Gå til innhold

Flytte til USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som vi vil gjøre alvor av planene våres om å flytte til USA. Min mann har en jobb som gjør at vi muligens kan ordne noe igjennom arbeidsgiver, men det er ikke garantert.

Jeg er autorisert sykepleier i både England og Norge, men desverre ikke USA. Så å få Visa igjennom meg kan bli vanskelig.

Noen her som bor i USA og kjenner prosessen? Det er fryktelig uoversiktelig og jeg har ikke videre lyst til å bruke titusenvis av kroner på slike visumadvokater hvis jeg kan unngå det.

Anonym poster: 8248543a177d9d8712a520543fca7a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Vet du hva du trenger for å kunne bli autorisert i USA?

(Jeg er gift med en amerikaner, så jeg har dessverre ikke heeelt de svarene du trenger)

Anonym poster: 13db69fa52f48e373cf25011c12c8323

Skrevet

Jeg fikk vite av min lærer som er fra usa at et av stegene for å kunne jobbe som spl. I usa er at man må ta en test. Husker desverre ikke hva den heter i farta. Hun rådet meg til å ta kontakt med nsf for nærmere informasjon om denne testen så du kan jo høre med de :)

Anonym poster: ec31773a2471d1c0cb783ef52e67823b

Skrevet

Det er rett og slett en internasjonal eksamen fra helvete... Skikkelig grunnleggende og med mye større pensum enn den norske spl skolen. Husker ikke hva den heter, skal prøve å Google.

Anonym poster: fb3fc9d8d7c35acc866a9464c740313a

Skrevet

Jeg kan reglene rundt de testene. De er skikkelig vanskelige da de stiller krav til at man feks skal ha kunnskap til de amerikanske navnene på medisiner feks. Har lest eksempler på disse testene på nett, vanskelige saker.

Det hjelper ikke at jeg er utdannet i et engelsksprålig land som har betydelig større pensum enn i Norge. For jeg har jobbet i Norge i så mange år at det er det norske systemet jeg kjenner.

Så vi satser ikke på å få Visa via sykepleierjobben min. hehe.

HI

Skrevet