Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Sitter her med en syk liten toåring. Det er tredje gangen hun er syk i år, først hadde hun omgangssyken, så lungebetennelse og nå har hun omgangssyke igjen. Det er fjerde eller femte gangen hun har omgangssyken etter at hun begynte i barnehagen i august! For en gangs skyld er jeg faktisk takknemlig for at jeg er sykemeldt (bekkenløsning), ellers hadde vi brukt opp nesten halvparten av sykt barn-dagene i år allerede... Syns så synd på alt den stakkars lille kroppen må tåle, håper virkelig hun blir litt mer herdet snart. Det hjelper ikke helt at graviditeten har så og si skrudd av immunforsvaret mitt heller, så jeg får alt hun får pluss litt til... Hvor ofte er deres barn syke? Anonym poster: 308b6ee2c23ce08baa5f6cf54b865602
stinemor87 Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Da han begynte i bhg var han mye forkjølet og hadde en stygg hoste lenge. Ellers har han vel hatt omgangssyke en gang og hatt litt feber fra tid til annen. Han blir tre år i april og har ikke vært hjemme fra barnehagen på over et år bortsett fra to dager vi trodde han kanskje hadde vannkopper og ellers bare fridager. Han er så og si aldri syk, men hadde som sagt mye feber og hoste de første 8-9 mnd i bhg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Mini begynte å bhg i august i fjor. Da var han 20 mnd. Han hadde ikke vært syk før det, kun litt snørrete noen dager. Det første halve året i bhg hadde han vel feber 4-5 dager tilsammen, og var hjemme fra bhg da, og nå etter jul har han hatt feber i 3 dager i strekk en gang. Er ikke veldig mye syk, men han har jo stort sett hostet litt og vært snørrete nesten sammenhengen siden han begynte i bhg, men noen uker opphold innimellom...:-/ Har ikke hatt omgangsyke enda, og er snart 2,5 år...bank hardt i bordet for det..:-) Anonym poster: 283670cb55b6389acdb49207c30142c2
TPK Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 2-åringen har vært syk 4-5 ganger bare i år! Men det er sjelden det er så ille da. Litt snufsete og hoster er han ofte, men ikke så ille at han blir hjemme fra bhg. Er kanskje hjemme 1-2 dager i mnd? Mindre i sommerhalvåret da.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Jeg er hjemme med sykt barn og har nå bare to sykt barn dager igjen. Men jeg har nesten ikke brukt slike dager tidligere år. Nå er jenta 7 . Anonym poster: 8afb94a31a2ef7bf1a200faeb46fd606
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 De er nesten aldri syke. Som regel bare en eller to dager i året. Anonym poster: bf1349333feed9d91f7a3ff11ab2dd41
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Hun eldste var så og si aldri syk som liten, tror ikke jeg brukte noen sykebarn dager på henne når hun gikk i barnehagen faktisk. Men nr 2 er en helt annen sak. Hun var vel syk en gang i uka når hun startet i barnehage nr 2. Hun var så mye syk st hun ble sjekket ut for det ene og det andre. Nå i ettertid har vi funnet ut at hun har en sjelden form for migrene, og det var grunnen til at hun var så mye syk. Hun var ikke stor nok til å si hvordan hun var syk og vi foreldre og leger klarte ikke å skjønne at det var migrene hun hadde. Nå er hun nesten ikke syk, for nå tar vi våre forbehold og hun selv klarer å siifra når det er noe som begynner. Så vi får stoppet før det kommer ett annfall. Anonym poster: 65ea6b7b4747b82ec8884533db03094b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Har vært sjuk tre ganger det siste året med omgangssjuke, samt en dag med feber vi ikke vet hva kom av. Han har vært overraskende frisk på tross av at det går omgangssjuke, influensa, lungebetennelse og skarlagensfeber i bhg og at avdelingen hans har hatt så lite som tre barn innimellom. Vi er veldig takknemlige for at han har holdt seg frisk så langt! Anonym poster: 31895bc6b9d17b5b1ea8dea039e10f37
kosemamma<3 Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Min var veldig ofte syk når han begynte i barnehagen. Kanskje en gang i mnd. Men nå er det ikke så ille lengere. Og godt er det!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Lite! Men bhg har uteliv som satsningsområdet og kan dokumentere med langt mindre sykdom hos barna enn "vanlige" bhg. Anonym poster: 7c223a32a0bf881ecd9667663acf1605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå