Gå til innhold

Forslag til endring av abortloven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forundrer meg stort at også Høyre ønsker å stramme inn abortlovginvningen.

Dette vil uten tvil være et tilbakeslag for likestillingen, da det fortsatt i hovedsak er kvinnene som ender opp som omsorgspersoner.

Om en ønsker å stramme inn abortlovgivningen så må en i større grad åpne opp for mer utbredt fosterdiagnostikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er flott! Kommer til å stemme høyre pga det. Mer fosterdiagnostikk synes jeg ikke vi skal ha. Alle barn er like mye verdt.

Anonym poster: f1b7ed0ea580d515840cb94fde8a3d19

Skrevet

Jeg synes det er flott! Kommer til å stemme høyre pga det. Mer fosterdiagnostikk synes jeg ikke vi skal ha. Alle barn er like mye verdt.

Alle barn er like mye verd, men alle barn får ikke samme livskvalitet og samme oppfølging. Og hvem er vi som skal bestemme hva andre foreldre skal kunne klare å påta seg og hvem er vi som skal bestemme at barn som vil lide likevel skal bli født til et liv i store smerter?

Verden er full av nyanser og av gråtoner.

Anonym poster: deb76ffebaa504989ce48869da03f8cb

Skrevet

Ikke i penger, og i politikken handler det som regel om det.

Anonym poster: bc8ef407a416f1aa7e40627e9d9bc5e5

Skrevet

Jeg har selv barn med handikap som er medfødt. Og som er umulig å oppdage mens barnet er i magen til mor.

Hadde jeg den gangen visst diagnosene, og hva jeg gikk til, så må jeg helt ærlig si at jeg hadde tatt abort. Barnet har det ikke bra, og jeg har bare tapt på alle punkt. Som pensjon - hahahaha.. jaja, de sier jeg ikke blir helt minstepensjonist, men jeg ser det som at jeg blir det.

Downs er et lite problem i forhold til mange andre diagnoser. Vær klar over det. Jeg har ofte tenkt at livet ville vært enklere dersom miitt barn hadde hatt downs, for da hadde hjelpeapparatet vært mer klar til å hjelpe oss.

Det er ekstremt omfattende å få barn med større handikap. Mer omfattende enn noen politiker ser ut til å forstå. Ei heller den gjengse mann i gata.....

Anonym poster: d8218234d36d21eb85e6e5c84b7ddd63

Skrevet

Helt sykt, jeg kommer aldri mer til å stemme høyre. Synes de burde fokusere mer på dette helt horrible middelalderske forslaget på kvinnedagen i stedet for å sutre over at noen kvinner liker å lage og ta bilder av cupkakes'ene sine.

Skrevet

Jeg har tydligvis ikke fått med meg nyhetene i dag. Kan noen pls linke til artikkel?

Skrevet

Høyre tapte herved min stemme, og Erna kan ta seg en bolle.

Anonym poster: bd2541131fa483ab976f4f054a916c13

Skrevet

Jeg har tydligvis ikke fått med meg nyhetene i dag. Kan noen pls linke til artikkel?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/--Dagens-abortlov-er-diskriminerende-7139581.html

Takk. Jeg er faktisk medlem av Høyre men vurderer nå å melde meg ut pga manglende villighet til å avskaffe pelsindustrien, og nå dette.

Trenger ikke melde deg ut. Du kan jo bare stemme noe annet; til syvende og sist er det stemmer som teller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...