Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Vi har fått invitasjon til fest for foreldrene i den klassen gutten min går i. Fikk invitasjon med hjem i dag når jeg hentet.. Skal være etter påske. Er det normalt at foreldre i en klasse har fest? Var for at foreldrene skulle bli bedre kjent med hverandre. Er dette vanlig praksis rundt om? Jeg har aldri hørt om noe slikt før..... Usikker på om jeg ønsker å sitte å drikke sammen med andre foreldre. Hva tenker dere? Anonym poster: ca093890340d256a76d24ca4fbe90f13
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Fest som i fyllefest er jo kanskje litt rart, men vanlig fest og sosialt er vel ikke så uvanlig og merkelig. Kan jo være greit å kjenne de andre foreldrene litt når barna skal gå på skole sammen i 7år.. Anonym poster: 743bfc89dcbfccebde53800453ca2af3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Det er ganske vanlig her. Skal være et tiltak for å redusere mobbing. Etter min mening ganske kjedelig men sikkert lurt å være med på. Anonym poster: d3ac28bba61250b991e636bbc228705d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Har du lyst, så drar du. Hvis ikke, lar du det bare vær Vet ikke hvor vanlig det er, har ikke barn i skolealder enda. Men flere jeg kjenner har arrangert og deltatt på slike fester. Er jo ikke snakk om å drikke seg dritings. Er for at foreldrene skal bli bedre kjent. Tror det kan være lurt at foreldrene kjenner hverandre litt. Er ikke alle som bor i nærheten av hverandre. Så da er vel en fest en utmerket mulighet til å bli litt kjent i alle fall Anonym poster: d0a95a83a189ae5239d083fac5d806a8
HvittHus Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Vi ble også invitert til en slik tilstelning et år, men takket pent nei. Vi ønsker ikke å tvangsosialiseres med de andre foreldrene utover det vi trenger for at ungene skal ha en trygg kontakt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Her er det gjerne en kveld eller to i året der foreldrene møtes på en lokal pub. Vi har vært der kun en gang. Det er så mye som skjer at vi må prioritere barnevakt og da kommer ikke den typen arrangement høyest på lista. Vi har og et par arrangement der hele familien samles, syns det blir mer naturlig å møtes sammen med barna Anonym poster: 810fe3d74cbfb418b60f7c6a1e059298
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Vi har hatt én til to sånne per år med foreldrebe i vår sønns klasse (3. trinn). Vi har møttes på restaurant/pub el.lign. og det har noen ganger vært delt mamma-/pappakveld og noen ganger for alle foreldrene. Jeg synes dette har vært utrolig hyggelig, det er så mange greie foreldre i den klassen. Vi har det veldig gøy på de kveldene. Om slike tilstelningre skal bli velykket kommer sikkert veldig an på kjemien foreldrene imellom. Men hos oss har det ihvertfall vært velykket. Og så er det selvfølgelig helt greit å ikke komme også, hvis man heller vil bruke tiden på familien eller de vennene man allerede har. Men det er nok litt OK for barna også å vite at foreldrene har det hyggelig sammen og kjenner hveradre litt mer enn bare en kort hilsing ved følging/henting o.lign. Anonym poster: 8300c62de164a38ae5ade160a280776c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå