Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Har så smått begynt å få bekkensmerter. Lege nekter å sykemelde meg. På nav sa de at for å få utbetalt dagpenger må man være villig til å ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet. Det kan jo ikke jeg nå. Hva gjør jeg? Anonym poster: eaacece701344b16e38ce6c394185c66
Jettanicole Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor nekter legen å sykemelde deg egentlig? synes det virker litt rart i og med at du har bekkensmerter.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Så smått? Mener du at du ikke har så veldig vondt? Jo du kan melde deg arbeidsledig. Men det er to mnd karantene når du sier opp selv. Da må du klare deg selv disse mnd. Du må også være klar over at du ikke er reell arbeidsøker og kan får negativt svar, altså ingen arb.ledighetstrygd. De er blitt strenge! Bytt lege, helst gå på legevakta å få sykemelding siden det er vanskelig å få ny lege over natta! Anonym poster: 21717037effe2af3c82fa8e41fe0c446
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Jeg har slitt med kvalme helt til nå nylig og er ikke mer enn 11 uker på vei. Har kjent i to uker nå at det gjør vondt i korsryggen og i lysken og vondt og ligge,stå og gå. Vikariatet mitt gikk ut 5 mars og da jeg var hos legen igår sa hun at nå måtte det være nok- hun kunne ikke sykemelde meg hele svangerskapet. Knust over å ikke bli trodd :-( Dette er mitt andre svangerskap og formen var lik sist. Bare at da begynte bekkenløsningen i uke 20. Hi Anonym poster: eaacece701344b16e38ce6c394185c66
Jettanicole Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Jeg hadde rett og slett byttet lege da altså. Du må jo tenke på og ta hensyn til kroppen din.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Ja,er bare redd at ny lege er like streng. Vet jo aldri :-/ Legebyttet skjer vel ikke før 1 april hvis jeg bytter nå? Hi Anonym poster: eaacece701344b16e38ce6c394185c66
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Men man blir sykemeldt fordi man er for syk til å jobbe. Har du ikke jobb, så er du arbeidsledig, og har krav på dagpenger. Hvis du klarer å finne deg en jobb på egenhånd er jo dette det beste, så får du jobbe til du faktisk blir så dårlig at du trenger å være sykemeldt. Bor du i Oslo-området så burde det være relativt enkelt. Når du da er så dårlig at du ikke klarer å jobbe mer så blir du selvsagt sykemeldt, men har prøvd så lenge du har kunnet. Anonym poster: bd002448fe44966e15479a901525ae8f
Jettanicole Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Bytt til en lege som du vet om noen du kjenner godt som har og er fornøyd med er ikke helt sikker på når det blir byttet da, men sjekk det opp.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Men man blir sykemeldt fordi man er for syk til å jobbe. Har du ikke jobb, så er du arbeidsledig, og har krav på dagpenger. Hvis du klarer å finne deg en jobb på egenhånd er jo dette det beste, så får du jobbe til du faktisk blir så dårlig at du trenger å være sykemeldt. Bor du i Oslo-området så burde det være relativt enkelt. Når du da er så dårlig at du ikke klarer å jobbe mer så blir du selvsagt sykemeldt, men har prøvd så lenge du har kunnet. Anonym poster: bd002448fe44966e15479a901525ae8f Hvor jeg vil hen? Forklarte jo det lenger oppe. Har bekkenløsning og vondt for å sitte,gå og stå,men legen nekter å sykemelde. Sitter ikke akkurat i rullestol,men har veldig vondt. Ser ikke meg selv som ærlig kandidat til å motta dagpenger da jeg er for syk til å kunne jobbe. Dette forstår tydeligvis ikke lege. Hi Anonym poster: eaacece701344b16e38ce6c394185c66
<3 2G <3 Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Du må uansett situasjon krysse av for ja på å flytte og takke ja til hvilken som helst jobb. Men helt realistisk er det vel tvilsomt noen vil ansette en gravid kvinne med plager. Bytt lege og kryss av for ja på NAV. Du kan ikke være sykmeldt uten jobb uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Forventer du virkelig å få innvilget 7 mnd sykemelding for en startende bekkenløsning? Du er tross alt bare 11 uker på vei og har 29 uker igjen... Og husk at du må ha vært i arbeid (ansatt) i minimum 6 av de siste 10 mnd før fødselen finner sted. Anonym poster: 46cf425ca9418eb75fde3b61e250b601
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #12 Skrevet 8. mars 2013 ... Altså for å ha rett på foreldrepenger. AB # 11 Anonym poster: 46cf425ca9418eb75fde3b61e250b601
Fae Skrevet 8. mars 2013 #13 Skrevet 8. mars 2013 Forventer du virkelig å få innvilget 7 mnd sykemelding for en startende bekkenløsning? Du er tross alt bare 11 uker på vei og har 29 uker igjen... Og husk at du må ha vært i arbeid (ansatt) i minimum 6 av de siste 10 mnd før fødselen finner sted. Anonym poster: 46cf425ca9418eb75fde3b61e250b601 Dette er faktisk feil - på nav står det: Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger foreldrepenger ved fødsel og adopsjon svangerskapspenger omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet pleie- og opplæringspenger dagpenger under arbeidsløshet arbeidsavklaringspenger (AAP) Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå