Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Hvilke symptomer har dere? Er det sånn at dere kan gå å småblø i flere uker, eller mister dere mensen helt? Har dere fått noen behandling for det? Er så lei av å gå og småblø hele tiden.. Prøver å bli gravid, men har jo trolig ikke eggløsning siden jeg går å småblør. Har vært til gynekolog flere ganger, men får aldri en endelig "diagnose". Får bare høre at alle blodprøver er fine, men at på eggstokkene så ser det ut som at jeg har pco. Anonym poster: 6dd3bb5df9183c062969769edfc44548
Træægtrønder`n :) Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Hei! Jeg har PCOS. Oppdaget det da jeg sluttet på p-pillen for ca 4 år siden for å bli gravid. I starten hadde jeg veldig lange sykluser (ca 35 dager mellom hver blødning), og etter ca et halvt år så sluttet jeg å få mensen. Kontaktet lege, og det ble påvist at eggstokkene mine hadde PCO-utseende gjennom ultralyd. Blodprøver er ok. Prøvde tre perioder med pergo uten virkning. Ble så operert via lapraskopi for å brenne hull i eggposene mine, og ble gravid etter dette. Det er ca tre år siden. Ble naturlig gravid nå i vår, så har en 2 åring og en baby i magen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Ja, jeg har pcos. Fikk diagnosen for 13 år siden. Oppsøkte lege pga. manglende mens. Fikk til å begynne med p-piller og metformin for å sette i gang mens og regulere blodsukkeret. Jeg endret etter hvert livs stil og gikk med 65 kg. Går fortsatt på metformin og har gjort det hele tiden. Nå er jeg gravid, 32 uker på vei. Hadde regelmessig mens, men ingen eggløsning. Fikk to kurer pergo og det hjalp. Hvis legen din sier at blodprøvene er fine, men det synes at du har cyster på eggstokkene, så kan du be om å bli henvist videre til en spesialist eventuelt sykehuset for videre utredning og diagnose. Anonym poster: a56c20b81f869868881a01e1a6e3304d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå