Gå til innhold

jeg får snart panikk!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig sterk adhd.. og dere med det vet at rankene og mengden i hodet kan være ganske så jævlig. . Jeg har ikke effekt av ritalin så jeg bruker racemisk amfetamin. . Den vitker bra, men... og det er et men..

I ny og ne så ødelegger denne meg på natta.. slik som i natt...

Jeg la meg 22.00... ligger våken... BOM der kom alle tankene. Det er ikke det at det er viktige tanker.. det er bare alt på en gang!

4"stemmer" av mine egne tanker som snakker samtidig i hodet.

Feks den ene synger, den andre tenker på alt jeg må i morgen, den 3tenker på hva jeg kan SI ril mannen min om dette imorgen og listen fortsetter. .

Jeg blir sprø!!! Jeg ligger her nå i senga, lys våken. Ikke sovet ett sekund i hele natt!! Det er som å kjøre en bil i 2 gir, i 70-100 km i timen.. se for dere turtelleren..

Jeg vet ikke mine arme råd. Når det skjer slik føler jeg meg så fryktelig alene! Det er ingen som forstår disse fæle tankene og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle de.

Det fristet å kle på meg i natt, gå ut og jogge midt på natta!

Idag kommer hjernen min til å være på høygir. Som da et resultat av natten.. og på kvelden, kollapser jeg..

Heldigvis skjer ikke dette ofte, men nå idag er jeg helt ødelagt. .

Måtte bare få det ut. Følelsen klarer jeg Desverre ikke forklare.. den er bare så fæl. Så mange tanker.. samtidig. . Uten stopp

Anonym poster: 33eb68281127d33f13700fe775e6a424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er et sterk og rikt menneske. en dårlig natt du har hatt. men så mange gode dager du vel har ellers? :-)

Anonym poster: e6d1ca4a011ad37bc7b998e715c927a6

Skrevet

Vet legen din om dette? At du har netter med så intenst tankekjør?

Snakk med ham dersom han ikke vet.. Skjønner at det ikke er fristende å evt bruke mer medisiner, men det finnes rimelig gode medikamenter som har effekt mot slikt tankekjør som du beskriver.

Skjønner at du er sliten..

Anonym poster: b24539e264becf61c23bc2fbee92cf40

Skrevet

Håper du alt i alt får en flott dag i dag..du er flink å sette ord på ting-fortsett med det-skriv gjerne ned alle tanker og surr som svever inni deg,når alt blåser som værst..

Vær deg selv,og tillat deg å ha disse dårlige dagene.Ønsker deg en flott dag,vår dag-vi jentene :)

Skrevet

Takk for veldig støttende ord. Det trengs,mildt sagt. Takk for det moccatha, men føler meg ikke særlig flink til å forklare. jeg forventer ikke at noen skal forstå dette kjøret her, for som mannen sa inatt:sov nå kjære...

Jæ,særlig det iallfall.. Jeg prøvde, når jeg lukket øyene, å se for meg en prikk foran meg. Som jeg skulle konsentrere på hele tiden. Slik at tankene fokuserte kun på den...

Nei nei... Ikke det heller. Jeg holder ikke på å bli gal? Som sagt skjer ikke det ofte, men jeg "prater" med meg selv hele dagen i hodet (og høyt når jeg er alene). Dette er ikke noe de rundt meg vet da, men det er bare for å takle løsninger og vurdere best mulig...

Jeg håper også dagen blir bra... Helt alen og alt for mye å gjøre idag. Det er fryktelig ensomt å være alene dagen etter en slik natt, men jeg skal prøve å gjøre det beste ut av den.

Og ja, legen på ADHD klinikk vet om dette tankekjøret,men sier det håper det bedrer seg etter en god stund med disse medisinene. Ikke lenge siden jeg startet med de.

Jeg fikk ikke diagnosen ADHD før ifjord,men jeg har alltid visst jeg har hatt ADHD, men mamma fikk ikke riktig hjelp for meg i barndommen,så oppveksten var jævlig. Det er meg selv som tok mot til meg for å få hjelp.. Scoret høyest på alle testene... Ikke veldig stolt av det nei...

Takk til dere flotte jenter. Virkelig!!!

Anonym poster: 8ecfd5e7a3120f3d973708dc63b3d4a3

Skrevet

Kanskje meditasjon hadde vhært noe for deg? Selv om dette blir utløst av medisiner eller ADHD vil det oå kunne roe ned hodet med gode teknikker sikkert kunne hjelpe noe.

Anonym poster: 047cb27d0688cdec15fe953fe3cff03c

Skrevet

Jeg gikk på et slags kurs for å lære det... Ikke mye hjelp. Jeg ville som sagt mest bare løpe ute.. Men kunne liksom ikke det heller. Vurderte faktisk å vaske huset(men måtte gjort d stille pga barna) så j bare lå der... Vred meg.... Lukket øynene og prøvde for harde livet..

La meg nær mannen for å høre hjertet hans, siden det går i samme takt hele tiden, så hender det at slik rytme roer.. Ikke pokker!! Jeg trodde jeg skulle bli sinnsyk. Det henger igjen nå også, men det er annerledes på dagtid enn natt...

Skrevet

Jeg gikk på et slags kurs for å lære det... Ikke mye hjelp. Jeg ville som sagt mest bare løpe ute.. Men kunne liksom ikke det heller. Vurderte faktisk å vaske huset(men måtte gjort d stille pga barna) så j bare lå der... Vred meg.... Lukket øynene og prøvde for harde livet..

La meg nær mannen for å høre hjertet hans, siden det går i samme takt hele tiden, så hender det at slik rytme roer.. Ikke pokker!! Jeg trodde jeg skulle bli sinnsyk. Det henger igjen nå også, men det er annerledes på dagtid enn natt...

Så klart du kunne gått ut og løpt! Gjør det som hjelper. Å ligge sånn stille når tankene kjører i hodet er jo enda værre. Jeg har ikke ADHD, men har hatt noe lignende (mindre grad sikkert) for en tid tilbake. Jeg stod opp og strikket, detvhjalp meg. Når du ligger ved siden av en som sover søtt i mørket føler du deg vel bare enda mer ensom?

Skrevet

Takk for veldig støttende ord. Det trengs,mildt sagt. Takk for det moccatha, men føler meg ikke særlig flink til å forklare. jeg forventer ikke at noen skal forstå dette kjøret her, for som mannen sa inatt:sov nå kjære...

Jæ,særlig det iallfall.. Jeg prøvde, når jeg lukket øyene, å se for meg en prikk foran meg. Som jeg skulle konsentrere på hele tiden. Slik at tankene fokuserte kun på den...

Nei nei... Ikke det heller. Jeg holder ikke på å bli gal? Som sagt skjer ikke det ofte, men jeg "prater" med meg selv hele dagen i hodet (og høyt når jeg er alene). Dette er ikke noe de rundt meg vet da, men det er bare for å takle løsninger og vurdere best mulig...

Jeg håper også dagen blir bra... Helt alen og alt for mye å gjøre idag. Det er fryktelig ensomt å være alene dagen etter en slik natt, men jeg skal prøve å gjøre det beste ut av den.

Og ja, legen på ADHD klinikk vet om dette tankekjøret,men sier det håper det bedrer seg etter en god stund med disse medisinene. Ikke lenge siden jeg startet med de.

Jeg fikk ikke diagnosen ADHD før ifjord,men jeg har alltid visst jeg har hatt ADHD, men mamma fikk ikke riktig hjelp for meg i barndommen,så oppveksten var jævlig. Det er meg selv som tok mot til meg for å få hjelp.. Scoret høyest på alle testene... Ikke veldig stolt av det nei...

Takk til dere flotte jenter. Virkelig!!!

Huff. Høres ikke noe særlig ut. Dette er gjerne et spacet råd. Men hva å rulle deg en joint når dette skjer. Å røyke den for å se om det roer deg og du får sove igjen :)

God bedring!

Anonym poster: 544549605399eff9dfec7fcbc3213d12

Skrevet

Hadde jeg hatt en joint så hadde jeg gjerne prøvd ;) gubben sa at handde han visst det ble slik hadde han gitt meg et par øl før leggetid(jeg drikker..tja to ganger i året). Jeg tror alt slik hadde hjulpet der og da...

Jo, jeg følte meg faktisk enda mer ensom når jeg ligger i 8(!!!) timer og hører han snorker som et damplokmotiv fra slutten av 1800tallet...

Hver gang han rørte seg håpet jeg han våknet litt... Den gang ei. Jeg snakket med han de halvvåkne øyeblikkene, men han svarte i blinde.

05.00 våknet han helt og var veldig støttende, men.. Det løser ikke problemet. Jeg skulle gjort hva som helst for å finne en vei ut av det når det oppstår. Som skrevet tidligere, jeg er glad det ikke skjer såå ofte (4ganger i mnd+) så burde kanskje ikke klage. Men jeg føler nesten det er noe galt med meg.

At tankene mine kan dele seg inn i flere stemmer, og den ene tanken kjefter jo vilt for jeg vil jo bare sove.

Jeg har ikke snakket eller engang hørt om noen som har det slik som meg. Det gjør det kanskje enda verre..

Ja,hadde jeg klart å strikke(utrolig dårlig på håndarbeid) så hadde jeg vært ufattelig effektiv på de nettene!!

(Og grunnen til at jeg ikke tok en joggetur 03.00 var for da måtte jeg vekt gubben,slik at han var obs på det Mtp barna osv...) jada, ikke snakk om å tenke på meg selv her. Søren

Skrevet

Og forresten sitter jeg her, jeg har masse å gjøre.. Jeg har ikke vært på treninga på en uke, idag er siste sjans før mandag igjen, men jeg får meg ikke igang!!!!pokker, nå går den "flotte planen" fra natten i dass også....

Skrevet

Hva med sovetabletter eller beroligende? Jeg kjøper mine over nett fra sleepingtabletts.com

Anonym poster: bb4c2b84abbd00f709f3fa3a8782b4f4

Skrevet

Hadde jeg hatt en joint så hadde jeg gjerne prøvd ;) gubben sa at handde han visst det ble slik hadde han gitt meg et par øl før leggetid(jeg drikker..tja to ganger i året). Jeg tror alt slik hadde hjulpet der og da...

Jo, jeg følte meg faktisk enda mer ensom når jeg ligger i 8(!!!) timer og hører han snorker som et damplokmotiv fra slutten av 1800tallet...

Hver gang han rørte seg håpet jeg han våknet litt... Den gang ei. Jeg snakket med han de halvvåkne øyeblikkene, men han svarte i blinde.

05.00 våknet han helt og var veldig støttende, men.. Det løser ikke problemet. Jeg skulle gjort hva som helst for å finne en vei ut av det når det oppstår. Som skrevet tidligere, jeg er glad det ikke skjer såå ofte (4ganger i mnd+) så burde kanskje ikke klage. Men jeg føler nesten det er noe galt med meg.

At tankene mine kan dele seg inn i flere stemmer, og den ene tanken kjefter jo vilt for jeg vil jo bare sove.

Jeg har ikke snakket eller engang hørt om noen som har det slik som meg. Det gjør det kanskje enda verre..

Ja,hadde jeg klart å strikke(utrolig dårlig på håndarbeid) så hadde jeg vært ufattelig effektiv på de nettene!!

