Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Jeg vurderer Steinerskolen til min andreklassing da skolen har vært ganske tydelig på at endring av ressurser ikke er aktuelt. Det som er nå er ikke nok. Skal ha møte med BUP og skole nå rett over påske, men regner ikke med de tryller frem en assistent... Noen her som kjenner til om BUPP kan gå inn og sette inn assistent på egen kappe - eller andre løsninger? Meninger om Steinerskolen i samme slengen her? Fortvilt situasjon når gutten ikke klarer styre utbruddene sine, vi ikke finner rett medikasjon og alt dreier seg om penger (ut fra skolen). Han står nå på 36 mg Concerta, som er det som fungerer best, men er slett ikke optimalt, men når tilretteleggingn på skolen ikke er optimal heller så... huff, vanskelig! (han veier 26 kg) Anonym poster: 09c6047cbd983c715ba45784a09be2d0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Hei. Jeg elsker Steinerskolen, men er ikke sikker på om jeg ville sendt barnet mitt dit hvis det trengte spesialkompetanse rundt seg. Steinerskolen vil nok ta deg seriøst og følge opp barnet ditt, men vi så aldri en spesialpedagog e.l. Du kan jo uansett ta en samtale med den nærmeste Steinerskolen hvis du tenker på det, så får du jo vite hva de tilbyr. De vil bla. være veldig på endring av kosthold ( hvis dere ikke har gjort det allerede). Spise mat uten tilsetningsstoffer, ingen kunstige søtningsstoffer og veldig lite sukker. Synes Steinerskolen har utrolig mye å tiplby men at struktur ikke er dens sterkeste side... Og jeg vil tro at et barn med ADHD treNger struktur? Anonym poster: 9eeb35e800829ff6568ccc947c821236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå