Gå til innhold

Overgangsstønad og det å flytte sammen med bf igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har mottatt overgangsstønad og så flyttet sammen med bf igjen, hvor lenge på forhånd ga dere beskjed til NAV om det? Stopper overgangsstønaden med en gang man gir beskjed om dette, eller er det slik at man får til mnd etter man har flyttet sammen?

Anonym poster: b30a33cfb43ca009812a33e848341ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet jeg. Vi flyttet sammen nå nettopp. Jeg gav beskjed ca. to måneder før. Du får støtte til og med den måneden dere flytter sammen, uavhengig av om det er 1 eller 30 i mnd.

Anonym poster: 6a0cb1f936f5658f20ce46ed48a8d029

Skrevet

Du kan sikkert si fra senere også, men jeg får helt angst av det nav-systemet. Erfaringen tilsier at det blir mye frem og tilbake før de kan lande en sak, men dette gikk veldig bra. Tok to uker ca. så fikk jeg et brev om at det var registrert og at jeg fikk os tom. den mnd vi flyttet sammen.

Skrevet

Du mister overgangsstønaden fra måneden etter at du flytter sammen med bf. Så an bør jo gi beskjed så kjapt man vet når man skal flytte sammen.

Anonym poster: 5cea530586e9adf42a6c653295ee5ed9

Skrevet

Vi har snakket om å prøve igjen, men ikke bestemt oss enda. Og visst det blir til at vi prøver igjen så vil vi ikke flytte sammen før til sommeren.

Bare lurte på om det var slik at OS stoppet fra den dagen man gir beskjed til NAV.. Men visst man får OS frem til den mnd man faktisk flytter sammen, uansett hvor lenge på forhånd man gir beskjed, så er det jo greit. Er livredd for at NAV skal tro at jeg svindler dem, så vil bare gjøre det på riktig måte :)

Hi

Skrevet

Vi har snakket om å prøve igjen, men ikke bestemt oss enda. Og visst det blir til at vi prøver igjen så vil vi ikke flytte sammen før til sommeren.

Bare lurte på om det var slik at OS stoppet fra den dagen man gir beskjed til NAV.. Men visst man får OS frem til den mnd man faktisk flytter sammen, uansett hvor lenge på forhånd man gir beskjed, så er det jo greit. Er livredd for at NAV skal tro at jeg svindler dem, så vil bare gjøre det på riktig måte :)

Hi

Samme her, derfor gav jeg beskjed så fort vi hadde lagt faste planer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...