teipet over hoftene for å stabilisere.

Mitt råd er, ikke gjør noe. Ligg i sofaen når du kan, ikke stress og ikke gjør ting som gjør vondt....

Du kan vel bli sykemeldt fra studier og?

 

Ja det kan jeg, men det er bare to måneder til eksamen og det er så utrolig surt om jeg ikke får fullført, jeg går siste året :(

 

Jeg får ringe legen over helgen og be om henvisning til fysio, så tar jeg det derfra. Takk for tips :)

 

Anonym poster: cbe60275ed398df9c97b5fe50b22b510

 

Åja, da skjønner jeg det kan bli litt verre.... Håper det løser seg! God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...