Gå til innhold

Å føde tvillinger vaginalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? :)

Jeg har født to ganger, men bare en om gangen. Så sliten soom jeg er rett etterpå og føler at underlivet sprenges så klarer jeg ikke å se at det skal være lett å finne motivasjon til å føde et barn til med en gang.

Hvor lang tid tar det mellom fødslene? Og kan man faktisk være for utmatta til andremann, eller føler man seg "rusa" nok til å gjennomføre det når man vet det er ett barn til i magen?

Anonym poster: da357800ff5dc9affc577cff9fb26a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke føda tvillinger før men kjenner noen som har det. De sier at det er ikke noe verre å føde to enn en av gangen pga at førstemann baner vei til nr to, så man kjenner nesten ikke at den andre kommer ut har de sakt.

Skrevet

Jeg har født tvillinger og det er MYE lettere med nr 2.. For meg i allefall. Tv 2 er ofte litt mindre, og tv1 har jo brøytet vei for å si det sånn. Hos meg var det 8 min mellom dem, og det inkludert en "pause", så det gikk fort.

Skrevet

Jeg har født tvillinger og det er MYE lettere med nr 2.. For meg i allefall. Tv 2 er ofte litt mindre, og tv1 har jo brøytet vei for å si det sånn. Hos meg var det 8 min mellom dem, og det inkludert en "pause", så det gikk fort.

Skrevet

Obs, det skjedde det noe rart med tlf slik at meldingen kom 2 ganger..

Skrevet

Jeg har også hørt at tvilling to ofte bare sklir ut når tvilling en har brøytet vei. Men hørte også om en tvilling to som la seg på tvers når en var ute, deilig med god plass i magen liksom;) og tvilling fødsel er vel ofte en i sete og en i hodeleie.

Ååå jeg vil ha tvillinger!

Anonym poster: 6a603e76f280f00fdd08861b08235032

Skrevet

Mine er født med tre minutters mellomrom og fødselen var superenkel. Nr 1 ble presset ut på to press og nr 2 skled ut på ett press. Jeg var motivert for å få ut nr 2, rett og slett fordi jeg visste at det ikke var over da nr 1 var ute. Jeg bekymret meg masse for fødselen, men det var som å føde kattunger. Ikke noen problemer og ingen rifter.

Anonym poster: 90acb0a427b997b43881ee0bd93f3e19

Skrevet

Mine er født med tre minutters mellomrom og fødselen var superenkel. Nr 1 ble presset ut på to press og nr 2 skled ut på ett press. Jeg var motivert for å få ut nr 2, rett og slett fordi jeg visste at det ikke var over da nr 1 var ute. Jeg bekymret meg masse for fødselen, men det var som å føde kattunger. Ikke noen problemer og ingen rifter.

Hvordan er det å føde kattunger da? Jeg har kun født to menneskebarn, så har bare det å sammenligne med.

Anonym poster: 4c4db7ba9c679e8c1c73d75c63e0c153

Skrevet

Imponerende, var de lett å omplassere?

Anonym poster: ee13b15a6ac9ff69a14f406941df0397

Skrevet

Haha! "Å føde kattunger" var et uttrykk alle jordmødrene og legene brukte da jeg skulle ha tvillingene. Dvs at tvillinger ofte er mindre enn enlinger og dermed også lettere å få gjennom fødselskanalen. Vel og merke hvis man har født før.

Meg med kattungene!

Skrevet

Min tante mente tvillingfødselen var lettere enn neste gang da hun fikk bare en.

Anonym poster: 75b0828ed591b93be3b2cd8e2bf94cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...