(Og grunnen til at jeg ikke tok en joggetur 03.00 var for da måtte jeg vekt gubben,slik at han var obs på det Mtp barna osv...) jada, ikke snakk om å tenke på meg selv her. Søren

Du får lett tak i litt weed om du vil ;) hvor i landet bor du?.. Greit å f.eks ha et par jointer liggende, og når du merker tankekjøret kommer, går du ut på terassen og tar deg en halv en f.eks, for å se om det har effekt ;)

Anonym poster: 544549605399eff9dfec7fcbc3213d12

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det høres veldig vondt ut og jeg føler med deg!

Vet ikke om dette er noe for deg, men har du prøvd Bachs blomstermedisin? Rescue remedy?

Det er blomstermedisiner som er helt ufarlige å bruke og jeg syns det hjelper meg i vanskelige perioder.

Jeg har hele settet med dråper og blander selv når jeg trenger, men det kan kjøpes på helsekost også.

Det finnes en del info på nett om dette om du er interessert.

Jeg vil også anbefale ro som meditasjon, lytte til rolig musikk og være ute i naturen.

Dette er bare ment som ufarlige råd og bare se bort fra det om dette ikke er noe for deg!

Lykke til :)

Skrevet

Min samboer lider av det samme. Det som hjelper foa ham er å snakke om alle tankene før vi legger oss. Skrive lister med alt som er i hodet og gå igjennom dem. Vet ikke om det kan hjelpe for deg?

Anonym poster: 8940ad7615189a8ddb6d1f7668ffe86a

Skrevet

Jeg har ingen råd til deg,men vil bare fortelle deg at du ikke er alene om å ha det slik! :)

Jeg forstår deg 100% om hvordan du har det,popcornhodet var det en som forklarte det en gang.At tanker bare popper rundt i hodet :P For meg så er det akkurat som at det står flere tver på med bare snø :/ Forferdelig frustrerende og umulig å slå av..

Så jeg ender opp med å ligge å kjefte på meg selv fordi jeg ikke bare slutter å tenke på alt,men det funker dårlig :P

Jeg står opp og leser litt,evt rydder litt om jeg føler for det :)

Skrevet

Ikke prøv weed! Hilsen en annen med adhd som har erfaring fra sine spede ungdom med at det gjør tankekjøret en million ganger verre.

Du bør be om melatonin evnt depotvarianten som heter Circadin. Det gjør det enklere å sovne. Hvordan reagerer du på amfetaminen? Får du ro i både hodet og kroppen eller bare en av delene? Jeg kan ta en halv Ritalintablett på kvelden dersom uroen er sterk, men jeg får så mye mareritt så det er ikke ofte jeg gjør det. Ellers anbefaler jeg lydbok, da går ikke hjernen bananas. Jeg vet VELDIG godt hvordan du har det, er nylig diagnostisert selv og scoret høyt på tester. Tankekjør er grusomt!

Anonym poster: 9dbef9103ec3a7cfdb892c4dda15711d

Skrevet

Du skriver at du aldri har hørt om andre som har det som deg og at det i seg selv gjør at det føles enda verre..

Da vil jeg bare fortelle deg at du er ikke alene om dette! Ikke i det hele tatt! Du beskriver noe som er blitt fortalt og forklart meg mange ganger tidligere. Jeg jobber med mennesker med psykiske problemer/utfordringer..

Du er ikke alene..

Hvamed å kontakte legen en dag du ar det så tøft som det du har det i dag? Det er vanskelig for deg å beskrive deg selv i denne tilstanden om noen dager. Noen ganger kan det være greit at legen får se deg/høre deg snakke på en dårlig dag. Han har et klinisk blikk og øre og kan fange opp mange signaler som du ikke vil ta med i din gjenfortelling ved en senere anledning..

Jeg ønsker bedre dager for deg.. :)

Skrevet

Takk for mange gode råd og ord..

(Prøvde weed for flere år siden. Ble bare glad og hyper) ... Jeg begynner å bli desperat merker jeg. Skal skrive ned det dere har skrevet her. Melatonin? Hvordan er den i forhold til amfetamin? Jeg tok amf. Inatt i desperasjon på at de kunne roe. Og rett etter jeg tok de så føles det litt som man får et tungt teppe over hodet. Jeg vet liksom ikke hva pillene skal gjøre (da jeg er ganske ny til dette) annet enn at Ritalin var forferdelig. Hittil har jeg ikke opplevd noe dårlig med amf. Og tror de har hjulpet meg endel. Skal tilbake på møte på tirsdag så jeg får høre med de da. Men du med ADHD, hvordan føler deg like etter du har tattpillene?klarer du å forklare?kjenner ingen jeg kan spørre....

Skrevet

Der forsvant anonym ja. Men men....

Skrevet

Du skriver at du aldri har hørt om andre som har det som deg og at det i seg selv gjør at det føles enda verre..

Da vil jeg bare fortelle deg at du er ikke alene om dette! Ikke i det hele tatt! Du beskriver noe som er blitt fortalt og forklart meg mange ganger tidligere. Jeg jobber med mennesker med psykiske problemer/utfordringer..

Du er ikke alene..

Hvamed å kontakte legen en dag du ar det så tøft som det du har det i dag? Det er vanskelig for deg å beskrive deg selv i denne tilstanden om noen dager. Noen ganger kan det være greit at legen får se deg/høre deg snakke på en dårlig dag. Han har et klinisk blikk og øre og kan fange opp mange signaler som du ikke vil ta med i din gjenfortelling ved en senere anledning..

Jeg ønsker bedre dager for deg.. :)

Tusen takk :) jeg prøvde å ringe men aldri noe svar...

Godt å høre egentlig, at jeg ikke er alene.. Men når jeg forklarer dette til de rundt meg så selvfølgelig blir det bagatellisere. Noe jeg har forståelse for, men det gjør meg frustrert... Skal til ADHD legen på tirsdag, hun er fantastisk, så jeg skal prøve mitt beste å forklare. Alle de flotte planene je hadde idag, og hvor jævlig effektiv jeg skulle være. Har ikke løftet en finger. Alt flyter, droppa trening. Er jo helt ødelagt. Hmm

Skrevet

Melatonin? Hvordan er den i forhold til amfetamin? Jeg tok amf. Inatt i desperasjon på at de kunne roe. Og rett etter jeg tok de så føles det litt som man får et tungt teppe over hodet. Jeg vet liksom ikke hva pillene skal gjøre (da jeg er ganske ny til dette) annet enn at Ritalin var forferdelig. Hittil har jeg ikke opplevd noe dårlig med amf. Og tror de har hjulpet meg endel. Skal tilbake på møte på tirsdag så jeg får høre med de da. Men du med ADHD, hvordan føler deg like etter du har tattpillene?klarer du å forklare?kjenner ingen jeg kan spørre....

Melatonin er søvnhormon, altså er det ikke sovepiller som doper deg ned, det bare gir en liten dytt ved innsovningsvansker.

Ritalin virker godt på meg, det blir rolig i hodet, jeg har en indre monolog i stedet for fire. Jeg har mer ADD så jeg trenger også at kroppen våkner og det hjelper Ritalinen også på. Antagelig handler det mer om økt impuls og initiativstyring enn energi sånn sett, så det er ikke akkurat som jeg blir hyper, men jeg blir normal. Ikke en apatisk potetsekk som drukner i indre kaos.

Det jeg merker når jeg tar medisin er at tåken av kaos letner og jeg blir klar i hodet. Jeg har langt mindre indre uro på innsiden. Det er helt avhengig av at jeg har sovet og spist - ellers virker ikke medisinen i det hele tatt. Jeg tar magnesium også, det virker som det også hjelper Ritalinen. Uken før mens virker ikke medisinene så godt, men det er bedre med enn uten.

Anonym poster: 9dbef9103ec3a7cfdb892c4dda15711d

Skrevet

Takk. Da skal j spørre om dette er noe jeg kan få skrevet ut.... !!! Og takk for forklaringen din.

Anonym poster: 33eb68281127d33f13700fe775e6a424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...