Gå til innhold

Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg ta passfoto av babyen min? Måtte ha med passfoto når vi bestillte pass og som nyinnflyttet aner vi ikke hvor vi får gjort dette hen. Bor nannestad/ullensaker.

Anonym poster: 8c6de79d4339ec999f60349d8870e030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinghuset, regner jeg med.

Anonym poster: 44c35862dbe8196109a80f2789f9a747

Skrevet

I Oslo kan man ta bilder i automat der man bestiller pass.

Anonym poster: b709ac33b7954ede0ccb218e8930caea

Skrevet

Vi måtte til fotograf (fotobutikk) når vi skulle ha passbilde til jenta vår. De automatene er ikke beregnet på så små barn :-)

Skrevet

Dette må du gjøre hos fotograf. De aller fleste fotografer gjør det på to minutter, uten at du må ha time. De fleste politistasjoner tar ikke bilder av babyer, og godtar bare passfoto fra fotograf. Altså er fotoboksen på senteret ikke ok. Det er også strenge regler nå. For eksempel ikke lov å smile. Munn må være lukket. Fotografen vet sikkert dette.

Anonym poster: f6308e12da938b1c1ed09326f6cbc647

Skrevet (endret)

Du kan ta det selv, og skrive det ut. Bare husk å velge riktig størrelse på skriveren. Du finner målene på politiets sider trur jeg.

Jeg tok av begge mine for et år siden og skrev de utvi svart hvitt.

Ble utrolig bra :-)

https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Det går raskt og greit hos fotograf :)

Anonym poster: eaa37128e0d882d343eb7e6a34b624da

Skrevet

Du kan ta det selv, og skrive det ut. Bare husk å velge riktig størrelse på skriveren. Du finner målene på politiets sider trur jeg.

Hos oss sa de at de kun godkjenner fra fotograf.

Skrevet

Ja, var det vi fikk beskjed om. Barn under to år ville de ikke ta bilde av i automaten der. Men hvor finnes det fotografer som tar bilder til pass hen? Har ikke mulighet til å kjøre rundt å lete da vi skal fikse dette i pausen til sambo.

Anonym poster: b3a8f64efbefd16fae885ee8b7dc901a

Skrevet

Kanskje Hun var så god til å ta bilder at de trodde det var fra fotograf :P

Anonym poster: 5f805f96a32ee17272519757d4d237e8

Skrevet

Google fotografer Ullensaker så dukker det sikkert opp noen. Elle så får du ta deg en tur til Lillestrøm. Fotografen som ligger ved siden av LS Kebab er flinke og tar bilder av barn til pass.

Skrevet

Har prøvd å Google, men står ikke om de tar passfoto. Har ikke mulighet til å kjøre til Lillestrøm da det tar minst en halv time. Men takk for svar.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

I fotobutikker gjør de sånt. Japanfoto, tidligere fotoknutsen osv.

Skrevet

Kanskje Hun var så god til å ta bilder at de trodde det var fra fotograf :P

Anonym poster: 5f805f96a32ee17272519757d4d237e8

Hehe. Nei. Tok endel bilder før det ble bra nok.

Om dere ser på linken og holder dere til kriteriene så godkjenner de.

Skrevet

Har prøvd å Google, men står ikke om de tar passfoto. Har ikke mulighet til å kjøre til Lillestrøm da det tar minst en halv time. Men takk for svar.

Snakk om å gjøre seg dum. Herregud. Du har tid til å sitte på dib, men å ringe og spørre om de tar passfoto og har tid til dere, det gidder du ikke. Det hjelper ikke om vi sier at en fotograf tar bildene når du ikke ringer og får bekreftet at fotografen er der og har tid.

Skrevet

De aller fleste fotografer tar passfoto. Ring og hør.

Skrevet

Tar bilder på vanlige fotobutikker

Anonym poster: 3718d4869f0860c7c222041000ffdc5b

Skrevet

Tar de ikke passbilder på passkontoret? Det gjør de her. Har egne digitale automater som tar bilder når du står i skranken

Skrevet

Tar de ikke passbilder på passkontoret? Det gjør de her. Har egne digitale automater som tar bilder når du står i skranken

Vi fikk pass til hele familien sist år. Husker ikke hva aldersgrensen er, men de hadde krav om fotograf for alle under en viss alder. :)

Skrevet

Det er vel fra 5 år og oppover eller noe rundt der. Husker ikke helt alder. Synes det var rart de ikke foreslo fotograf i nærheten som tar bilder.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1362647521' post='145128651]

Det er vel fra 5 år og oppover eller noe rundt der. Husker ikke helt alder. Synes det var rart de ikke foreslo fotograf i nærheten som tar bilder.

De tok bilder på passkontoret av jenta mi når hun var 10 mnd og nå når hun er 2,5 år. Men det ligger på en større politistasjon, kanskje litt mer utstyr der?

Skrevet

Snakk om å gjøre seg dum. Herregud. Du har tid til å sitte på dib, men å ringe og spørre om de tar passfoto og har tid til dere, det gidder du ikke. Det hjelper ikke om vi sier at en fotograf tar bildene når du ikke ringer og får bekreftet at fotografen er der og har tid.

Har ingenting med å gjøre seg dum! Idiot. Lov å tenke lenger enn nesa!

Sitter heller ikke på dib, men har siden med tråden tilgjengelig og oppdaterer en gang i blandt. Makan.

Når det gjelder det at jeg spurte her og ikke ringer er fordi jeg ikke har mulighet til å ringe. Man må ha en telefon som virker til det.

Skrevet

Vi tok passbilder av lillen på JapanFoto, trengte ikke time. De hadde en lur 'sacco-sekk' da la ham på og tok tok bilde ovenfra. Gikk meget smidigt og kostet ca 90 kr tror jeg. Har dere noen slik foto-butikk i nærheten?

Skrevet

På politistasjonen i sandvika tar de bilder av alle med sånn kamera foran skranken. Også min lille på 11mnd. Hadde med bilde fra fotograf av han men de ville ta bilde selv.

Anonym poster: 58ae0539a923a8a7cd90939daa696eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...