Gå til innhold

To eller tre barn? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har landet på to, men noen ganger tenker jeg at jeg har litt lyst på nr. 3. Men for mannen er det helt uaktuelt, så må slå meg til ro..

Anonym poster: ef9a2608f6f2dba00bffd84f860ae4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi to er litt lite, rett og slett.

Dynamikken i søskenflokken blir en helt annen når det blir flere søsken.

Jeg har vokst opp med tre søsken selv (er eldst av fire) og mannen er vokst opp med to søsken (han er yngst av tre). Vi har valgt å få fire barn :)

Anonym poster: 80b54da8357c800721f73010b2144d7c

Skrevet

Hadde bestemt oss for to, men så kommer nr tre. For fremtiden er det hyggelig med stor familie godt for søsken å ha hverandre osv osv.

Men slitsomt med tre små, og ikke minst dyrt! Større bil, større hus dyrere ferier ;)

Anonym poster: e4700608680cbf07f2e55ec62cf11dcb

Skrevet

Her blir det to. Unger som ikke sover frister ikke å ha haugevis av ;)

Venter på at 2. mann skal komme ut,en selv om han sover blir det ikke fler da jeg sliter med å bli gravid og bekkenet mitt ikke liker at jeg er gravid.

Skrevet

Her ble det 3. Har alltid tenkt at tre er passe. En periode vi bare hadde to lurte vi litt på om to kanskje var nok likevel, men så gikk vi for tre. Jeg tenker mye på at de 18 årene de bor hjemme er ikke så veldig stor del av livet, og de få årene det er småbarnsperiode er i alle fall ikke så mange. Vi kommer fra flokker på 3 og 4 barn og synes det er koselig med mye familie. Så lenge vi holder oss til tre barn trenger vi heller ikke større bil eller hus, så da virket liksom det greit. Men vi kjenner også en del som har gått for to barn, og det virker som det er det rette for dem.

Skrevet

2! :) Skal ikka ha eit barn som sitter i midten bak i bilen å pitler på dei andre,(skal ikke ha stor bil)

med to barn kan du reise billigere til syden, fleste pakker er med 2 v og 2 b.

Anonym poster: ae0ad5fb9aaaee81da56ff9ab37c2f3a

Skrevet

Vi lurte også på 2 eller 3 og endte opp med å få tre.

Jeg syntes to var litt lite rett og slett. Vi er begge familiemennesker som liker å være med familien vår, så da vil jeg gjerne ha stor familie.

Og så syntes jeg heller ikke det var særlig slitsomt med 2, så da tenkte jeg at det sikkert gikk fint med én til. :)

Anonym poster: c812a5326a6dcb8763f09649c6339ad4

Skrevet

To for vår del. Fordi jeg ikke tåler flere svangerskap.

Anonym poster: ed8187aae9a549836e53b80fc2143293

Skrevet

Jeg ville ha 3 og det ville han og selv om han godt kunne stoppet på 2. Jeg synes to er litt lite, har selv to brødre. Så nå er nr. 3 på vei og det blir absolutt siste : )

Gjest yrild
Skrevet

Vi har også bestemt oss for at to er nok. Vi bor i utlandet og har familien vår i våre respektive hjemland. For å kunne opprettholde god kontakt med våre familier vil vi jo gjerne kunne dra dit i ferier og dette vil ikke være mulig (så ofte som vi mener er et minimum) med tre barn.

I tillegg så er hverken min mann eller jeg supermennesker som tåler alt av masse jobb og full oppfølging av barna, så jeg føler at vi innser vår egen begrensning og handler etter det.

På den annen side trodde jeg en stund at jeg muligens var blitt helt motvillig gravid... og inne i meg kjente jeg bare "jippiiii" imens min mann ble hvit av panikk...

Skrevet

Mannen ville ha 2, jeg ville ha 3. Vi har 2 nå. Han føler seg ikke ferdig allikevel, men nå er det nok for min del. Har fått 2 barn på 2år, og jeg merker det i kroppen og på søvnen.

For oss nå er 2 barn perfekt. jeg tror ikke jeg takler en ny barselperiode på en lang stund, heller ikke en ny graviditet.

Vi har snakket om å få en til om noen år, når de 2 vi har er eldre, og at mannen da tar mest av permisjonen, men vi får se . 2 barn er veldig flott og bra nå.

Anonym poster: 5d795afcb9c23e19767fddb26d8ab917

Skrevet

Lurer på det samme, har to nå, men lysten på nr 3 er der absolutt...

Anonym poster: af1eacd3e8b252998d4124aadc64abf4

Gjest AnneS
Skrevet

Her ble det 3 :) to tette først, så nummer tre 7 år senere :) Hadde ikke orket tre tette, men med to selvstendige storesøsken går det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...