Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Ja som emnet viser jeg er hjemme med sykt barn, startet i ny jobb for 5 uker siden og har ikke vært borte fra jobb siden jeg starta.. Men igår måtte jeg be sjefen om fri I forbindelse med planleggingsdag i bhg( uten lønn) å dette var ok. Har også tatt meg en fridag uten lønn i forbindelse med pinse, dette var også ok. Men nå sitter jeg altså her med en fireåring som endelig sover etter en søvnløs natt med feber og mageknipe. Og jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb Ringte sjefen kl 8, hun hørtes rimelig sur ut da jeg sa eg var hjemme med sykt barn g bare "slang på rører " da hun hadde fått bekreftet at jeg ikke kom idag .. Måtte bare få ut litt frustrasjon over min dårlige samvittighet, som jeg vet jeg ikke bør ha ! Anonym poster: 32eff818dd5be347619395e8f0349ea3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 3 "løse" fridager på 5 uker er mye, og hvordan kan du skylde på pinsen som kommer i mai? Jeg skjønner godt at det blir irriterende. Tror også du må ta med deg ungen til legen og få en bekreftigelse på sykdom hvis du bare har jobbet i 5 uker. Tror ikke du har rett til å bruke egenmelding da. Anonym poster: 1553814f5a02d4901669c7da2bbd25a8
Lillestoredeg Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Dette er første dagen jeg er borte altså.... Planleggingsdagen er ikke før i april og pinse er jo lenge til Har time til legen kl to
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Dette er første dagen jeg er borte altså.... Planleggingsdagen er ikke før i april og pinse er jo lenge til Har time til legen kl to Da blir det litt annerledes ja. Jeg trodde du allerede hadde hatt disse fridagene, at du bare ikke hadde vært syk. Gi uansett sjefen litt slingringsrom. Det er ofte vansklig når folk blir plutslig borte. Det betyr ikke at sjefen er sur på deg, bare på situasjonen. Anonym poster: 1553814f5a02d4901669c7da2bbd25a8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Hei. Vil anbefale deg å få en skriftlig bekreftelse fra legen på at barnet ditt er syk og dagens dato. Ikke for å løpe til sjefen med den i morgen, men det kan være nyttig hvis det blir noe problemer med dette i ettertid, da kan du vise til denne. Anonym poster: be59ab65567718c7fb717c35c405ec2b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Hva skal du ha dårlig samvittighet for? Denne sjefen din virker ikke til å være helt i vater om hun slenger på røret sånn. Har man barn så vet man at de blir syke, noen mer enn andre, og vi foreldre har rett til å være hjemme med de. Og hva fridager angår ellers, skal jo ikke de taes med som samlet fravær i forhold til sykt barn osv. Hilsen også en sjef som har syke barn selv innimellom. Anonym poster: f243e2cacbd8c445f2be1ef2d38ee831
TPK Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Sykt barn dager kan brukes fra første arbeidsdag. Det er bare egenmelding for din egen sykdom som må "jobbes opp". Tror du må ha jobbet i 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Alle vet at små barn blir syke, og at ansatte med små barn kommer til å være borte noen dager pga dette. Sjefen din viser dårlig folkeskikk og elendig lederegenskaper! Eneste grunnen til å få dårlig samvittighet er om man sender syke barn i bhg fordi man setter jobben foran. Da skal man ha dårlig samvittighet, for barna! Ikke bry deg om sjefen! Og de andre fridagene har ingenting med saken å gjøre. Anonym poster: 7ed445e27ce9ea328069ae5dee8895ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå