Gå til innhold

adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 8 år blir lett ukonsentrert. Hun bruker dobbelt så lang tid på lekser i forhold til det som er beregnet. Ikke fordi hun ikke forstår men fordi hun mister konsentrasjonen lett. Kan være nok med at hunden klør seg bak øret, da tar det tid før hun klarer å hente seg inn igjen. På skolen sier læreren noe av det samme. At hun fort mister konsentrasjonen. Men hun lager aldri bråk da. Hun blir heller sittende i sin egen verden og glemmer beskjeder som hun har fått fordi en medelev f.eks spør om å låne et viskelær og da har hun glemt beskjeden læreren har gitt. Men når læreren minner henne på det så setter hun i gang. Dvs læreren sa klart at det ikke var et holdningsproblem. Men at hun var pliktoppfyllende og gjør som hun får beskjed om, men blir hun forstyrret så glemmer hun hva hun fikk beskjed om. Hun har aldri vært frekk på skolen eller sagt hun ikke gidder å gjøre ting osv. Når jeg nevnte for læreren at faren og oldemoren hennes har adhd syns hun det var nyttig info. Men hun kunne jo ikke slå fast at dette var et tilfelle. Noen som har noen kommentarer på dette? Og hva vi burde gjøre videre?

Anonym poster: 03da8007ded74e9ec728a1c546988f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be skolen om hjelp til utredning. Synes det er rart de ikke har tilbytt dette da de ser problemet.

Skrevet

Be skolen om hjelp til utredning. Synes det er rart de ikke har tilbytt dette da de ser problemet.

tror neppe de vil ta tak i det nå da vi flyttet til sommeren :( men i forhold til alle målene de skal oppnå så er hun øverst på stigen. Dvs hun kan lesr, skrive, regne det som er forventet på det klassetrinnet. Så hun henget ikke etter. Men hun bruker lang tid i forhold til mange andre H.i

Skrevet

tror neppe de vil ta tak i det nå da vi flyttet til sommeren :( men i forhold til alle målene de skal oppnå så er hun øverst på stigen. Dvs hun kan lesr, skrive, regne det som er forventet på det klassetrinnet. Så hun henget ikke etter. Men hun bruker lang tid i forhold til mange andre H.i

skulle stå flytter til sommeren. H.i

Skrevet

Da får du ta det med neste skole. Regner med du får en lang kamp da det er en vanskelig diagnose å gi.

Ikke gi deg er det rådet jeg har.

Skrevet

Da får du ta det med neste skole. Regner med du får en lang kamp da det er en vanskelig diagnose å gi.

Ikke gi deg er det rådet jeg har.

ok. Jeg håper bare det er noe vi kan gjøre for å tilrettelegge. I forholdet til miljøet og kosthold f.eks. prøver allerede nå men kan sikkert gjøre mer. H.i

Skrevet

høres ikke ut som adhd for meg, men vanskelig å si når jeg ikke kjenner barnet.

Har gjennom jobben, hatt bred erfaring med adhd barn. Alt for mange får denne diagnosen når det egentlig dreier seg om om andre ting. Kan være komplekse, men ikke alltid adhd.

Konsentrasjonsvansker er ikke det samme som adhd. Så fort du vet hvilken skole du skal bytte til, så oppsøker du sosiallærer og ber om at ppt blir hentet inn så fort skoleåret starter. Da får du kjapp utredning og hjelp. Dette kan og bør gjøres før sommerferien. Du bør også ta et møte med den nye læreren så fort du vet hvem det er. Jo mer du får gjort i forkant, jo bedre og fortere går prosessen.

Ønsker deg lykke til

Anonym poster: 487b4dc06e9a086124a511f996a0a8ae

Skrevet

Akkurat det kan jeg ikke hjelpe med, er sikkert noen her som vet mer om det her. Vet bare at søstera mi er nå i år 2 med kamp om hjelp med sin på 6 år som sliter en del men han havner innenfor målene. Og fordi han er stille og gjør det han får beskjed om ser de ikke problemet like lett. Sette av nok tid og ha det rolig hjemme, tillate at hun faller ut og hjelper henne til å finne roen igjen. Er mange gode råd og tips der ute så håper dere får hjelp og at dere finner ut av det. Greit å få det stadfestet før eksamenstid da ekstra tid eller å sitte alene kan være løsningen.

Skrevet

Har forresten god erfaring med med et produkt som heter IQ. Dette er omega 3-6-9 + andre oljebaserte stoffer.

Selges på helsekost. Les om det på google. Er gjort mye forskning på at dette kan hjelpe barn.

Var på foredraget for dette for mange år siden, og ble helt overrasket over effekten det hadde på barn og konsentrajon.

Er verdt en lesning

Anonym poster: 487b4dc06e9a086124a511f996a0a8ae

Skrevet

Som å høre min da han var 8.. og er slik enda. Først nå som 13 åring kommer sjokket at han mest sannsynlig har add. Konsentrasjonsvanskene har økt hvert år, og eier nesten ikke hukommelse. Jeg sa ifra til alle lærerne at dette lå i familien men ble ikke tatt alvorlig. Nå er det kjempetungt, da en 13 åring ikke vil vise at han er annerledes for sine venner. Samtidig har hadde falt helt ut på skolen. BUP og PPT er endelig involvert, men er redd det er litt sent :(

Lærerne mente han var bra nok på barneskolen... ikke hør på dem! Du må ta kontakt med BUP og PPT så fort som mulig!

Jeg var for litt siden på BUP og måtte ta en del tester(skrevne), akkurat det han sliter med var det veldig mange spørsmål om.

Ingen tvil om at du bør gjøre det samme. Det var en AHA-opplevelse, dessverre..

Anonym poster: 4a27cf0a48286754881f21b2522c0bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...