Gå til innhold

Skal sette inn kobberspiral i morgen men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at mensen er rett rundt hjørne.. Fikk mensen 14 februar så egentlig skal eg ha det i begynnelsen av neste uke... Lurer på å avbestille timen.. Murrer godt oppi der nå.. Så noe er det? Kanskje gravid, nei det skal være nesten umulig.., hva tenker dere? Er 7 måneder siden eg fødte vil dette da være vondt å sette inn?

Anonym poster: d185c202d43ad66e2064aa4e13476ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste er å sette det inn når det er rett før eller rett etter mensen.

Anonym poster: b4844c98fd29f9e33cf5fe71b2d69666

Skrevet

Men er det ikkje litt ekkelt å sette inn spiral viss eg blør?

Anonym poster: 925b58cb7ec0826bda1e7960917e747e

Skrevet

Lettere å komme til på grunn av åpningen.

Anonym poster: b4844c98fd29f9e33cf5fe71b2d69666

Skrevet

Dersom det er noen som helst sjanse for at du kan ha blitt gravid, ville jeg avkreftet dette før jeg satte inn spiral, selv om sjansen er aldri så liten. Flere kan ha en menslignende blødning, selv om de har blitt gravid. Opplevd det selv. Om det er vondt å sette den inn? Vel, sikkert ikke svaret du ønsker, men jeg syns det var helt sinnsykt vondt(sorry), og ikke var jeg særlig fornøyd med den heller. Fikk svært kraftige menstruasjonsblødninger og syns den "stakk", men erfaringene er sikkert ulike.

Skrevet

Få avkreftet graviditet før du setter den inn.

Jeg synes ikke det var særlig vondt, men det var en sinnsykt merkelig følelse! Et vondt stikk, på en måte? Jeg hadde tatt Paracet på forhånd da, og en halv Vival, så kan ha noe med saken å gjøre :P

Anonym poster: fc99be88cdd60aa8eabd3dba306965a9

Skrevet

Eg må sei det at eg har hatt kobberspiral før, men da satt eg den inn to måneder etter fødsel og tenker at da er det mer opene oppi der og mindre vondt,, eg kjendte det men ikkje så vondt... Mener dem tar en test får å være helt sikre før dem setter den inn...

Skrevet

Kobberspiral øker mensblødninger for de fleste.

Hormonspiral kan fjerne mensen helt, og gjør det for de fleste. Og når hormonene er oppbrukt(etter ca 5 år) så virker den som en vanlig spiral.

Fatter ikke at kobberspiralen fortsatt er i salg. Vet den er billigere, men store blødninger kan fort føre til anemi(blodmangel).

Det er mye vondere å føde enn å sette inn spiral :) Et lite stikk, og du er ferdig :)

Anonym poster: 3e3911c87e566e8090cbe71ea579055e

Skrevet

Eg velger dette pga eg har hatt det før og var fornøyd. Pluss at eg blir dårlig av hormoner og er livredd blodpropp...

Skrevet

Hormonspiral kan fjerne mensen helt, og gjør det for de fleste. Og når hormonene er oppbrukt(etter ca 5 år) så virker den som en vanlig spiral.

Fatter ikke at kobberspiralen fortsatt er i salg. Vet den er billigere, men store blødninger kan fort føre til anemi(blodmangel).

Det er mye vondere å føde enn å sette inn spiral :) Et lite stikk, og du er ferdig :)

har født tre gange uten smertelindring så skal vell overleve dette også..

Skrevet

Det er mye vondere å føde enn å sette inn spiral smile.png Et lite stikk, og du er ferdig smile.png

Den er fantastisk for oss som blir hormontroll uten sexlyst ;) Jeg har prøvd alt (utenom hormonspiral), inkludert p-stav, og det var et mareritt.

Store blødninger kan man ta Cyklokapron for, eller jerntilskudd.

Jeg skal aldri bruke noe annet prevensjonsmiddel igjen! (Utenom kondom da ;) )

Skrevet

Dette stemmer ikke hos meg, jeg fikk mindre blødninger og mindre smerter etter at jeg satt den inn. Synes det ikke det var noe vondt å sette den inn bare ekkelt!

Anonym poster: 49afc10552ba4b3a23ca86edd125931c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...