Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Kom over denne oppskriften: http://www.ravelry.com/patterns/library/sheep-yoke-baby-cardigan og vil gjerne strikke den til sønnen min. Han er imidlertid 1,5 år og bruker nå 80-86. Kunne egentlig tenkt meg å strikke den i str 86 eller 92, men oppskriften går jo bare til 80... Ser ut som om man kan øke ved å velge tykkere pinner og garn? Noen som har peiling på hva som evt kan passe? Anonym poster: 3c710c00e91af5abcffe1e1a1decafa3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Du kan godt øke med å velge tykkere pinner og garn, men da kommer det til å bli feil i forhold til målene. Du kan evt strikke litt lengre enn det det står, og prøve deg litt frem Jeg gjorde nettop det med en heldress, og det gikk fint. Jeg har derimot strikket litt, så er ganske kjent med å strikke "fritt". Hvis du ikke strikker så mye, kan det kanskje bli litt vanskeligere. Men du kan også legge på litt masker, og evt telle deg frem, så får du brukt riktig garn og riktige pinner. Tror det kan bli ganske tykkt og mønsteret blir nok ikke like pent om du skal bruke veldig tykkt garn. Lykke til! Anonym poster: bb7575a1072a4556daf621ac0d34e9da
La vita è bella <3 Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Den var fiin Lykke til! Jeg har ikke peiling på strikking
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Du kan godt øke med å velge tykkere pinner og garn, men da kommer det til å bli feil i forhold til målene. Du kan evt strikke litt lengre enn det det står, og prøve deg litt frem Jeg gjorde nettop det med en heldress, og det gikk fint. Jeg har derimot strikket litt, så er ganske kjent med å strikke "fritt". Hvis du ikke strikker så mye, kan det kanskje bli litt vanskeligere. Men du kan også legge på litt masker, og evt telle deg frem, så får du brukt riktig garn og riktige pinner. Tror det kan bli ganske tykkt og mønsteret blir nok ikke like pent om du skal bruke veldig tykkt garn. Lykke til! Anonym poster: bb7575a1072a4556daf621ac0d34e9da Takk for svar! Beklager å mase på deg men... Nei, strikker ikke så mye, så tror fort at tellingen kan gå galt, hehe. Tror du det fungerer om jeg bruker litt tykkere garn og pinner og så måler meg frem på lengden i forhold til noen plagg vi har i riktig størrelse hjemme? Tenkte finne noe ull/silke garn eller noe som er like mykt - tror du det blir for tykt da? Anonym poster: 3c710c00e91af5abcffe1e1a1decafa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå