Gå til innhold

NAV AAP - vanskelige spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor i NAV-systemet jeg kan henvende meg for kompliserte spørsmål knyttet til AAP? Jeg har forsøkt gjentatte ganger på telefonen, men der er ikke kompetansen tilstrekkelig. Jeg har lagt igjen beskjed til min saksbehandler om å ta kontakt, men hører ikke noe. Og det haster litt for meg å få avklaringer på plass. Så noen som vet om det er noen eksperter et sted i systemet som jeg kan henvende meg til?

Anonym poster: 31c0f298fc345eebb230320638947e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo saksbehandleren din sin oppgave å finne svarene for deg om hun/han ikke kan svare på strak arm skal de sjekke det opp. Ville mast på saksbehandleren, ring og mail hver eneste dag.

Det kan godt hende du får svar her også, tror vi er flere stykker som går på aap her, kanskje noen har vært borti samme problematikk som deg...

Anonym poster: c9c94f4febd35f820e3c429fb951653b

Skrevet

Har du gitt klar beskjed over telefon? Du må jo få snakket med din saksbehandler. Får du ikke et møte?

Anonym poster: 8c0f7c680f9cce611473a8219cacd22a

Skrevet

Du kan ringe kontaktsenteret og be om å få prate med kompetansetelefonen på AAP. Da får du snakke med de som jobber med AAP i forvaltningen -og skal kunne svare på vanskelige spørsmål.

Anonym poster: dc2c13cf3f35666f4cea62d04b91f2bb

Skrevet

De kan aldri sette meg over videre til saksbehandler fordi hun aldri er tilgjengelig. Så jeg legger igjen beskjed om at hun må ta kontakt med meg fordi jeg trenger svar, men jeg hører ikke noe. Og de som svarer telefonen sier at de ikke kan svare på det jeg lurer på. Og det begynner å haste litt, for jeg har en frist på å bestemme meg. Blir litt smådesperat, for vil jo ikke gjøre noe jeg ikke har lov til eller bli straffet for etterpå :(

HI

Skrevet

Min saksbehandler er også umulig å få tak i på telefon, hun er jo mye i møter og kan ikke ta den. Men hun svarer alltid på mail, har aldri tatt mer enn en dag før jeg har fått svar på mail. Hun bruker litt tid hver ettermiddag på å svare på mail og anbefaler oss brukere å sende mail om der er noe.

Har du prøvd å sende spørsmålet ditt til saksbehandleren på mail, kanskje det for det også er lettere å få svar på den måten.

Hva er det du lurer på da?

Skrevet

Lurer på regelverket rundt å motta sluttvederlag fra arbeidsgiver når jeg går på aap grunnet sykdom. De nedbemanner og jobben min forsvinner, men jeg vet ikke om jeg har lov å ta imot sluttvederlaget, evt hva som skjer med aap om jeg gjør det.

HI

Skrevet

Send en mail.

Men jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke skulle kunne motta det, siden det er penger du tjente deg opp retten til før du ble syk.

Jeg tar imot både feriepenger og bonus fra jobben min selv om jeg går på aap, det er ihvertfall helt greit. Men jeg jobber 40% da, så jeg mottar jo både lønn fra arbeidsgiver og aap fra nav hver måned.

Skrevet

Hva er forresten alternativet, å ikke få sluttvederlaget og la det gå tilbake til bedriften?

Det hadde jeg ikke akseptert, det er jo dine penger!

Om du ikke får svar fra nav før du må gi beskjed til arbeidsgiver ville jeg tatt imot pengene og satt de på en konto og spart de til du får skikkelig svar fra nav.

Skrevet

Jeg antar at jeg mister aap om jeg tar imot 6 mnd lønn som sluttvederlag fra arbeidsgiver, men jeg vet ikke. Alternativet er jo da å ikke ta imot noe, etterom jeg er avhengig av å kunne fortsette på aap så lenge jeg er syk. Den kompetansetelefonen er åpen fra 9, skal ringe igjen da. Takk for svar!

Skrevet

Jeg har fått beskjed fra min saksbehandler om at det kun er de timene jeg faktisk jobber som har betydning for AAP, uavhengig av hva jeg tjener. Mens en i familien min måtte føre opp flere timer enn han jobbet fordi han hadde for mye tillegg. Og dette var på samme NAV kontor.

Så jeg ville ikke tatt sjansen på å ta imot uten å spørre i allefall, helst få en skriftlig bekreftelse på svaret.

Anonym poster: c82f9d444bc18e6eedaa327b60ed0b35

Skrevet

Denne er jeg ærlig talt nysgjerrig på utfallet av, oppdater oss når du får svar da.

Jeg kan ikke skjønne at du skal måtte miste aap selv om du får et sluttvederlag, du har jo ikke jobbet. Det er ikke lov å jobbe og ta imot lønn for det uten å skrive det på meldekortet, men når du mottar et sluttvederlag har du jo ikke jobbet.

Kjipt å måtte se de pengene forsvinne... Kan ikke se at det er annerledes enn f.eks feriepenger opptjent i fjor, en forsikringsutbetaling fordi du er syk e.l. At du får en pengesum skulle vel ikke bety at du mister retten på aap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...