Gå til innhold

Noen med bipolar 2 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere på medisiner og evt hva slags?

Sliter med tunge depresjoner, har vært deprimert i 20 år. Har gode perioder, men så detter jeg langt ned igjen etterpå. Har diagnosen bipolar 2. Har prøvd å starte på Lamictal, men den fikk jeg kraftig angst, hjertebank, skjelving på hendene, svettetokter og ble aggressiv av, så sluttet etter 5 dager, da klarte jeg ikke mer.

Tenker at jeg ikke klarer å leve det livet jeg vil uten medisiner, men klarer heller ikke å gå igjennom en lang periode med bivirkninger.

Jobber ikke og økonomien har gått til helvete for lenge siden, og det gjør ikke depresjonen bedre akkurat.

Anonym poster: 4c5a2b213620aa3639232c676365b140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du irritabel eller sint, eller mener du faktisk aggressiv? Kan det tenkes at du er feildiagnostisert og kun skulle hatt diagnosen depresjon? Det er langt vanligere med depresjon, enn bipolaritet. Og er ditt friske jeg blid, fleipete og effektiv- så er det dette du vil se i dine gode perioder. Jeg hadde selv depresjoner i tenårene, har hatt 20 år uten (med unntak av en sorgperiode etter dødsfall og annen tragedie i familie kort etterpå hvor jeg var trist og sint), og så fått depresjonene tilbake igjen som følge av noen års intrigemakeri og konfliktskaping fra enkelte i svigerfamilien.

Anonym poster: 86cd109063b917592d7b65196c87d267

Skrevet

Har brukt lamictal lenge, tok lang tid før jeg merket noen effekt. Merket egentlig ikke noen effekt før jeg sluttet for å bli prøver.

Og det er jo opptrapping på lamictal som tar en stund, syns det hørtes spesielt ut med alle disse symptomene etter 5 dager når dosen er såpass lav, men alle kan sikkert reagere forskjellig. Man skal jo heller ikke slutte brått på den, men ha nedtrapping over en lengre periode? Tror det tok 2-3 uker før jeg kunne slutte.

Anonym poster: 0a2699552c4ce6801de5530012d28460

Skrevet

Jeg bruker zoloft og synes det virker kjempe bra på meg,har samme diagnose og har slit lenge med å finne riktig medisin.Jeg hadde litt angst i begynnelsen men dette gikk over med tid!Lykke til

Anonym poster: b6e6e3d0b4136140b7ae6e71ac2139c1

Skrevet

Jeg gikk på Lamictal i mange år, og så deretter Lithium i flere år. Ting gikk opp og ned uansett, og jeg var usikker på hvor godt medisinene egentlig fungerte for meg. I perioder følte jeg at medisinene var kjempefine, og i andre perioder følte jeg at de ikke hjalp i det hele tatt. Det var mye prøving og feiling med doser, og med andre medisiner. Nå er jeg medisinfri og bedre enn på lenge! Skal sies at jeg får intensiv behandling og blir tett fulgt opp på sykehuset, men terapien jeg får nå fungerer langt bedre enn noen av medisinene noen gang har gjort!

Anonym poster: 9d6077c72f3a159ae59ac0597c7762a0

Skrevet

Jeg bruker zoloft og synes det virker kjempe bra på meg,har samme diagnose og har slit lenge med å finne riktig medisin.Jeg hadde litt angst i begynnelsen men dette gikk over med tid!Lykke til

Anonym poster: b6e6e3d0b4136140b7ae6e71ac2139c1

Zoloft brukes jo ved depresjoner alene! I følge lommelegen vil det kunne utløse mani om du er bipolar.

Anonym poster: 86cd109063b917592d7b65196c87d267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...