TPK Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Vi har ikke det. Har vært samboere i 10 år. To felles barn og felles hus. En bil står i hans navn og en (skrot)bil står i mitt navn. Er ikke mye verdi i noen av bilene forresten. Trenger vi kontrakt da? Huset står jo i begge sitt navn, hvis det blir slutt er det vel en grei sak å dele dette? Ellers har vi lite av verdier. Møbler og innbo er mye IKEA o.l, og mye er gammelt. Elektronikk har vi lite av, og både PC og TV er gamle. Jeg ser ikke helt poenget med kontrakt her, men kanskje noen har argumenter som jeg ikke ser? Ang. testamente er det vel barna som arver uansett, eller hva? Eller kommer overformynderiet inn da?
Pinnus Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Nå er vi gifte da, men syns denne linken er grei. Ikke for fordeling av ting man har skaffet seg i felleskap, men at man ikke plikter for den andres arv eller gjeld hvis dere går fra hverandre. Dersom du arver noe fra dine foreldre, men går fra din mann, vil du vel helst ha disse pengene selv? Igjen, mulig jeg er ute på tynt vann, men det er det jeg har fått med meg sånn i farten http://www.dinside.no/1025/samboerkontrakt
vææææ Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Jeg ville ha gjort det for å sikre meg sjøl. http://www.studenttorget.no/index.php?show=4524&expand=3797,4524&artikkelid=9861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå