Gå til innhold

Blir nok ingen jobb på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 uker på vei og skamdårlig. Kjempekvalm og svimmel. Så smått begynnende bekkenløsning. Har vel egentlig konkludert med sykemelding videre etter at jeg blir arb.ledig i slutten av mnd ettersom nav ikke vil ha meg som arb.søker (dagpenger) når jeg er syk.

Føles som et nederlag,men samtidig mister jeg mine rettigheter (som sykepenger)i 1 mnd etter jeg har begynt i ny jobb og det vil nok ikke fungere i min tilstand.

Anonym poster: 7dcc8cb1a0ee1b57f13fd694f83580a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får mer penger som sykemeldt enn med dagpenger. Og dersom du nå har rett på sykepenger så kan du være sykemeldt når du blir arbeidsledig også.

Jobbet selv på kontrakt da jeg var gravid, og da jeg ble sykemeldt Pga graviditeten ble ikke kontrakten forlenget. Men jeg forble sykemeldt frem til permisjonstart selv om jeg var arbeidsledig.

Det var det som lønnet seg økonomisk, og jeg var absolutt ikke i stand til å jobbe. Bekkenløsning.. ;/

Dersom legen friskmelder deg kan du søke om dagpenger, men du må være frisk for å få dagpenger. Og dagpenger er mindre utbetalt enn sykepenger.n

Skrevet

Jeg vil ikke gå på dagpenger. Da klarer vi oss ikke økonomisk. Jeg var egentlig midt i jobbsøking da jeg fant ut at jeg var gravid så min nåværende stilling er egentlig også for lite betalt i forhold til hvavi burde hatt. Men det blir til at mannen må jobbe ekstra,men det får heller bare gå.

Var du sykemeldt hele svangerskapet?

Anonym poster: 7dcc8cb1a0ee1b57f13fd694f83580a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...