Gå til innhold

Derfor bruker mine barn hjelm når de er i akebakker...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Kan ikke forestille meg en gang hvor vondt de har det.

Skrevet

Akebakken her er laget mitt på et stort jorde så det finnes ingenting å treffe.

Har ikke tenkt tanken på å ha hjelm på under aking engang.

Er derimot forlangt under bruk av sykkel, sparkesykkel, skøyter, rulleskøyter, skatebord og ikke minst ridning

Anonym poster: a25b068b5c19cdf206e932a11668b38a

Skrevet

Forferdelig ja ;(

Skrevet

Det er så vondt! I et hjem er et tomt pikerom, i klasserommet står en tom pult. En datter, en liten venninne, en elev er borte for alltid. Vi vil savne deg <3

Anonym poster: d249adcd8ff8c134e2718f772cd5f19e

Skrevet

Så forferdelig. Hjelm er absolutt lurt under aking. Samboeren min smelte hodet i isen under aking og måtte sy flere sting. (Sier ikke at det er samme lignbart med det hi viser til, bare et eksempel på at hjelm er lurt)

Skrevet

Men skummelt å leke med hjelm også. Er vel barn som har blitt kvalt av hjelm. Scenario istedet for å ake inn i treet og skade seg så kan man løpe under treet og hjelmen henger fast i en gren...

Anonym poster: cadd3e5035bfa986a0ba53d136f1aeaa

Skrevet

Men skummelt å leke med hjelm også. Er vel barn som har blitt kvalt av hjelm. Scenario istedet for å ake inn i treet og skade seg så kan man løpe under treet og hjelmen henger fast i en gren...

Ja det er også en fare.

Men etter flere år på barneavd. har jeg aldri fått inn et slik tilfelle. Men barn som har slått hodet under aking har vi hver uke. Og dette er barn som ikke bruker hjelm. Det går heldigvis i de fleste tilfeller bra, og barna slipper unna med en hjernerystelse. Men det kunne gått verre, i tillegg kunne de sluppet å komme på sykehus og oppleve ting som barn nødvendigvis ikke setter pris på, som f.eks stikking og andre ubehagelige ting.

Nei, bruk hjelm er det rådet jeg gir alle foreldre.

Anonym poster: 88024a32e9a4f47c61b73b76b8ceed57

Gjest sussie77
Skrevet

uff forferdelig.... Syntes det har vært så mange alvorlige akeulykker i det siste.. Men det har nok alltid vært sånn. Kommer nok til å bruke hjelm på barna når de skal ake fremover.

Ang. det å henge fast med hjelmen, så er det en risiko også. Derfor passer jeg på at 3 åringen her ikke leker med sykkelhjelmen sin, men bruker den når han sykler. Det skjedde jo en forferdelig ulykke med det i en barnehage for noen år siden...

Skrevet

Ja det er også en fare.

Men etter flere år på barneavd. har jeg aldri fått inn et slik tilfelle. Men barn som har slått hodet under aking har vi hver uke. Og dette er barn som ikke bruker hjelm. Det går heldigvis i de fleste tilfeller bra, og barna slipper unna med en hjernerystelse. Men det kunne gått verre, i tillegg kunne de sluppet å komme på sykehus og oppleve ting som barn nødvendigvis ikke setter pris på, som f.eks stikking og andre ubehagelige ting.

Nei, bruk hjelm er det rådet jeg gir alle foreldre.

Anonym poster: 88024a32e9a4f47c61b73b76b8ceed57

Det er et svært godt råd. Barna våre bruker jo hjelm på skøyter og sykkel. Da blir det vanskelig å forsvare hvorfor de ikke skal bruke det under aking!

Anonym poster: a299c8732ce5e6cfee84b76fe25ddd96

Skrevet

Veldig tragisk. Men jeg kjenner en som falt og slo hodet i fortauskanten og døde. Ungen min går ikke med hjelm når vi går tur av den grunn. Man må ikke bli helt hysterisk heller...

Kjenner faktisk en familie der ungene gikk med hjelm inne, for de kunne jo falle å slå seg... I mine øyne er det bare neste hakk hvis man begynner med hjelm i akebakken. Uaktuelt for meg.

Anonym poster: 0eeaef9ec66e6d855a9ae2281d53ff31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...