Ayka 09+13+14 Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Hvordan opplevde du det? Kom riene med en gang? Gikk alt vann,eller kom det litt etter litt? Hvor lang tid gikk der fra vannet gikk til babyen var ute? Tror vannet gikk her kl.5. Kommer litt etter litt. Trodde først det var slimpropp,men er ganske sikker nå på at det ikke er det. Men har enda ikke rier,kun kynnere nå og da.... Spent! 1 uke til termin i dag
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Med nummer en gikk vannet plutselig, over to uker før termin. Litt om gangen, pøset ikke ut Fikk ikke spontane veer, ble igangsatt etter to døgn med drypp. Lykke til!!!
Kanutten83 Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Vannet gikk 1 mnd før termin, det fosset ikke, men kom nok til at jeg skjønte at det var vannet. Akkurat som om at jeg tisset på meg, bare at jeg ikke måtte på do. Deretter kom det litt og litt resten av tiden. Riene startet av seg selv dagen etter, ca 15 timer etter vannet gikk. Gutten var ute 2,5 time senere Dette var fødsel nr 2, med nr 1 og 3 måtte de ta vannet Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Jeg våknet i et basseng om morgenen, og riene startet påfølgende natt. Ungen var ute kl 12 neste dag Husk å ringe føden nå som vannet har gått, for hvis ikke riene starter av seg selv innen et døgn så må du sannsynligvis settes igang. Lykke til! Anonym poster: bf120c3f68e572aba92223fe9b2869a7
Countess Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Vannet fosset ut, men fortsatte å renne litt ganske lenge. Riene startet med en gang, og ungen var ute 8,5 timer senere Så man vet aldri hvordan ens egen fødsel vil bli.. Lykke til:D
BellaSuz Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Vannet gikk med et knepp da jeg stod opp om morgenen. Og rant ut. Ringte føden og fikk beskjed om å ta det med ro spise frokost og ordne meg først siden jeg ikke hadde rier. Da jeg kom på sykehuset fikk jeg modningsakupunktur og da kjente jeg riene kom mens jeg lå på benken. Ble likevel sendt hjem siden jeg var førstegangs og de ikke trodde det kom til å skje noe før kvelden/neste dag. En time senere var jeg tilbake! Barnet ble født på kvelden, 11 timer etter vannavgang, 10 dager før termin.
uhhuhher Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Våknet klokken 06 av menslignende smerter og kjente vannet bane seg vei ut. Fosset ikke, men rant jevnt. Ble våt gjennom nattbind. Ringte føden pga at hodet ikke var festet, og de ba meg komme inn. Ble undersøkt og dro hjem igjen med avtale om igangsetting neste morgen hvis riene ikke kom spontant i gang. Etter milde kynnere på formiddagen kom riene med et pang klokken 16 samme ettermiddag, og ungen ble født 21.49 samme kveld.
Light of my life Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Vannet gikk med et knepp kl 9 lørdag morgen. Ringte føden og de ba meg komme inn, men ble sendt hjem igjen da riene var svake. Riene tiltok utover dagen, men var ikke veldig vonde før i 8-9 tiden på kvelden. 02 om natten var de uutholdlige (trodde jeg, visste ikke hva jeg hadde i vente.....) og vi dro inn til sykehuset igjen. Snuppa ble født søndag 14:20 <3
<3 TeseMor! <3 Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 hadde masse kynnere/ modningsrier fredag, var inne til sjekk sidendei kom regelmessig, kom heim og lå på sofaen og slappa av, ca 23.10 hørde eit knep og da rant varm væska ut... reiste innpå ny skjekk ( litt engstelig førstegangsmor) reiste heim for å sova, hadde rier heile natten, våkna når rien kom og sovnet så snart så den var over sånn holdt eg på kvar ca 5 min i mange timer. Reiste inn til kk i hal 12 tiden for riene var blitt sterkare og lenger, og da tar ca 30 min å kjøra, sitta i bil med rier var ikkje nåke spesielt behageligt, klarte ikkje å gå når dei kom. Minien blei født 17.43 Trykke følelse frå ca kl 15 og 6 cm..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Førstemann - vannet gikk med et "knepp" idet jeg reiste meg fra senga om morgenen. Samtidig kom første ri. Derfra kom riene som hagl, og 2 timer etterpå var barnet født. Heldigvis var bagen pakka, rakk såvidt sykehuset..... Andremann - vannet gikk med et "knepp" mens jeg satt på do. Fikk panikk og tenkte på forrige fødsel, trodde vi hadde dårlig tid. Inger rier før 5 timer senere, da gikk det fortere enn første gang.... Første gang rant vannet jevnt når jeg rørte på meg. Andre gang var det akkurat som det samlet seg opp og kom mer i "bølger" Tror det har med hvor fostersekken sprekker å gjøre? Andre gang føltes det som den sprakk oppe under ribbeina, og da tar det vel litt tid før vannet renner ned siden ungen ligger mer foran.....? Bare min filosofi altså...... Anonym poster: 57f3593824aa68ea4a2c95e876f5641b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 En time etter jeg la meg, begynte det og renne litt og litt. Gikk på do og hørte kneppelyden, rant mer. Fikk vanlig mensmurring først ,så ble det verre og verre. Jenta var ute 4 timer etter første dråpe;) Anonym poster: 84b3434a31896aaf75007abb37240811
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #12 Skrevet 7. mars 2013 Ene gangen gikk "alt" på en gang. Skikkelig innsjø. (Men sivet jo litt ut i etterkant også, men svært lite) Da startet riene av seg selv ca 12 timer etterpå. Andre gangen gikk det litt og litt, sivet hele tiden, veldig tungvindt... Da startet riene ganske med en gang Anonym poster: 7039a54a9c7501f47415d8e4d0317d95
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Vannet gikk 7.30, fikk rier kl 10 og ungen var ute før kl 14. Kom et knepp først, men klarte å holde det inne til jeg kom på do.
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 Våknet kl 3 på natta at jeg følte jeg hadde noe mellom bena. Gikk på do og vannet begynte å sildre. Kom litt etter litt. Hadde hatt kynnere kvelden før det gikk. Hadde litt kynnere om natten og dro på sjekk. Riene begynte Kl 7 4 cm- ute 08.30.
Tøffe Tøflus Skrevet 7. mars 2013 #15 Skrevet 7. mars 2013 Vannet mitt gikk fredag kveld, men ingen ordentlige rier. Ventet og ventet og ventet.. Ble satt i gang med drypp søndag formiddag, og snuppa var ute 6 timer senere.
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. mars 2013 #16 Skrevet 7. mars 2013 Her ble jeg igangsatt så kanskje ikke til sammenligning.... Jadde ingen rier før de tok vannet. Første rie kom 30 sekunder etter de tok vannet. 5.5 time etterpå kom veslejenta :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #17 Skrevet 7. mars 2013 Her fosset det ut 3 uker før termin. Riene startet umiddelbart, og kom med 5 minutters mellomrom, så etter 10 minutter hadde jeg hatt 3 rier.... Fødselen endte med hastesnitt ettersom det var planlagt ks litt over ei uke senere. Selv om legene definerte det som hastesnitt var det ingenting hastverk over det. De bruker den definisjonen så lenge det ikke var planlagt på forhånd til akkurat det tidspunktet.... Anonym poster: 37977f87acd089d486c11b89770792dd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2013 #18 Skrevet 7. mars 2013 Våknet av at vannet gikk tre uker før termin, første ri kom ganske straks etterpå. Ringte føden som ville ha med inn til sjekk siden hodet ikke var festet ved forrige kontroll. Godt var det, for straks jeg hadde lagt på kom neste rie og 1,5 time senere var baby ute. Vannet piplet ganske jevnt og trutt helt til baby kom. Anonym poster: da4aa834935648d2c7eb54e7ebbbbd34
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. mars 2013 #19 Skrevet 7. mars 2013 Alt vannet gikk, men tok ca 1 time før det var tomt. Kjente ingen rier, selv om de så det på CTG. Etter en time kom riene med full styrke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå