Gå til innhold

NAV - støtte til førerkort - funksjonshemmet samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har fått MS. Våknet en dag med vondt i bena, og dagen etter kunne han ikke gå. Han har sittet i rullestol siden, og kommer nok til å gjøre det i laaang tid fremover. Dette byr på en del problemer, spesielt med en 2 åring i hus i tillegg.

Hovedproblemet vårt nå er at jeg ikke kjører bil. Vi har ikke hatt økonomi til at jeg kan ta ferdig lappen. Sambo har lappen, men kan naturlig nok ikke kjøre. Jeg mangler oppkjøring, teori, langkjøring.

Han har søkt om bil, men NAV har sagt at det vil ta rundt ett år før de har bil til han. I mellomtiden byr dette på problemer. Jeg vet at man kan få dekket førerkort til samboer i spesielle tilfeller. Jeg trenger ingen kjøretimer, men kun det som er nevnt over. Jeg finner ikke noe konkter info utover dette, og saksbehandleren hos NAV var ikke veldig behjelpelig.

Hvis jeg kan kjøre slipper vi mange av de problemene vi har i dag. Jeg er ansatt som hans personlige assistent gjennom kommunen, og har ansvar for å få han til behandling, sykehus osv. Det er veldig vanskelig uten førerkort da vi bor litt på landet, så for meg å ta buss er ikke alltid like enkelt. Sambo er mye syk og ligger ofte på sykehuset.

Er det noen som vet hvor jeg finner mer detaljer rundt mulighet for støtte til førerkort for meg?

Anonym poster: 43862d0479bbe669678e31f0f7ac1d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo starte med å søke ttkort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...