Gå til innhold

Hamstring av leker i sengen

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Eldste har nylig funnet ut at hun kan snike seg ut av sengen for å hente leker etter at hun har lagt seg. Det er ikke noe problem at hun leser en bok eller leker litt i sengen, problemet er mengden.

I dag tidlig fant jeg intet mindre enn en ball, en dukke, tre bøker, en doktorkoffert, to barbier, et puslespill (uten esken) og tre kopper i sengen hennes.

Problemet er at ting detter ut i løpet av natten, og noen ganger våkner jeg av et brak. Da tenker man jo automatisk at det er ungen som ramlet ut, spesielt når det er etterfulgt av et hyl. Løper inn på rommet, og der hyler hun fordi hun har mistet en leke.

Gjør deres barn også slik? Har dere evnt noen regler på dette?

Jeg har sagt at hun kan ha maks tre ting i sengen, men det går inn det ene øret og ut det andre :) Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne håndheve denne reglen, det blir jo litt drastisk å fjerne alle lekene fra rommet hver kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det kosedyr sengen fylles opp med. Det er ikke måte på hvor mange kosedyr hun bare mååå ha med seg. Hun står opp cirka 14 ganger og henter fler og fler, tilslutt er det bare såvidt det er plass til ungen oppi alle dyra. Bare å la de drive på synes jeg, det går over.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å våkne om natta fordi de hyler etter at noe har fallt ut av senga, så jeg pleier å plukke ut det jeg finner i senga når jeg skal legge meg. Har aldri funnet like mange ting som deg, men bøker finner jeg ganske ofte, i tillegg til en beyblade nå og da... Kosedyr (og dukker) får de lov å ha så mange de vil av i senga, men det har hendt jeg har plukket ut noen av de største av dem også, fordi det knapt har vært plass til barna.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

her er det kosedyr sengen fylles opp med. Det er ikke måte på hvor mange kosedyr hun bare mååå ha med seg. Hun står opp cirka 14 ganger og henter fler og fler, tilslutt er det bare såvidt det er plass til ungen oppi alle dyra. Bare å la de drive på synes jeg, det går over.

Hadde det bare vært kosedyr :)

Dessverre ser det ut til at hun har en forkjærlighet for ting som bråker når de faller i gulvet.

Skrevet

Jeg plukker ut av sengen før jeg legger meg. Finner mye rart gitt, men det går mest i kosedyr.

Skrevet

Jeg plukker ut av senga før jeg legger meg.

Idag hadde hun 2 dinosaurer, 3 lommelykter, 8 bamser/kosedyr, 3 bøker, mange småbiler og en stor ambulanse som bråker (sirene som starter bare man puster på bilen) pluss katta vår (stakkaren var kledd i dukkekjole)

Vurderte å bare plukke med meg ungen istedenfor ;) Men tok bort det meste av lekene og kledde av katta.

Gjest sug lut
Skrevet

Da MÅ dere jo lese Lisen Får Ikke Sove, av Kaj Beckmann. Den handler om akkurat det, Lise henter dokka fordi hun ikke får sove, men da sier dokka at hun ikke får sove uten bamsen, og så sier bamsen at han og dokka ikke får sove uten hunden, og hunden sier at dokka og bamsen og han ikke får sove uten ballen, osv osv. og tilslutt sovner alle sammen unntatt Lisen fordi Lisen ikke får plass i senga. Veldig veldig søt bok som er sønderlest med begge ungene her.

Skrevet

Sånn er vår 4 åring... Her går det da i biler, typisk gutte leker.. Må da holde en ting i hånda.. Eg ser bare på det som koslig.. Men enig i at man blir urolig når lekene detter ut og ungen skriker og man spurter til... Men vil ikkje forstyrre hans vaner, han sover så godt i egen seng.. Kommer aldri inn til oss, og klarer seg så godt sjølv.. Han er nettopp fylt fire år bruker forsatt bleie på natta da han er helt i koma og ikkje våkner når han må på do, men kvar Morning kl halv sju står han opp, går rett på bade vasker seg sjølv og tar på truse... Blir jo litt imponert over disse små og dette har han gjort i over et år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...