Gå til innhold

Ul uke 13 - kjønn?


MaybeAgain

Anbefalte innlegg

Privat UL i uke 13 neste uke.

Ble plutselig litt usikker; kan man se kjønn allerede i uke 13, eller er det for tidlig?

 

Noen år siden sist, kjenner jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på. Sist kunne gyn se med ganske stor sikkerhet at det var ei jente på den tiden. Men han ba meg vente med å kjøpe rosa klær i tilfelle han tok feil, for det er vel uansett ikke sikkert så tidlig. Denne gangen kunne han ikke se de ene eller det andre, kunne ikke indikere noe som helst.

 

Tror det er mange gynekologer som ikke vil si noe uansett fordi det er så usikkert så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare sniker innom fra august:)

Det skal være mulig å se, men ikke alle tør si noe sikkert.

Frøkna vår låg i skredderstilling og tverrleie med rumpa inn mot ryggen, så hu nekta å vise noe på ul i uke 13. Var fare for gjentakelse på ordinær ul, men fikk lokka til slutt.

Skjønner at man er utålmodig, men greiest å vente til det er lettere å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i går og i følge legen så var det store muligheter for at det er ei jente. 11+6 i går. Han sa også at det kunne være en gutt som utviklet seg litt senere enn vanlig også. Men jeg har en kraftig jentefølelse jeg og. Magefølelsen min har stemt de 2 andre gangene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Ul for to uker siden (da uke 13+6)

 

Fikk beskjed om at om fostret var over 65 mm kunne de se kjønnet. Før det var gutt og jente temmelig like.

 

Vårt lille ble målt til 79 mm så vi fikk spml om vi ville vite, Jeg sa jeg trodde jeg hadde sett, mistenkte veeeeldig en lillebror (men kunne jo være navlestrengen også...) Men var riktig det. Lillebror viste seg frem flere ganger og vi er rimelig sikre på at det er riktig kjønn. Fikk beskjed om å sende postkort om det var ei jente der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL en 12+ 5 og leger var klokkeklar på at det var en jente :)

Han sa at fordi det var så tidlig, kunne han bare love 95% men han var ganske skker i sin sak,

 

Forøvrig en fantastisk dyktig UL lege for organrettet UL/forsterdiagnostikk. Skjønner godt hvorfor jeg har fått han anbefalt fra mange hold!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jormora som tok ultralyd på meg uke 12+0 sa: Hvis de 2 strekene går nedover så er det jente, hvis de går oppover tyder det på gutt. Men det er veldig vanskelig å si me sikkerhet så tidlig da jenter og gutter er veldig like. Det blir lettere for hver uke som går. I uke 14 begynner det å bli ganske tydelig sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...