Gå til innhold

Ville du sagt ja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i perm. med mitt 2. barn. Hun er 6 mnd. nå og jeg skal være hjemme til høsten. Fikk spm. fra en venninne om jeg kunne tenke meg å bli dagmamma for 1 åringen hennes siden de ikke har fått barnehageplass fram til det ordner seg. I verste fall blir det om 4-5 mnd. Jeg er redd for ansvaret og at det blir travelt, men samtidig ønsker jeg å hjelpe og har sagt at jeg skal tenke på det.

Hva ville du gjort?

Anonym poster: 5553433a3fe01d459011b99f3865c92c

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Nei, jeg ville aldri passet et annet barn mens jeg er i permisjon.

Skrevet

Nei. Ville ikke ødelagt egen permisjon og kos med baby med å løpe etter en annens ettåring.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Permisjonen er jo til å bruke med ditt barn

Skrevet

Jeg ville ikke sagt ja av den enkle grunn at det er en venninne. Om noe skulle skje så kan hele forholdet bli ødelagt.

Anonym poster: 0f11646d6806d712a4e612f14ddee44f

Skrevet

Hva med en prøveordning? Prøv ei stund, se om det funker for deg, og ditt eget barn.

Anonym poster: 849e023c46b7d5a52573496d6f6ac25a

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke brukt mammapermisjonen min på. Det begrenser jo hva du kan gjøre med dagene dine noe veldig!

Og en annen ting er jo at du ikke kan jobbe/tjene penger når du mottar foreldrepenger for den egentlige jobben din.

Og det vil vel være nokså uaktuelt å passe ungen i flere mnd gratis.

Så nei, dette synes jeg du skal avslå på en fin måte.

Skrevet

Da er det snakk om 1-2 mnd? Eller skal du være hjemme helt til nyttår? Jeg kunne gjort det hvis det var en kort periode, og hvis du vil selvsagt. Men hadde ikke gjort det i mange mnd. Det går jo ut over din tid med din egen baby!

Skrevet

Jeg ville ikke sagt ja. En dag innimellom er noe annet, men ville ikke brukt siste måneden i min egen permisjon til å passe et annet barn.

For min del er dette den siste permisjonen, og den skal nytes med min egen baby og eldstemann før det er jobb og barnehage på alle mann.

Anonym poster: 56082751bf1477eb35b196bc4f29187d

Skrevet

Hvorfor ikke? Du kan jo foreslå 2-3 dager pr uke. Og at du får betalt for det.

Anonym poster: d660379c70ef4580634d5066ad6fe6e6

Skrevet

Jeg ville sagt nei, og hun må jo bare sjekke ut hvilke dagmammaer som er ledige i nærheten, for det er det som er normalt og gjøre når en ikke får barnehageplass.

Anonym poster: 97db68da5362ec9674a721a270f0d76c

Skrevet

Jeg gjorde det for ei i barselgruppa da jeg gikk hjemme med eldste. Passet han fra de var ti mnd., i midten av februar frem til ut juni. Vi hadde veldig dårlig råd på den tiden så jeg syntes det var veldig greit. Ei venninne var dagmamma for jenta mi i 1,5 mnd fra midten av august til oktober, mens hun gikk hjemme med gutten sin. Vi ventet på at barnehagen skulle åpne. Evig takknemlig for det. Var ingen problemer mellom oss. Jeg ordnet utstyr (hadde tvillingvogn fra da jeg passet).

Skrevet

En skal jo ikke jobbe og tjene penger i permisjonen sin det er faktisk ulovlig om du mottar foreldrepenger.

Nei jeg hadde ikke gjort det for det er mye mer slitsomt å ha en 1 åring pluss en baby. Jeg har to tette og hadde begge hjemme til største var to og det er faktisk en del større utfordring å ha en som er noe eldre og trenger andre ting man er heller ikke like fri til å finne på ting om det andre barnet ikke er ens eget. må være hjemme for å passe barnet, turer en tar må legges slik at man er hjemme til en hvis tid for levering og en hvis tid for henting og man må avklare slik at man vet når barnet blir hentet. man må også ha tvillingvogn for å komme seg noe sted

Anonym poster: 2182c61502aa55e487902200f619c239

Skrevet

Hvis du ikke er innstilt og motivert for det så bør du ikke gjøre det.

Anonym poster: 897753e24a3e3b682a239aef3068d3bc

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

En ting er at det er ulovlig, du har ikke lov å tjene penger når du går hjemme i permisjon med foreldrepenger fra nav, og å jobbe svart er heller ikke noe jeg vil gjøre.

Dessuten er min permisjon med mine barn bare min, da vil jeg ha frihet til å styre dagene etter min og mitt barns rutiner og ikke tilpasse meg enda et barns sove, spile og lekerutiner.

Anonym poster: 097f08195dfc850c0704d1f8134af6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...