Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Mannen min er så utrolig trøtt om morgenen, han slumrer med vekkeklokka 30-45 min hver dag. Jeg våkner på første ring og er da våken. Vi venter førstemann i mai, og jeg tenker litt på hvordan dette skal bli... For det første så vil jeg jo ikke at babyen skal vekkes av pappaens vekkeklokke hver morgen, hvis hun sover lenge om morgenen, vil jeg gjerne at hun skal få gjøre det i fred! For det andre så er jo planen at vi etterhvert skal stå opp annenhver dag i helgene, men hvis han ikke våkner av ungene, men trenger slumring i 45 min først, så ser jeg for meg at jeg blir så irritert at jeg til slutt kommer til å stå opp selv. Noen som har noen erfaringer, tanker rundt dette? Er du morgenfuglen eller trøttingen i deres forhold, og hvordan gjør dere det? Anonym poster: ae8041ffad29661ef0c36c646a254fa1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Her er vi begge veldig glade i å sove, men jeg våkner absolutt lettest når det er noe med barnet. Han kan fint slumre 30 min på morgenen. Når ungen var baby sa jeg ifra at han måtte la det være eller sove på et annet rom, så babyen ikke ble forstyrret. Nå venter vi nr to snart så nå må jeg bli streng igjen. Jeg er også sånn at jeg våkner fort, men kan slumre i 10 min før jeg står opp. Anonym poster: 4c60cc6fc8db0f8d69fa4b73f6dac016
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Mannen min slumrer også med vekkerklokka og bruker lang tid på å komme seg opp, men han står fint opp med babyen når det er han som skal det Anonym poster: 8cfa81e04635bc20e1d686e2ad468405
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Vi har begge blitt mer og mer A-mennesker for hver unge vi har fått. Nå er eldste snart 12 år og vi har fire barn, alle barna har vært morgenfugler så etter snart 12 år hvor dagene starter mellom 6 og 6.30 syv dager i uken er det ingen av oss som sover lenge lenger. Selv når den andre står opp med ungene synes vi at vi har sovet lenge når klokka er åtte og ligger aldri lenger enn det Men ingen av oss var B-mennesker fra før da, vi var helt normale og vant til å stå opp i 7-tiden til hverdags og kanskje ligge til 9-halv ti i helgene. Med små barn i hus trenger dere søvn og må rett og slett legge dere tidlig så dere er uthvilt når ungene våkner om morgenen. Vi legger oss senest 22.30 om kveldene. Anonym poster: d75821ba2665aa427f007bb31322c22d
Gjest AnneS Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Her har vi det også sånn. Lillebror på 6 uker våkner lett, så han blir vekt at vekkerklokka kl 6 Mannen slumrer i 45 min og jeg blir dritsur! Vi er jo våken hver 2-3 time hele tiden, så drittlei av å bli vekt når vi tilfeldigvis sover kl 6! Ga han en skikkelig lekse for et par uker siden, og etter det har hn faktisk blitt bedre! Men å stå opp i helgene er et svare strev visstnok. Han jobber nesten hele sin våkne tid og sovner sent, så han trenger jo søvnen, men irriterende likevel... Prøver å få han til å kutte ned på jobbinga. Han har vært sånn hele vårt forhold og gjennom alle tre barnas babytid (og ellers også), så jeg var jo forberedt på det. Og han gjør det ikke for å være ekkel, men han bare får ikke til å våkne fort.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Hvis han ikke hadde andre gode egenskaper som veide opp for morgentrettheten hadde jeg ikke giddet å få barn med fyren. Eller var han ikke morgentrøtt før dere fikk barn? Her i huset er vi ikke så nøye på at at skal deles nøyaktig likt, ingen av oss fører regnskap på hvor ofte den andre handler, kjører ungen i barnehagen, står opp først i helgen etc. Det jevner seg ut og blir ganske likt i sum uansett. Men dersom vi hadde en avtale på at mannen skulle stå opp med unge en spesifikk dag fordi jeg var sliten hadde han selvsagt gjort det, da hadde han nok satt på vekkerklokke dersom han ikke var i stand til å våkne selv. Akkurat det handler om avtalebrudd og å ikke ta hensyn, ikke bare at han er trøtt om morgenen. han kommer seg vel på jobb i uken selv om han er trøtt? Anonym poster: efb6dc61e0f5e17b948e50a07f7357d1
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Hos oss er det jeg som er b-mennesket som er næmest i koma om morgenen - men man må jo bare kjempe seg opp når man får barn! Jeg skjønner ikke helt at det skal være så mye verre for menn enn for damer å komme seg ut av senga når barna krever oss? Det virker som det er en akseptert "sannhet" hos mange at den stakkars mannen er så trøtt at han ikke ORKER å stå opp med barna. Ingen friske mennesker har så store problemer med å våkne - det er kun viljen det står på. Samt vissheten om at om de bare trekker ut tiden nok, så står konemor opp.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Her er det og jeg som ligger i 30 min før jeg kommer meg opp. Det hadde vært veldig hardt for meg å dra meg opp 5 min etter klokka ringer, men jeg klarer det hvis det er for å rekke et morgenfly e.l. Hvis det blir et problem for dere og baby ville jeg forsøk en annen type vekking. Dagslyslampe eller mobil med vibrering eller noe annet som har lavere lyd slik at det ikke vekker baby Anonym poster: 4fa6e942be971131215716b65259c1f8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 Mannen min slumrer også med vekkerklokka og bruker lang tid på å komme seg opp, men han står fint opp med babyen når det er han som skal det Anonym poster: 8cfa81e04635bc20e1d686e2ad468405 samme her Anonym poster: 2e5a2836bb4cfa34327346afc88f9dfe
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Jeg er trøttingen og han er morgenfugl heldigvis! I perioder har vi stått opp med ungene annenhver dag. Men som oftest står mannen opp med dem både lørdag og søndag. Du må bare stille krav til ham. Det blir verre og verre for hver unge hvis du ikke får det til fra begynnelsen. Anonym poster: cdc57e7a7f7fa03ea4f6ec3ac1f1a959
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Jeg har også en sånn en... Det gikk helt fint med baby og slumringen, hun våknet aldri av det. Jeg våknet ikke selv engang, og jeg sover egentlig veldig lett. Han sier at han skal stå opp med toåringen og gjør det forsåvidt også, men han er så treeeeg. Ender opp med at jeg henter toåringen som står og hyler i senga så turner hun rundt i senga vår til han er klar for å stå opp. Og da er jo jeg våken, så jeg kunne liksågodt stått opp. Men nå når baby nr 2 kommer kan han ikke holde på sånn, da må han faktisk stå opp med eldstemann, jeg har ikke tenkt at baby (og jeg) skal bli vekket tidlig bare for at han skal slumre. Anonym poster: e89e29ed8ddf49fb761c61f06dd3fffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå