Gå til innhold

De glemte guttungen ute idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så langt vært veldig fornøyde med barnehagen vår, men idag hadde de glemt igjen guttungen på 2,5 år ute. De er bare mennesker, det er jeg klar over, men synes det er en ganske alvorlig glipp. Guttungen ble tatt med inn av en av mødrene som kom for å hente, så han var visst alene bare et par minutter.

De sa det skjedde pga at to avdelinger hadde gått inn samtidig, så det var litt kaos. Det ble også skrevet avviksmelding på hendelsen, og de snakket om å forbedre rutiner.

Hvordan ville dere andre forholdt dere til dette, hva ville dere forventet av rutineendringer, ville dere aktivt gått inn for å følge opp hva de gjør videre?

Nå gikk jo alt bra med guttungen, men jeg klarer ikke helt å fri meg fra alle "hva om?"-tankene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det var inne på barnehagens område og han kom til rette etter et par minutter synes jeg ikke det er så alvorlig. Sannsynligvis ville de oppdaget at han ikke var der ganske raskt når de fikk kontroll i garderoben, men i melllomtiden var han altså allerede kommet inn med en mamma.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Siden de skrev avvik tar de tydligvis hendelsen på alvor.

Hvis guttungen bare var alene noen minutter vil jegvtro at situasjonen enda var kaotisk med noen barn avkledd inne på avdelingen og noen barn i garderoben enda i ferd med å få av vinterkleian. Slik at alle trodde han var en annen plass.

Selvfølgelig burde de ansatte ha en rutine på at den sist som går inn sjekker området etter gjenglemte barn, men Hvis det er første gang de opplever dette har de vel ikke tenkt på det.

Hvis det dreier seg om borti ti minuter og at all var samlet inne på avdelingen derimot vil jeg si at de burde ha oppdaget det selv.

Uten å kjenne til situasjonen her håper jeg jo at de ville oppdaget det selv og lett etter ungen din innen 10 min og da tror jeg ikke mye ville rukket å skje, men du er i din fulle rett til å spørre om derres rutiner rundt dette og hva de tnker å gjøre for å forhindre at det skjer igjen.

Skrevet

Takk for svar :)

Det er tydeligvis første gangen noe sånt har skjedd for de ansatte som fortalte meg om hendelsen, siden de var veldig oppskjørta.

Jeg håper også de ville funnet ut at de manglet en relativt fort, men det er jo ikke mange minuttene som skal til for at ting skal skje. Det er nemlig et problem i barnehagen at veldig mange foreldre er slappe med å lukke porten, og da er det ikke langt til veien.

Men da går jeg ut ifra at jeg kan spørre om ei stund om de har fått bedre rutiner da :) Er relativt ny som barnehagebruker og vil helst ikke tråkke på tær unødig.

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke en god opplevelse, men godt at de selv så alvoret og ikke ble sjølbeskyttende, men faktisk fortalte deg på en måte som gjorde at du forstod at de tok det seriøst. Og den avviksmeldingen skal nok få folk på tå hev, vil jeg tro. Nå har de jo virkelig noe å bevise også, og vil sikkert være ekstra påpasselig framover. Så jeg vil si at du kan ha tillit til at dette ikke skjer igjen. Men klart det setter støkk i deg som mor, det er jo alle skrekkscenarier i ei pakke.

Skrevet

Jeg er veldig glad de tok det på alvor ja. Pratet både med en på vår avdeling og en på den andre som hadde gått inn samtidig, og de var veldig klare på at noe skulle gjøres i forhold til rutinene.

Er forresten imponert over at jeg klarte å ta det helt rolig da de fortalte det, jeg blir lett vippet av pinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...