Babykilo Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 De bare påpeker at han drikker og at det er et veldig dårlig karaktertrekk. Dette kan overføres til f.eks overvekt. Selvfølgelig skyldes det at man spiser for mye dritt. Men hvorfor gjør man det? Hvorfor klarer man ikke å ta tak i problemet? Jeg tipper de aller fleste feite mennesker meget godt vet hva som er et godt kosthold. Det store premiespørsmålet er hvorfor de ikke klarer å gjennomføre det, og hvordan man kan endre mønstret. Apropos Kari Jaqueson for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Det er ganske mange som har tatt overvektsoperasjon som ender opp med et misbruk av annet slag, feks piller eller alkohol. Så det viser seg at det er en avhengighetsproblematikk i bunn.... Anonym poster: 4aa0cd015beac17ff2556085c1e920e9
Babykilo Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2013 Mat kan være et narkotikum. Derfor går man gjerne opp igjen når kameraene er skrudd av og Grete Roede har tatt ferie. De som ikke har problemet vet nok ikke helt hva de snakker om... Sånn er det nok med mange problemer.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Jepp. Tror slankeoperasjoner for mange er valget mellom pest og kolera. Ei jeg vet om begynte å skjære seg sønder og sammen når hun fikk drømmekroppen. Så når hun endelig kunne gå i bikini så hun ut som en hakka biff Mer kompetanse på kost/psykologi er nok lurt. Anonym poster: 642525bb2b6bd351f991e16c67454aef
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Jeg tror at det ved voldsom overvekt ofte er slik, mens moderat overvekt like gjerne skyldes latskap, manglende kostholdskunnskap, stress osv. Kari Jaquesson er et naut som aldri burde fått spalteplass for noe som helst. Anonym poster: 6d6fc65555c2c9f103a734fa95ae6812
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Jeg kan bare snakke ut fra meg selv. Valgte gastric bypass for 5 år siden. Siden jeg ikke kunne ruse meg på mat ble jeg deprimert og fikk mye smerter i kroppen. Pga dette fikk jeg sterke smertestillende(p.forte/ketorax/oxicontin) og stesolid. På toppen fikk jeg sovemedisin og antidepressiva. Det begynte med små doser og perioder uten tabletter, men sakte og meget sikkert så ballet det på seg. Etter 3 år var jeg totalt avhengig av masse tabletter og livet ble ett helvete når jeg skulle trappe ned. Etter 1 år med prøving og feiling på nedtrapping og jeg ikke fikk flere tabletter av legen begynte jeg å drikke alkohol for å oppnå den rusen jeg savnet. Så for 1 år siden snudde jeg livet opp-ned og la meg inn på rus-behandling. Hadde jeg ikke valgt behandlingen så hadde jeg dødd av misbruket mitt. Det jeg vil fram til er at mitt avhengighet burde ha blitt plukket opp av helsevesenet/fastlege da jeg søkte om gastric bypass. Jeg fikk aldri spørsmål om hvorfor jeg var så overvektig, og ikke var jeg klar over da at jeg ruset meg på mat. Det har jeg lært det siste året jeg har vært rusfri. Anonym poster: 4fa500371f10b9a74afa0687dd37049e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Jeg kan bare snakke ut fra meg selv. Valgte gastric bypass for 5 år siden. Siden jeg ikke kunne ruse meg på mat ble jeg deprimert og fikk mye smerter i kroppen. Pga dette fikk jeg sterke smertestillende(p.forte/ketorax/oxicontin) og stesolid. På toppen fikk jeg sovemedisin og antidepressiva. Det begynte med små doser og perioder uten tabletter, men sakte og meget sikkert så ballet det på seg. Etter 3 år var jeg totalt avhengig av masse tabletter og livet ble ett helvete når jeg skulle trappe ned. Etter 1 år med prøving og feiling på nedtrapping og jeg ikke fikk flere tabletter av legen begynte jeg å drikke alkohol for å oppnå den rusen jeg savnet. Så for 1 år siden snudde jeg livet opp-ned og la meg inn på rus-behandling. Hadde jeg ikke valgt behandlingen så hadde jeg dødd av misbruket mitt. Det jeg vil fram til er at mitt avhengighet burde ha blitt plukket opp av helsevesenet/fastlege da jeg søkte om gastric bypass. Jeg fikk aldri spørsmål om hvorfor jeg var så overvektig, og ikke var jeg klar over da at jeg ruset meg på mat. Det har jeg lært det siste året jeg har vært rusfri. Anonym poster: 4fa500371f10b9a74afa0687dd37049e Akkurat det her er vel det største problemet med den operasjonen. Den gjør noe med symptomene på problemet og ikke problemet i seg selv. Jeg tror forarbeidet foran en sånn operasjon burde være bedre, og da mener jeg ikke fra deg som person, men fra helsevesenet. Selv om ikke du visste at du brukte mat som rus (som du skriver selv), så burde det ikke komme som noen overraskelse fra legen at det kunne være en mulighet. Og det at de i tillegg bare gir deg tabletter etterpå når du kommer og er deprimert er jo også ganske skremmende. Det viser jo igjen at de bare er interessert i gjøre noe med symptomene og ikke selve problemet. Kjempeflott at du nå klarer deg uten rus! Gratulerer og du burde være stolt av deg selv og det du har klart! Anonym poster: 6775d5bc832bf6f999cb25fee06b8da1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Jeg tror veldig mange har et spiseproblem fordi de f.eks ble tvunget til å spise opp maten sin, eller spise tre biter til" som barn. Det er veldig skadelig med tvangsforing, foreldre som gjør det skulle bli fratatt ungene. En jeg kjenner som er ekstremt overvektig er det fordi hun ble voldtatt som veldig ung. Hun har en veldig svak psyke, utstråler liksom litt "offer", og hver gang hun har slanket seg har hun blitt seksuellt trakassert av menn (forskjellige menn). Så for henne er overvekten et skall, hvis hun er feit og stygg får hun fred for disse mennene. Hun vil jo ikke være feit likevel, men har etter mange psykolog timer funnet ut at dette nok er grunnen. Men rent bokstavelig er selvsagt grunnen til at hun spiser fro mye i forhold til hvor mye hun forbrenner. Anonym poster: 99d440d6df4909812486d02c25a24dea
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Jeg tror veldig mange har et spiseproblem fordi de f.eks ble tvunget til å spise opp maten sin, eller spise tre biter til" som barn. Det er veldig skadelig med tvangsforing, foreldre som gjør det skulle bli fratatt ungene. Anonym poster: 99d440d6df4909812486d02c25a24dea For meg var det omvent, mat var straff. Eller, mangel på mat var straff. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble sendt på rommet med beskjed om å bli der til neste morgen, jeg fikk ikke middag/kvelds den dagen. Eller mamma og stefaren min satt og koste seg med snop på lørdager mens jeg satt der og så på, jeg fikk ikke, for jeg hadde ikke ryddet rommet, vasket opp, hadde svart frekt, smelt med en dør osv.. Så snart jeg ble 16 og flyttet hjemmefra og kunne styre selv, begynte jeg å kaste i meg alt jeg kom over.. Anonym poster: d19d779881fe46d6b15aa19f8ef540b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå