Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #26 Skrevet 7. mars 2013 80% og deler tiden 50/50 mellom oss. Anonym poster: 4a525b38000b86f5269f06cc5236e8db
Fomle84 Skrevet 8. mars 2013 #27 Skrevet 8. mars 2013 Vi valgte 100% fordi vi uansett måtte strekke permisjonen med ulønnet permisjon til slutt og da fikk vi utbetalt mest på den måten. Anonym poster: b5aae8af92ff9fa19a0125711b46593b Samme her:) Anonym poster: 3c79e1e041f49deaa3519c4ea4433bdb samme her og. Skal uansett bytte yrke etter ulønnet permisjon, så mister rettighetene ang. sykepenger uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #28 Skrevet 8. mars 2013 Vi valgte den som gir flest penger. Trenger du mer tid hjemme kan du spare litt penger hver mnd og ta ulønnet permisjon på slutten og likevel få mest på den måten. Da vi telte antall kroner ble det flere med den ene løsningen enn den andre, så jeg synes ikke det var så vanskelig å velge. Vet ikke om dette er endret nå... Anonym poster: 423a3905b17181eb2d93f7db52a328b0
4Nøtter Skrevet 8. mars 2013 #29 Skrevet 8. mars 2013 Blir 100% denne gangen. Og litt ulønnet perm etterpå. Det lønner jeg økonomisk, tjener ca 20.000 på det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2013 #30 Skrevet 8. mars 2013 100% første gang, med ulønnet perm etter det i tillegg (mannen tok den ulønnede da, men dog), 80% nå. Vil drøye lengst mulig til bhgstart.
MammaMø84 Skrevet 8. mars 2013 #31 Skrevet 8. mars 2013 Skal ta ut 80% permisjon har gjort det med di to andre og å sånn økonomisk e det igroen ikke noke problem
May the force be with you Skrevet 8. mars 2013 #32 Skrevet 8. mars 2013 100% denne gangen.. Men får dratt det ut med ferie osv. Jeg jobber egentlig nesten ikke til vanlig (bare max 2 vakter i uka), siden vi velger å ha barna hjemme i noen år:) Drar også ut permisjonen med at min mann tar gradert uttak, slik at vi får dratt det over 24 uker, i stedefor 12:)
hol(L)y COW Skrevet 8. mars 2013 #33 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor velger noen 80% - det fatter jeg ikke. Men får utbetalt MER i kroner til sammen ved å velge 100% og så ulønnet permisjon. Med automatisk trekk fra konto til en (sperret?) konto så kan man altså få mer penger fra nav enn dersom man velger 80%. IKKE velg 80% da damer!!! Det er jo bare helt.......... DUMT!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2013 #35 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor velger noen 80% - det fatter jeg ikke. Men får utbetalt MER i kroner til sammen ved å velge 100% og så ulønnet permisjon. Med automatisk trekk fra konto til en (sperret?) konto så kan man altså få mer penger fra nav enn dersom man velger 80%. IKKE velg 80% da damer!!! Det er jo bare helt.......... DUMT! Fordi noen av oss opplevde å bli syk etter permisjonen sist gang. Hadde jeg da hatt ulønnet perm (som heldigvis mannen tok den gangen), hadde jeg ikke hatt rett på egenmelding eller sykmelding- og stått helt uten penger. Man mister alle slike rettigheter i ulønnet perm. Det er en sjanse jeg ikke vil ta om jeg ikke absolutt må.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #36 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor velger noen 80% - det fatter jeg ikke. Men får utbetalt MER i kroner til sammen ved å velge 100% og så ulønnet permisjon. Med automatisk trekk fra konto til en (sperret?) konto så kan man altså få mer penger fra nav enn dersom man velger 80%. IKKE velg 80% da damer!!! Det er jo bare helt.......... DUMT! Fordi en bla mister sykepengerettigheter, samt at det er slettes ikke alle arbeidsgiverer som er positiv til ulønnet permisjon. Anonym poster: 4a525b38000b86f5269f06cc5236e8db
gale damen Skrevet 8. mars 2013 #37 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor velger noen 80% - det fatter jeg ikke. Men får utbetalt MER i kroner til sammen ved å velge 100% og så ulønnet permisjon. Med automatisk trekk fra konto til en (sperret?) konto så kan man altså få mer penger fra nav enn dersom man velger 80%. IKKE velg 80% da damer!!! Det er jo bare helt.......... DUMT! Ja, hvis DU ikke forstår det, da er det jo selvsagt fullstendig idiotisk, for det kan da ikke være sånn at det finnes noen mennesker som har andre beveggrunner enn deg. Det går jo ikke, for det ville jo vært HELT dumt. Idiothøns.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #38 Skrevet 9. mars 2013 Hvorfor velger noen 80% - det fatter jeg ikke. Men får utbetalt MER i kroner til sammen ved å velge 100% og så ulønnet permisjon. Med automatisk trekk fra konto til en (sperret?) konto så kan man altså få mer penger fra nav enn dersom man velger 80%. IKKE velg 80% da damer!!! Det er jo bare helt.......... DUMT! Ja, hvis DU ikke forstår det, da er det jo selvsagt fullstendig idiotisk, for det kan da ikke være sånn at det finnes noen mennesker som har andre beveggrunner enn deg. Det går jo ikke, for det ville jo vært HELT dumt. Idiothøns. Jeg kan si at noe er dumt eller at jeg ikke forstår hvorfor noen gjør noe, men jeg kaller heldigvis ikke folk idioter eller høns...men, men. Deg om det. Sannhet med modifikasjoner. Dersom begge tar ut ulønnet permisjon i under en måned hver har man fortsatt rett på 65% sykepenger om man blir syk under permisjonen. Når man begynner å jobbe igjen får man 100% etter at man har vært 15 dager syk. Man kan altså ta ut ca 7 uker mer permisjon ulønnet og få (reduserte) sykepenger. Dessuten har mange tariffbestemte avtaler man må sjekke opp selv og som gir bedre rettigheter. Jeg har aldri vært sykmeldt, så den risikoen tar jeg. Men selvsagt ikke sikkert alle kan gjøre det, og da beklager jeg at jeg sa det var dumt. Men De færreste blir tross alt ikke langtidssykmeldt under noen uker ulønnet permisjon, da har man vært ekstremt uheldig. Tar du ferien ut etterpå ulønnet permisjon teller vell de ukene som arbeid igjen? Så om man har 4 uker ferie igjen MÅ man ikke sykmelde seg under permisjonen? Ingen som kan tvinge deg til sykmelding så lenge du ikke er på jobb.. Anonym poster: e4f5f8d37b13e8e5ff6dcaaa05065f31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå